Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mbw2001
Super bruger
Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 20:23 |
Spunk: Det kunne jo være at folk var mindre kritisk overfor dit forslag hvis du ikke havde svinet folk til for at bede om uddybende informationer.
Tarvelige svar? Om noget var det humoristiske svar. Hvis man skal bruge tid på at hjælp en person helt gratis er det mindste man kan forvente da at han kan beskrive sit problem nogenlunde. Og når det ikke er tilfældet bliver han drillet en smule. Som tidligere skrevet. Hvis man ikke kan klare det, så skal man nok holde sig fra nettet og i stedet betale for sin support.
Jeg synes det er fedt du kan hive en løsning op af hatten udelukkende udfra gæt om brugerens system. Men det er et hazarderet bud og dermed kan du ikke kritisere de andre brugere for at ønske nærmere info. Du skriver du kunne gennemskue han brugte mediecenter 2005, men du må også indrømme at det var et gæt.
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 05-Juli-2011 kl. 23:01 |
Spunk skrev:
Jeg giver op.. I har ret, det er selvfølgelig helt og aldeles uforsvarligt at afinstallere .Net 4 uden at vide hvad driver versioner han kører og hvilken BIOS version pc'en har, og alle programmer installeret.
Ligegyldigt hvad jeg svarer på et givet spørgsmål på et forum, føler jeg mig på ingen måde ansvarlig. Det er råd, givet i bedste mening. Jeg har netop pointeret for Jer at jeg ikke svarer tilfældigt, -men kender også brugere og PC'ere godt nok til at der kan ske uhensigtmæssigheder ligegyldigt hvad du laver. Det vil derfor altid være smart at man selv vurderer om det er noget man vil kaste sig ud i, jeg har jo heller ikke mulighed for at teste den mulige fix, da jeg ikke har en MCE 2005 med problemet. Det er det jeg mener.
Jesper beskriver sin maskine som fra 2005 og den har problemer når han åbner program guide eller live tv og kan kun stoppes med task manager. Undskyld mig, men jeg regnede hurtigt ud der var tale om en Windows mediecenter 2005. Og ud fra det og hans fejlbeskrivelse fandt jeg lynhurtigt andre der beskrev den samme situation. Jeg svarede ham med mit råd og linkede hvor jeg havde fundet svaret henne. Han havde altså alle muligheder for selv at kigge på kilden og evt. reagere hvis det ikke var MCE 2005 han havde.
M.h.t. overblik over de andre programmer han bruger, skriver han jo NETOP at han kun bruger det som mediecenter. Men du har nok ikke læst hans indlæg da du havde travlt med at lave jokes på hans bekostning.
Og for 4. gang siger jeg lige at HVIS han skal bruge .net4 kan han bare installere det igen. .Net4 er forholdsvis ny, så mon ikke Microsoft finder en løsning inden han løber ind i problemer. Man kan håbe, og hvis ikke, så er han velkommen til at lave et nyt indlæg, men jeg svarer fand'me ikke hvis ikke han efterlader en komplet oversigt over hans PC's komponenter, med kopi af faktura og serienr.
I det hele taget handler der her kun om, at jeg syntes det var nogle tarvelige første svar der kom til en person der bedte om hjælp. Hvis ikke man kan hjælpe uden at skulle hævde sig selv på samme tid, så kunne man måske overveje at lade være med at svare. Hvis man bare gerne vil hjælpe og have uddybende oplysninger så spørg.. pænt.. Men det her er jo bare min mening og i kan jo i sidste ende være pisse-ligeglade.
Case closed..
|
Spunk, du udstiller endnu engang din totale uvidenhed. Nej den var lidt for nem, og jeg kunne aldrig finde på at sige at folk er uvidende, for det er vil ALLE, indtil vi får viden, men så er vi desværre igen uvidende, om alt det andet vi endnu ikke ved noget om. Men det er jo derfor det her forum er fedt, hvor man kan diskutere, skændes og argumentere. Nogen gange kloger vi os på ting vi ved noget om, og andre gange på noget vi ved for lidt om, og forhåbentligt ikke så tit, noget vi ikke har en skid forstand på Men vi interesserer os, og det er det vigtigste
Redigeret af MCenterFreak - 05-Juli-2011 kl. 23:05
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 02:14 |
MCenterFreak skrev:
... Men vi interesserer os, og det er det vigtigste
|
Efter som at .NET 4 er en overbygning som udvidder funktionaliteten i .NET 3.5, kunne det være interessant at finde frem til hvorfor det fejler...
|
 |
TheRealBamse
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 93
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 09:18 |
Arrrh... At sige det er hazarderet at afinstallere .Net 4... Nu må jeg le... hehe... Det er sku da bare at afinstallere det... Og hvis der er nogle af de programmer man benytter, som stopper med at virke... Så installerer man det igen... Problem solved... Det er ligefør det svarer til at bede ham genstarte computeren og tjekke at netstikket sidder i...  Det havde været hazarderet hvis han havde bedt ham starte en BIOS opdatering og så trække stikket på præcis 47%... Fordi det havde han læst på en blog, skrevet på gebrokkent engelsk, med et .tz-domæne at det skulle løse problemet... Min pointe er: Du splitter ikke noget af (permanent) ved at afinstallere .Net 4... Det er en hverdags begivenhed - for alle som har bare en smule med computere at gøre i dagligdagen! Og under alle omstændigheder - HVIS - Nogle havde forslået noget hazarderet... Så er det stadig spørgerens pligt liiiiige at tænke sig om for en 5'er... Alt i alt, så synes jeg vi skal holde tonen ordentlig og svare dem der spørg på en ordentlig måde... Der er ingen grund til det der "Karl Smart"-pis der... En eller anden dag, så står man i et andet forum og så er man selv den der spørg dumt... Så vil man også gerne selv behandles ordentligt! Husk Dronnings kommentar om de "dum smarte bemærkninger"... Dem der kan finde på at komme med dem, de bruger nok for meget tid på Recordere...
|
 |
Jesper.wind
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 10:38 |
Hmm
Nu må jeg nok hellere komme lidt på banen.
1: Det er super med et forum som Recorder.dk og jeg har selv været med i nogle år nu.
2: At jeg undlader for meget information til at starte med ( undlod måske for meget  ) var for ikke at komme med for meget støj, og slet ikke for at provokere i nogen form - jeg beskrev "kort" nogle symptomer, som jeg havde en forhåbning andre kunne genkende og komme med et forslag til.
3: Hvad angår tonen....... joo måske er det for sjov - med god værksteds humor osv. osv, men nu ved "I" jo ikke hvem der er i den anden ende af en forum mail, måske er det blot en hjælpeløs tumpe, som har stillet et for "jer" dumt spørgsmål - måske er det "en" som kan hjælpe "jer" i en anden situation... tænk over det....
P.S. Mht. Net-Framework, så er det faktisk et kendt problem, at det kan give problemer efter opdatering, hvilket måske også er en af grundene til, at de forskellige primær versioner, har så mange opdateringer. Ikke så få computere, gik f.eks. ned efter ver. 3.5 men fik sjovt nok ikke problemer med ver. 4 (hvilket også var årsagen til, at jeg ikke så i de baner, denne gang) men det har hjulpet at fjerne ver. 4, og alt mht. mediacenter delen virker igen perfekt.
Mvh. JW
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 11:32 |
Spunk skrev:
Jesper beskriver sin maskine som fra 2005 og den har problemer når han åbner program guide eller live tv og kan kun stoppes med task manager. Undskyld mig, men jeg regnede hurtigt ud der var tale om en Windows mediecenter 2005. |
Jamen det var da heldigt regnet ud, det var så der jeg overvejede om der var tale om windows media center, mediaportal, dvbviewer eller noget af alt det andet software folk bruger til deres mediecentre. Derfor spurgte jeg hvad det var.
Spunk skrev:
Og ud fra det og hans fejlbeskrivelse fandt jeg lynhurtigt andre der beskrev den samme situation. Jeg svarede ham med mit råd og linkede hvor jeg havde fundet svaret henne. Han havde altså alle muligheder for selv at kigge på kilden og evt. reagere hvis det ikke var MCE 2005 han havde. |
Fair nok.
Spunk skrev:
M.h.t. overblik over de andre programmer han bruger, skriver han jo NETOP at han kun bruger det som mediecenter. Men du har nok ikke læst hans indlæg da du havde travlt med at lave jokes på hans bekostning. |
Jesper skrev at han brugte epg guides og optog tv, det er altså rimeligt at antage at han har tunere tilkoblet sit system. Var du sikker på at hans tunerdrivere kunne fungere uden .net4, eller var det relevant at spørge ind til hvilke tunere han benytter? Hvem ved, måske bruger Jesper også et program som dvblogic for at flytte dvb-c kanaler rundt så hans mediecenter software kan finde dem, havde du styr på om Jesper brugte dvblogic eller tilsvarende programmer og om disse også kunne klare sig uden .net4? Kig på nogle af beskrivelserne af mediecentre her på forummet, der er et hav af måde at gøre det på, folk kombinerer forskellig softwrae på kryds og tværs, derfor er det relevant at vide hvilken kombination der er tale om. Der er en grund til at jeg stillede de spørgsmål jeg gjorde. Jeg kunne have formuleret det som "Hey Jesper, hvis du fortæller os lidt om dit system er der nok større chance for at hjælpe dig" men jeg valgte istedet en humoristisk formulering. At du så ikke fattede humoren og valgte at blive tøsefornærmet må du selv rode med.
|
 |
Nichof
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 73
|
Sendt: 06-Juli-2011 kl. 22:09 |
Jeg havde samme problem på en helt frisk vin7 pro installation. MC dele frøs og kunne stå i fler minutter hvorefter den igen blev normal. Efter at have rodet lidt på google fandt jeg frem til at det var de to sidste sikkerhedsopdateringer til .net 4 som lavede bøvlet. De blev afinstalleret og siden har der ikke været problemer. Mvh. Niels
|
 |