|
Maxi brev væk |
Besvar | Side <1 567 |
Forfatter | |||
meta
Guld medlem Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 20:49 | ||
Du synes det er forkert at give din adresse efter to dage. Men jeg forstår ikke hvorfor du så synes det er helt fint efter 5,7 eller hvor f.... mange dage der gik...men jeg er blevet klogere på hvem jeg vil handle med
|
|||
+ 70 positive handler!
|
|||
akas
Super bruger Oprettet: 09-September-2007 Sted: danmark Status: Offline Point: 361 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 20:53 | ||
Redigeret af akas - 08-December-2010 kl. 20:59 |
|||
meta
Guld medlem Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 21:05 | ||
Ja lad det nu ligge. For du har jo nemlig ikke nogen plausibel grund til at nægte at opgive din adresse - det burde du allerede have gjort da I aftalte de endelige betingelser for handlen. Hvad der nu skal ske, det vil jeg ikke blade mig i. Men jeg ville selv være meget mere imødekommende end du er for det er bare så ringe reklame at være hovedperson i en tråd som denne |
|||
+ 70 positive handler!
|
|||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 21:36 | ||
Hvad sker der lige i tråden?
Alle argumenter etc. har været oppe og vende tidligere, tråden ligger stille i en uge og pludselig er der nye deltagere der er klar til en runde mere??
|
|||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2401 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 21:50 | ||
Hvor meget ved du reelt om sagen, meta? Der har garanteret været noget privat korrespondance mellem Oil og Akas og selv om Oil udfra tråden virker stille og rolig, så kan han jo sagtens have været mere anmassende i sine breve til Akas. Det kan også tænkes at Oil har skrevet rolige og venlige mails til Akas, men at Akas måske har haft en tidligere oplevelse med en hidsigprop der har gjort at han idag er meget varsom med at aflevere personlige oplysninger. Det er ren spekulation fra min side, da jeg ikke kender hverken Akas eller Oil eller deres indbyrdes kommunikation. Spørgsmålet er hvor rimeligt det er at du afgør at Akas ikke havde nogen plausibel grund når du sandsyligvis kun kender til ca. 10% af historien? Det er helt fint at du, baseret på det du har læst her i tråden, beslutter dig for om du vil handle med Akas eller Oil eller mig for den sags skyld, men det giver ikke mening at gør dig til dommer over hvad Akas havde grund til eller ej, når du ret beset hverken kender hans situation eller sagens komplette forløb. |
|||
capperdude
Bruger Oprettet: 10-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 120 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 23:32 | ||
2 ting.
Jeg undrer mig over hvordan en Alien box kan være i et brev? OG, jeg undrer mig over hvorfor Akas ikke bare efterlyser pakken da køber beder ham om det. Køber må have ret til at efterlyse den ting han har betalt for NÅR HAN VIL. og IKKE når det passer ind i sælgers system... Jeg synes denne tråd er et meget smukt eksempel på, hvorfor jeg ALDRIG kunne drømme om at sende penge for en vare (ved privat handel), uden : Navn, Adresse, Tlf nummer, KLAR aftale omkring hvordan varen sendes.. + jeg ville tjekke personen på Krak.dk.. og kunne jeg ikke finde ham der, så ville jeg ikke handle med personen.. Jeg har efterhånden læst så mange af disse oplevelser, til at tro på det uskyldige i mennesker.. om det så er køber, sælger eller pest DK, skal jeg ikke gøre mig til dommer over for.. Håber at i 2 har fundet en ordentlig løsning sammen... |
|||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2401 |
Sendt: 08-December-2010 kl. 23:47 | ||
Ifølge http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/formatgraenser.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk kan et maxibrev kan være op til 60 cm langt, dog må længde + bredde + tykkelse max være 90 cm. Max vægt er 2 kg. Der kan med andre ord godt være tale om sådan en stor, fed boblekuvert der er 30 cm. lang, 21 cm. bred og måske 20 cm. tyk, rigelig plads til fx. et dvd box sæt. |
|||
akas
Super bruger Oprettet: 09-September-2007 Sted: danmark Status: Offline Point: 361 |
Sendt: 09-December-2010 kl. 07:36 | ||
Redigeret af akas - 09-December-2010 kl. 08:00 |
|||
meta
Sendt: 09-December-2010 kl. 09:50 | ||
Jeg synes ikke jeg gør mig til dommer over noget som helst. Som jeg skrev ganske tidligt i denne tråd, opgiver jeg altid mit navn og adresse til køber, når vi aftaler betaling mv - altså inden der kan opstå evt leveringsproblemer. Det mener jeg er god opførsel Men på et forum som dette, vil der være ca så mange opfattelser af denne problematik, som der er brugere. Og nej, vi kender ikke hele forløbet. Selvom vi gjorde, ville vi fortsat have forskellige opfattelser - både af forløbet og af selve problematikken. Sådan er det nu engang med mennesker. |
|||
+ 70 positive handler!
|
|||
strandvasker
Sendt: 09-December-2010 kl. 10:00 | ||
Mit indlæg var nu ikke en beskyldning, det var bare lidt information til Capperdude om hvad et maxibrev kan være. Han undrede sig over om man kunne sende et dvd sæt som brev og jeg forsøgte at forklare at et maxibrev sagtens kan være en ordentlig kleppert med rigelig plads til dvd boxsæt. |
|||
akas
Sendt: 09-December-2010 kl. 10:49 | ||
|
|||
Ham_Der_Hansen
Bruger Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Sendt: 10-December-2010 kl. 13:25 | ||
Jeg håber filmene dukker op eller I finder en løsning som alle parter kan leve med.
|
|||
Besvar | Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |