recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KimHdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2010
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 20:35
Det gik også fint her med at optage 3 programmer i træk på samme kanal :-) 

Jeg har dog oplevet et par gange at den er frosset ved brug af timeshift funktionen. Har dog ikke fundet et mønster endnu, men måske har det været i tilfælde hvor der kun har været 20-30 sekunders pause....?
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 15:12
Har nu leget med boksen lidt mere og er stadig meget positiv men......
Der er lidt problemer ind imellem.
Hvis man kommer til at pausen den ved en fejl og vil stoppe den igen låser boksen.
Den er åbentbart programmeret med en tidsfrist på 10sek før man kan genoptage eller stoppe timeshift. Det er simpelthen ikke iorden. Så skal boksen ihvertfald komme med en pop-up om at det ikke er muligt at fortsætte før om X-sekunder og så ellers ignorere signalet fra fjernbetjeningen. Det er ikke iorden at hvergang ungerne har haft fingrene i fjernbetjeningen at boksen skal genstartes.
Programoversigten er et fint alternativ til Boxernavigator. Programoversigten viser alle programmer nu og Navigator viser hele dagen for et program. Men problemet for dem begge er at skriften ikke passer ind i det felt det står. Altså den sidste del af sætningen er væk. Og dette gælder så også når man tager den udvidet info om et program.
Det må kunne løses med et breddere felt eller en rullende tekst. Navigator er nok ikke Maximum's opgave men Boxer's.
Indstilling af banner tid og margin ved optagelser er ikke fyldestgørende.
Der mangler ved bannertid at kunne sætte det til 1 eller 2  sekunder. Synes 3 sekunder er lige i overkanten.
Ved timermargin til optagelser kan man vælge 0 - 5 - 10 - 15minutter. Hvorfor ikke 1 - 2 - 3 eller 4 minutter?
Og så savner jeg at man kan spole tilbage i den udsendelse man ser og at man kan pause en udsendelse mens man optager en anden.
Jeg har nævnt det før men kan ikke se det er den store opgave at åbne op for USB-porten til at den med en USB-stick på minimum 4gb kan optage hele tiden det man ser så man kan spole tilbage i det man ser og optage på en anden kanal mens man pauser.
Hvis det blev gjort via en USB kan jeg ikke se det skulle gå ud over hvad HDD kan klare at arbejde med.
På min CanalDigital HDDboks kunne man optage 2 programmer mens man så et tredje eller pause 1 program mens den optog et andet.(Den har 2 DVB-S tunere og 1 DVB-T tuner). Fik aldrig testet om den kunne optage 2 mens man pausede 1.
Og så savner jeg man kan indstille den til at optage serier. Der er et sted der står "Every episode" under timer men den kan ikke vælges. Så spørgsmålet er om det er noget der kommer eller hvad det betyde.

Hvis nogen fra Kjaerulf1 kigger med i dette forum må de meget gerne byde ind med svar på dette eller om man kan forvente nogle opdateringer i fremtiden.
Til top
KimHdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 15:24
Kan tilslutte mig de små problemer du har med boxen. Jeg er også oplevet op til flere gange at mine børn ved en fejl er kommet til at slette store dele af programlisten..... Nu er det ikke den letteste opgave at få en 4 og 7 årig til at gengive hvad de trykkede på, men jeg tror det sker når de forsøger at skifte kanal imens boxen kører på timeshift? Herefter bliver jeg nød til at lade boxen installere alle kanaler igen.

Og lige et par spørgsmål:
 - Kan man undgå at boxen leder efter ny software under opstart.

- Og kan man undgå at boxen vil installere nye kanaler under opstart (Det sker ret ofte at den påstår at der er nye kanaler...?)

- Der står i brugermanualen at LAN stikket er til fremtidigt brug. Nogen der ved hvad der er planlagt for fremtiden med dette?
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af KimHdk KimHdk skrev:

Kan tilslutte mig de små problemer du har med boxen. Jeg er også oplevet op til flere gange at mine børn ved en fejl er kommet til at slette store dele af programlisten..... Nu er det ikke den letteste opgave at få en 4 og 7 årig til at gengive hvad de trykkede på, men jeg tror det sker når de forsøger at skifte kanal imens boxen kører på timeshift? Herefter bliver jeg nød til at lade boxen installere alle kanaler igen.

Og lige et par spørgsmål:
 - Kan man undgå at boxen leder efter ny software under opstart.

- Og kan man undgå at boxen vil installere nye kanaler under opstart (Det sker ret ofte at den påstår at der er nye kanaler...?)

- Der står i brugermanualen at LAN stikket er til fremtidigt brug. Nogen der ved hvad der er planlagt for fremtiden med dette?
Du kan ikke undgå at den søger efter ny software og installerer den. Det er krav fra Boxer at den skal gøre det.
LAN- stikket er bare så boxen er klar HVIS Boxer en dag laver en VOD-service. Meeen nu synes jeg ikke Boxer er dem der er mest fremme i skoene med nye ting.
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 15:53

Jeg er lidt forvirret ang. begrænsningen med at optage og pause på samme tid.

Hvis jeg optager et program og vil pause et andet kan det ikke lade sig gøre.
Det er 2 ting Software/HDD skal administrere

Hvis jeg optager et program og så begynder at at se det inden det er færdigoptaget kan jeg pause udsendelsen.
Det er 3 ting Software/HDD skal administrere. Men dog med samme program.

Hvis jeg optager et program kan jeg se et andet program fra HDD samtidig.
Det er 2 ting Software/HDD skal administrere og med 2 forskellige programmer.

Hvis jeg optager et program kan jeg se et andet program fra HDD samtidig og pause det.
Det er 3 ting Software/HDD skal administrere og med 2 forskellige programmer.

Hvad er det der gør at man ikke kan optage en kanal mens man pauser en anden kanal?

Redigeret af Mads333 - 13-December-2010 kl. 15:55
Til top
KimHdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 16:00
hehe, efter at have konstateret at man ikke kan optage et program og pause et andet, har jeg slet ikke haft fantasi til at prøve de 3 andre sitiuationer du beskriver - Men fedt at disse ting kan lade sig gøre.

Jeg har bemærket at hvergang jeg har trykket 'pause' bliver udsendelsen gemt på harddisken, selvom jeg siger nejtak, når boxen spørger om jeg vil gemme eller ej..... Det er ret træls at slette alle disse 'tidsforskydninger', ungerne bruger det jo konstant. gør din box også det?

/Kim
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 16:17
Kun nogen gange. I starten slettede jeg også hele tiden. Men det er som om det er gået over.
Tror måske i starten jeg trykkede forkert. Inden jeg nåede at læse teksten på skærmen var tiden jo gået.Smile
Og boksen har heller ikke læst sig de sidste par gange jeg har trykket på timeshift for hurtigt efter hinanden. Så har den bare talt videre til mellem 10 og 15 sekunder og så startet visningen igen.
Men jeg kan ikke huske den har opdateret men det kan være den har gjort det en dag børnene tændte for boksen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Hvad er det der gør at man ikke kan optage en kanal mens man pauser en anden kanal?

Det er fordi boksen ikke kan optage fra to kanaler samtidig. Når du "pauser" en kanal er det fordi der optages fra denne kanal i baggrunden, såkaldt timeshift, og timeshift kan ikke bruges når du samtidig optager fra en anden kanal.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Det er fordi boksen ikke kan optage fra to kanaler samtidig. Når du "pauser" en kanal er det fordi der optages fra denne kanal i baggrunden, såkaldt timeshift, og timeshift kan ikke bruges når du samtidig optager fra en anden kanal.

Flemming
Men i bund og grund burde det vel kunne fixes.
Om den optager et program og afspiller et andet fra HDD eller om den optager et program og pauser et andet.
Når jeg tænker på Canal Digital's PVR-101 box som havde 2 sat tuner og en DVB-T tuner den kunne optage 2 programmer mens man så et tredje. Og den havde også kun en HDD.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 17:05

Det er ikke HDDen det kommer an på, det er antallet af Tunere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke HDDen det kommer an på, det er antallet af Tunere.
Så før den kan optage et program og pause et andet skal der så 3 tunere til?
Den har jo 2.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 17:35

Den ene Tuner er til optagelse, og den anden er til Live TV, så derfor kan den kun optage en ting af gangen. Den kan måske optage 2 udsendelser på samme tid når den ikke bruges til Live TV. Dette er dog kun et gæt.

Der står følgende i Specifikationer: • Muligt at optage et program og samtidigt se en optagelse fra Harddisken • Dobbelt tuner gør det muligt at optage ét program og samtidig se et andet.

Redigeret af Radiomanden - 13-December-2010 kl. 17:37
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu