|
Media center(klient): Laptop vs. Stationær? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
frosty ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg syntes også det virker som et fornuftigt build, og jeg har opdateret til de andre ram hvilket jeg er helt enig i.
Jeg har ikke de store krav til en media server andet end 3-4 diske eller noget i den stil. Set lidt på dette kabinet: Lian Li PC-Q08B, da man egentlig godt kan tage det foregående build og sætte det i dette kabinet og der ved have plads til mange diske. Så i bund og grund ville jeg mene jeg kan bruge det nuværende build, bare erstatte kabinettet for at kunne bruge det som lager plads også, eller er det dumt at bruge "mini" dele til noget der egentlig gerne må fylde Redigeret af frosty - 19-September-2012 kl. 10:42 |
|
HTPC setup
Sony 50w656a, Samsung UE46F5005 Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165 |
|
![]() |
|
frosty ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
Er kommet frem til følgende build, men jeg syntes måske toweret er lige lille nok, er der nogen alternativer i den prisklasse? Eller er der nogen der ved om det er muligt at snige en ssd ind også, da jeg gerne vil have 2 diske samt en ssd i kassen :) ASUS P8H77-I, Socket-1155 Intel® Celeron® Processor G540 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB KIT Intel® SSD 330 Series 60GB 2.5", 25nm OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA In-Win BP655 Mini-ITX Sort
|
|
HTPC setup
Sony 50w656a, Samsung UE46F5005 Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Hvorfor vil du gerne have ekstra diske i, hvis det bare skal være en klient?
![]() Men ser ud til du sagtens kan have en disk mere i på højkant. Så kan du lave dit eget diy gummi ophæng af en cykelslange. Mit kabinet er "kun" bygget til 3 diske og 1 drev, men har 6 diske og 1. drev i uden problemer. ![]() |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Tror jeg går efter oven stående build, men lige en sidste ting, det kommer til at skulle køre over trådløs forbindelse, så hvad ville være det mest fornuftige at bruge her, usb dongle eller et access point, forbindelsen skal gerne være god (routeren sidder lige på den anden side af væggen)
|
|
HTPC setup
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Bor et hul i væggen og træk et kabel, eneste måde og få det til at køre fornuftigt!!!
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Et pci netkort ville jeg nu vælge hvis det skulle være trådløst, eller også køb et sæt powerlines, så kører det over elnettet, da jeg er sikker på at en kontakt på hver sin side af væggen kører på samme gruppe på eltavlen. Bygone har ret det er bedst med kabel, men jeg havde nu ingen problemer med streame det trådløst det gamle sted vi boede. Her hvor vi bor nu, er der dog trukket kabel. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Der er forresten hul i væggen da der allerede er ført antennestik ind, så jeg må lige se om jeg ikke kan få sneget et til kabel ind i gennem, for det lyder til det klart ville være den bedste løsning :) ..mange tak for hjælpen!
|
|
HTPC setup
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |