Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 12:44 |
mowa skrev:
Hansemand skrev:
Ja jeg har observeret det. Det er måske DR der har lavet fejl subs, vi får se.
|
Tjekkede DR K i går aftes - de er stadig i separat strøm, og virker ikke på T-1300. For dælen, sæt nu bare de undertekster fast i billedet, de 0,02% der synes det er sjovt at slå dem fra er nok væsentligt færre end dem der har en boks der ikke kan dem.
|
Må gi' dig ret. Jeg vil mene det var lettere for alle parter med faste tekster, men det har jeg jo ikke forstand på. Jeg har prøvet at rippe en sub stream fra en HD.ts fil med projectx og den sup fil der kom ud af det er fuldstændig umulig at få noget ordentlig brugbart ud af. Så et og andet sted er der stor forskel på de substreams som sendes ud fra henholdsvis TV2 og DR.
|
Mvh Hansemand
|
|
Hancock
Guld medlem
Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 12:58 |
Synes netop at det giver god mening at kunne slå tekster fra på DR HD. Deres programmer inviterer til nydelse uden tilplastring af tekster i 20% af billedet.
|
/Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 13:01 |
Radiomanden skrev:
Det er jo ikke udbydernes problem, man må jo gå ud fra, at slutbrugeren har det rigtige udstyr som er kompatibelt med den gældende standard, og derfor kan modtage som det var tiltænkt. |
Jeg har købt en modtager der ifølge spec. og reklame skulle kunne det der forlanges for at se/høre det udbyderen sender. Der er vist ikke rigtig mere at gøre eller??? Jeg har heller ikke påstået at udbyderen kategorisk ikke føger standarden, kun at der kunne være opstået fejl fra deres side, ligesom alle andre kan fejle.
|
Mvh Hansemand
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 13:18 |
Hansemand skrev:
Radiomanden skrev:
Det er jo ikke udbydernes problem, man må jo gå ud fra, at slutbrugeren har det rigtige udstyr som er kompatibelt med den gældende standard, og derfor kan modtage som det var tiltænkt. |
Jeg har købt en modtager der ifølge spec. og reklame skulle kunne det der forlanges for at se/høre det udbyderen sender. Der er vist ikke rigtig mere at gøre eller??? Jeg har heller ikke påstået at udbyderen kategorisk ikke føger standarden, kun at der kunne være opstået fejl fra deres side, ligesom alle andre kan fejle.
|
Du har så ikke fået det der er lovet. Jeg har ikke haft problemer med at modtage undertekster i den tid hvor de var i separat bitstream. Opdagede det på en træls måde, da jeg havde sat den til optagelse og fandt ud af der ingen tekster var på det optagede, indtil jeg havde valgt det på SUB knappen.
|
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 14-November-2009 kl. 13:57 |
Radiomanden skrev:
Jo, det er faktisk udbydernes problem. Det kan godt være det ikke er deres fejl, men det er i høj grad deres problem - de skal sørge for at seerne kan modtage deres signal. Problemet kan meget let løses ved at bruge fastbrændte undertekster, som man siden fjernsynets barndom har brugt uden problemer.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 19:43 |
Jeg kan så fortælle at det er muligt at sætte undertekster på dansk tale i den udsendelse der er nu på DR1: Med slør og høje hæle. Trykker på sub knappen til der står: Dansk HH. Teksterne er anderledes end de hardmattede der er når der tales Israelsk, så jeg regner med boxen henter de danske tekster fra TTV.
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 19:56 |
Kampus skrev:
Jeg kan så fortælle at det er muligt at sætte undertekster på dansk tale i den udsendelse der er nu på DR1: Med slør og høje hæle. Trykker på sub knappen til der står: Dansk HH. Teksterne er anderledes end de hardmattede der er når der tales Israelsk, så jeg regner med boxen henter de danske tekster fra TTV. |
Det er da ikke en T-1300 du henviser til??
|
Mvh Hansemand
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 23:35 |
Nej det er en Triax HD405VA. Bare for at oplyse at der udsendes danske undertekster på DR1 og DR HD på danske udsendelser. Men på HD er de fine med sorte kanter ligesom dem ved film.
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 15-November-2009 kl. 23:48 |
Kampus skrev:
Nej det er en Triax HD405VA. Bare for at oplyse at der udsendes danske undertekster på DR1 og DR HD på danske udsendelser. Men på HD er de fine med sorte kanter ligesom dem ved film. |
Ok. Gider du lige læse tråden fra start. Det kan være du blir' lidt klogere
|
Mvh Hansemand
|
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 00:01 |
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 10:40 |
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 16-November-2009 kl. 11:00 |
Kampus skrev:
Åbenbart ikke velkomment med oplysninger om DR's tekstning af danske udsendelser |
Nu drejer det sig om èn bestemt modtager i dette tilfælde så hvad andre kan/ikke kan er lidt svært at bruge til noget i denne tråd. Hvis du læser tråden igennem vil du se at der er styr på hvor problemet ligger og hvor teksterne svigter. Det har ikkke noget med oplysninger der ikke er velkomne at gøre.
|
Mvh Hansemand
|
|