|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Ja som Patriarken skriver: uden hjul...
Til info vil der ikke være ret mange apps der fungerer på et system uden .NET. Jeg vil dog udvide det til at man har afmonteret alt andet end motoren. Man kan stadig køre, men knap så tilfredsstillende. .NET er det lim der får applikationer til at fungere med Windows. Når (de fleste) firmaer programmerer apps til windows, så foregår det op mod .NET Til Jesper.Wind: Reinstaller, og alt vil fungere igen,også med .Net 4.0 Framework installeret
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() |
||
Nå for pokker...
Der kom man da vist til at træde nogen over tærene. Men du må da meget undskylde at jeg har spildt min tid på at forsøge at være hjælpsom. Det skal aldrig ske igen. Jeg mener dog stadig, at jo flere detaljer man kan få om problemet, jo bedre muligheder har man for at hjælpe. Vi kan jo ikke alle være synske som dig.
Men jeg undskylder ærbødigt for at have forsøgt at hjælpe...og nu må du have mig undskyldt, min varme mælk er vist klar på blå stue.
|
|||
Mvh. HamDenFede
|
|||
![]() |
|||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
||
![]() Det har intet med held og gøre, og det var heller ikke et skud i blinde, LOL.. Nej, jeg kunne ikke have forværret situationen med mit forslag. Lad være med at tro at du ved hvilke forudsætninger jeg har, for at give mit svar. Det kunne jo være jeg havde forstand på Windows XP og Computere, hvem ved ![]() Alle de ting i spørger ind til er fuldstændigt unødvendige i den indledende fase af en fejlfinding. Han havde beskrevet sit problem og efter en sviner skrevet at det var XP. Det jeg gjorde var at søge på google, efter andre med lignende problemer. Og så faldt jeg over at der var mange der oplevede det, og det havde løst det ved at afinstallere .Net4. Havde der stået man skulle slette halvdelen af registry eller lign. havde jeg nok ikke svaret. Derudover linker jeg jo også kilden til mit svar, -og så må det ligesom være op til folk selv at vurdere om de tør/vil gøre det. .Net framework er IKKE en livsvigtig del af Windows XP styresystemet. Hvis man skal sammenligne .Net Framework med noget, kunne det være Java. Og generelt må det vel være sådan, at når man spørger i et forum, og ikke kender dem der svarer, eller deres kvalifikationer, at man selv vurderer kilden og svaret med sin sunde fornuft. |
|||
![]() |
|||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
||
Lol.. Det vil altså sige at XP har været ubrugelig i alle disse år inden .net4 udkom.. Nu findes der jo .net 1.1 & .net2 2.5 3. osv. og de er stadig installeret på hans PC. Det kan være at Jesper på et tidspunkt støder ind i et program der kræver .net version 4, men mit gæt er at han ikke vil savne det lige foreløbigt. Og hvis .Net var limen der bandt det hele sammen i Windows ville MS nok ikke ligge det under valgfri opdateringer på windows update.. |
|||
![]() |
|||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
||
Nu må i fandme stoppe. Magen til utaknemmelig tosse som bliver tøsefornærmet fordi der spørges ind til hans setup når han beder om hjælp.
Styresystem og benyttet software er nødvendig information. Spunk kommer med en løsning som næsten er mere held end forstand for du ved i sidste ende ikke hvilke programmer der benyttes på computeren eller om nogen af disse benytter .NET 4. Det er da fint at det virker, men du kan da ikke kritisere folk for hellere at ville komme med et kvalificeret bud end bare at prøve første hit på Google. At folk så driller lidt fordi posten er så mangelfuld må man da tage med et smil og så besvare de spørgsmål som bliver stillet.
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Første gang han installerer et program der bruger .net 4.0, vil .net 4.0 blive installeret igen, som en del af installationen. Det er korrekt at der er forskellige ældre versioner af .net, men det er samtidigt også en kendsgerning at de programmer der benytter de ældre versioner, løbende bliver opdateret til at benytte nyere versioner, herunder 4.0. Det er dermed, som det gamle ordsprog siger, at pi... i bukserne for at holde varmen, først varmer det dejligt, men så ....
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
For det første var det ikke Jesper, men mig der blev tøsefornærmet. Jeg syntes bare det er unødvendigt at pisse folk af fordi de glemmer noget i deres post. Det er da helt i orden at spørge ind til problemet, men spørg normalt eller lad være.
For det andet. Nu var det ikke første hit på google men en kvalificeret gennemgang af evt. løsningsforslag. Og hold nu op med at skrive at det var held, det var et forslag jeg fandt netop ved at gennemgå problemer og løsninger fra andre. Og hvis nu han brugte .net 4 på hans 6 år gamle medicenter pc, så kunne han jo bare installere det igen. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
MCenterfreak, du udstiller endnu engang din totale uvidenhed.
Ja, hvis der er et program der SKAL bruge .net 4 bliver det installeret, men det er LANGTFRA alle .net programmer der behøver version 4. Og langtfra sikkert at han støder ind i et program, der (bare fordi programmøren havde tid) bliver opgraderet til version 4. Min erfaring er at det er ganske få programmer der kræver .net 4 eller .net 3 for den sags skyld. Jeg ser flere PC'ere gennem mit arbejde der langtfra er up-to-date med .Net udgivelserne, og de har kørt flere år uden problemer, så slap af. Bliver det et issue så kan han installere det igen, og håbe at Microsoft har fikset kompatibilitets problemer med en opdatering inden. |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Jeg ved ikke hvad der udstilles....Men programmer udviklet i Visual Studio 2010 C# uden predefinerede kriterier, de kræver potentielt .NET 4.0. Dette er faktum.... En Windows XP uden .NET 4.0 kan virke i et virksomhedsmiljø hvor der kun køres officepakken fra 2003 med en mandatory profile..... Men som en brugbar opdateret pc og HTPC, er dette ikke tilrådeligt aht funktionalitet. Du kan i mange tilfælde ikke engang installere en driver via en executable uden .NET 4.0... Redigeret af Patriarken - 05-Juli-2011 kl. 17:00 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
||
Jeg har ikke skrevet et ord om dine generelle evner, jeg har udelukkende skrevet at om lige præcis Jespers specifikke system har du ingen viden om før Jesper selv har været på banen med informationer og derfor kan dit gæt ikke bliver andet end et gæt, uanset hvor solid generel balast du end har med i bagagen. Du skriver at du ikke kunne have forværret situationen, har du overblik over hvilke andre programmer Jesper bruger og om der eventuelt er nogle af dem der er holdt op med at fungere, nu hvor du har anbefalet ham af fjerne .net4?
Du kan da ikke seriøst kalde Jespers første indlæg for en beskrivelse af hans system, der står jo lige akkurat ikke andet end at han har en eller anden form for mediecenter der indimellem låser.
Så det er okay at svare noget mere eller mindre tilfældigt, for modtageren må selv prøve at regne ud om det holder eller ej? Personligt mener jeg der er mere kvalitet i at undersøge hvilket system og hvilken opsætning der er tale om inden man prøver at rådgive, det øger chancen for at ens råd rammer plet. |
|||
![]() |
|||
Jonathan ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2005 Sted: Vanløse Status: Offline Point: 137 |
![]() |
||
Hvis man bliver fornærmet over de første svare, så ja, så er det sgu svært at begå sig på nettet. OP er ikke særligt informativt, så er det vel kun fair at der bliver skrevet som der gør, og så er tonen heller ikke værre.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg giver op.. I har ret, det er selvfølgelig helt og aldeles uforsvarligt at afinstallere .Net 4 uden at vide hvad driver versioner han kører og hvilken BIOS version pc'en har, og alle programmer installeret.
Ligegyldigt hvad jeg svarer på et givet spørgsmål på et forum, føler jeg mig på ingen måde ansvarlig. Det er råd, givet i bedste mening. Jeg har netop pointeret for Jer at jeg ikke svarer tilfældigt, -men kender også brugere og PC'ere godt nok til at der kan ske uhensigtmæssigheder ligegyldigt hvad du laver. Det vil derfor altid være smart at man selv vurderer om det er noget man vil kaste sig ud i, jeg har jo heller ikke mulighed for at teste den mulige fix, da jeg ikke har en MCE 2005 med problemet. Det er det jeg mener. Jesper beskriver sin maskine som fra 2005 og den har problemer når han åbner program guide eller live tv og kan kun stoppes med task manager. Undskyld mig, men jeg regnede hurtigt ud der var tale om en Windows mediecenter 2005. Og ud fra det og hans fejlbeskrivelse fandt jeg lynhurtigt andre der beskrev den samme situation. Jeg svarede ham med mit råd og linkede hvor jeg havde fundet svaret henne. Han havde altså alle muligheder for selv at kigge på kilden og evt. reagere hvis det ikke var MCE 2005 han havde. M.h.t. overblik over de andre programmer han bruger, skriver han jo NETOP at han kun bruger det som mediecenter. Men du har nok ikke læst hans indlæg da du havde travlt med at lave jokes på hans bekostning. Og for 4. gang siger jeg lige at HVIS han skal bruge .net4 kan han bare installere det igen. .Net4 er forholdsvis ny, så mon ikke Microsoft finder en løsning inden han løber ind i problemer. Man kan håbe, og hvis ikke, så er han velkommen til at lave et nyt indlæg, men jeg svarer fand'me ikke hvis ikke han efterlader en komplet oversigt over hans PC's komponenter, med kopi af faktura og serienr. I det hele taget handler der her kun om, at jeg syntes det var nogle tarvelige første svar der kom til en person der bedte om hjælp. Hvis ikke man kan hjælpe uden at skulle hævde sig selv på samme tid, så kunne man måske overveje at lade være med at svare. Hvis man bare gerne vil hjælpe og have uddybende oplysninger så spørg.. pænt.. Men det her er jo bare min mening og i kan jo i sidste ende være pisse-ligeglade. Case closed.. Redigeret af Spunk - 05-Juli-2011 kl. 20:19 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |