recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaafspiller til erstatning af WMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaafspiller til erstatning af WMC

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

til trodstarteren du kune prøve af kige på Dune BD Prime  ved ikke hvor god den er til blu ray men det er mig beknt kun C-200 Dune BD Prime eller en  HTPC med software det kan afspile blu ray og det er blu ray og ikke HD jeg snarker om

Dune HD Center ser meget lovende ud, men jeg synes ikke jeg kan finde nogle danske forhandlere.
Den har det optiske drev jeg efterspørger - kan dog ikke finde meget info om stabilitet og kan ikke lure om den kan afspille BD-iso fra min NAS
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 16:33
Har skrevet til http://www.nemedia.dk/ som ser ud til at være en kommende Dune forhandler
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 16:55
Umiddelbar ser den jo ikke ud til at kandidere til at blive afløseren for mine Netgear, men nærmere AT VÆRE afløseren, og det kan næsten kun være et spm. om økonomi for hvornår.

Men glæder mig til at høre nærmere når du har fået fat i en. :) :)

Sådan en får jo, indtil videre på papiret, alle de andre til at blegne.

Har man aktier i Popcorn, EVA, Twix og hvad de hedder, så er det nok tid at sælge. :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 10:04
Skriver du forresten når du har hørt fra dem?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 10:24
  lidtlæse stof  http://www.mpcclub.com/download.php?f=review_hdi_bd_prime30.pdf  anmelse af Dune HD Center 3.0 hvor de samenlinger med C-200

Redigeret af tobiasl - 28-December-2009 kl. 10:24
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det er nu mit netværk der ikke kan klare BD-film, for EVA'erne kan sagtens afspille dem. :)

Det er ikke korrekt justrace.
Der spørges efter afspilning af BD.ISO - hverken dine EVA8000 eller 9150 understøtter afspilning af BD, hverken som ISO eller folder struktur eller som retail BD
De kan afspille rå rippede eller rencodede m2ts eller mkv filer - ligesom alle de andre også kan - men det har altså ikke noget at gøre med "BD-film" som det der efterspørges

BD.ISO er et rip af en hel Bluray struktur indeholdende både menu, kapitler, undertekster, hd audio osv. - og det er der kun 2 afspillere der understøtter fuldt ud, nemlig C-200 og Dune 3.0

Og det er absolut ikke for at give dig på puklen, men det duer ikke at du rådgiver med forkerte oplysninger dels om dem du ikke kan lide som Popcorn hour, og dels om din egen afspiller. Så er man jo nødt til at reagere en gang imellem med hjælp til informationen der gives. Men det er i god mening, og ikke for at pukle dig på nogen måde :)

Sådan en får jo, indtil videre på papiret, alle de andre til at blegne.

Har man aktier i Popcorn, EVA, Twix og hvad de hedder, så er det nok tid at sælge. :)

Hvorfor det ?
Dune 3.0 er nøjagtig samme teknologi som C-200, den kan principielt ikke noget en C-200 ikke kan, og den har ligeså mange bugs som en C-200 (de fleste bugs er de samme da de kommer fra Sigma SDK'et de begge benytter)

Forskellen på C-200 og Dune BD 3.0 er mere en smagssag - der er ikke nogen af dem der som sådan er bedre end den anden - de kan de samme ting. Forskellen ligger i at C-200 er et mere åbent system, hvor brugeren kan tilpasse mere efter sin egen smag (vil du have 3½ disk eller BD drev, osv), mens Dune 3.0 er et mere lukket prækonfigureret system hvor der på forhånd eks. er besluttet BD drev og ingen 3½ disk. Detsamme gælder softwaren hvor C-200 også tillader mere bruger konfiguration end Dune gør. Det er så en smagssag om man som bruger foretrækker den ene eller den anden ideologi.  

Redigeret af spawn - 28-December-2009 kl. 13:41
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 14:24
Det er muligt den ikke kan, men jeg har lagt en direkte kopi af bdmw folderen fra "Wanted", den med Angelina Jolie, over på min NAS, og den spiller den, men hakker noget i det, og kommer med beskeden om "Insufficient Network Prfomance, buffering", og kører lidt igen. Lyden er også ok, og den er kørt over anlægget med det orange stik til digital, og min receiver fanger det selv som dolby digital, da der er en lampe der viser det.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 15:56
ok, men det den gør der er sikkert kun afspilning af den master m2ts fil som ligger inde i bdmv strukturen og indeholder selve filmen. Jeg formoder ikke du kan kalde bluray menuen frem og vælge forskellige undertekster, audiospor, ekstramateriale osv.  ??
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:40

Skriver du forresten når du har hørt fra dem?
Nu har jeg skrevet lidt frem og tilbage med NE-media og han havde allerede et par stykker af Dune BD Prime på lager.
Jeg regner med at hente en inden nytår.

Jeg er blevet lovet 14 dages fuld returret, selvom jeg afhenter, så nu vil jeg prøve den af.

Jeg skriver lidt om erfaringerne, når den har været igang et par dage.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 01:41
Det glæder jeg mig til. Hvad vil han have for den?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 11:52
Overser jeg noget, eller er forskellen på Prime og Base at de har hhv. BlueRay drev eller harddisk?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 11:54
Det er korrekt justrace :)
Til top