Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SSvenSSon
Super bruger
Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 10:44 |
Benu: Det er præcis sådan jeg har gjort! :-(
Hvis man bruger"L" tasten til at vælge undertekster, hvor lang går den inden de kommer på skærmen?
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 10:51 |
kender ikke "L"-tasten da jeg bruger remote, men går ud fra at du med denne aktiver Undertekster eller hvordan?
Prøv, mens du ser tv, at få menuen frem. Den menu jeg mener er den hvor du i toppen har en tidslinie og i bunden/siden kan læse info om det nuværende program. På MCE remote gøres dette på "info" knappen. Hvis du har denne menu fremme og trykker en gang til, får du en anden menu, hvor du blandt andet kan vælge størrelsesforhold, undertekster, osv. Prøv at gå ind under undertekster her, og se hvad du har af muligheder. Herinde bør du nemlig kunne se alle de tilgængelige undertekster (både teletext og DVB) og kunne vælge. Hvis der ikke er noget punkt med undertekster, er det fordi klienten ikke kan finde nogen undertekster i den stream den modtager, og så kan vi da lokalisere problemet til enten TVserver eller det signal du får fra din forening. Hvis du ser undertekster og du har valgt en af dem som aktiv, men stadig ikke kan se dem, så er jeg rimeligt puzzled, for så er det klienten der ikke kan finde ud af at vise dem ordentligt - og jeg ved ikke lige umiddelbart hvorfor.
|
 |
SSvenSSon
Super bruger
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 11:10 |
Super jeg prøver at finde info-menuen!
Jeg har lidt problemer med at at få mce-remoten til at virke med Mediaportal og modtageren i mit antec fusion 430 kabinet, men det er en helt anden historie (det virker fint i VMC?!?).
Der må findes en genvejstast?
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 11:15 |
Inden du bruger alt for megen tid på andet, så prøv lige
at checke, at underteksterne er en del af det optagede.
Tag én af dine optagelser og afspil den med VLC media
player (kan afspille alt muligt ;-). Har du den ikke
endnu, kan den hentes her: http://www.videolan.org/
Når filmen spiller, kan du højreklikke på billeder,
vælge video - subtitles - og så vil de optagede
undertekster fremgå her. Du kan også vælge at se stream
informationer klik på Tools - Media Information.
På den måde får du da be- eller afkræftet, at det er
fordi der slet ikke er undertekster i strømmen.
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 11:18 |
@Henrik: Ja det var jo den nemme løsning af det jeg forsøgte at få ham til at gøre inde i MP  . Det er nok for tidligt på dagen til at jeg kan tænke så logisk. Klart, hvis du har VLC vil det logiske træk være lige at åbne filen og se om underteksterne rent faktisk er der...
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 11:46 |
L-tasten var den måde subtitles blev valgt på inden man lagde det ind i MP configuration.
|
Den Ben
|
 |
SSvenSSon
Super bruger
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 11:52 |
Super - jeg prøver at checke i aften.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 12:07 |
Benu skrev:
L-tasten var den måde subtitles blev valgt på inden man lagde det ind i MP configuration. |
Dvs. den er måske slet ikke aktiv længere? Eller er det bare genvejen til at vælge undertekster i GUI, på samme måde som den menu jeg forsøgte at guide ham frem til?
Jeg brugte ikke DVB-Subtitles før RC1, så har ikke prøvet den "gamle" metode hvor der skulle installeres ekstra.
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 12:46 |
Der skulle ikke direkte installeres noget ekstra, blot tilføjes et par linier i en xml fil - tror ikke den metode kan bruges mere
|
Den Ben
|
 |
SSvenSSon
Super bruger
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 13:43 |
"L" tasten gør skam stadigvæk noget, den "cykler" tilsyneladende mellem sprogene man har valgt i DVB-C og via tekst.
...MEN DER KOMMER BARE IKKE NOGEN UNDERTEKSTER PÅ MIN SKÆRM GRRRR.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2008 kl. 13:59 |
SSvenSSon skrev:
"L" tasten gør skam stadigvæk noget, den "cykler" tilsyneladende mellem sprogene man har valgt i DVB-C og via tekst.
...MEN DER KOMMER BARE IKKE NOGEN UNDERTEKSTER PÅ MIN SKÆRM GRRRR.
|
Dvs når du trykker på "L" så kan du se (popup-boks?) at den skifter imellem nogle sprog? Er det så de sprog som du har valgt inde i Subtitle settings under TV-klient? For hvis det ikke er, og den stadig skifter mellem nogle sprog, så tyder det jo på at der er undertekster i streamen. Men prøv som nævnt tidligere at åbne den i VLC når du kommer hjem, så har vi måske lidt bedre svar på hvad det er der foregår. Det bør nemlig ikke være besværligt at sætte op, sålænge at underteksterne findes i den stream du modtager via DVB-C.
|
 |
SSvenSSon
Super bruger
|
Sendt: 05-November-2008 kl. 00:06 |
Hurra fremskridt! :-)
Der er undertekster på i VLC!!
Jonaskp: Men (jeg fik remoten til at virke) når jeg trykker info (jeg går ud fra du mener i-knappen) 2 gange, så kommer der ikke et menupunkt der hedder undertekster (eller subtitles)?!?
Jeg kan tilsyneladende ikke tage et printscreen derinde fra, men der 9 punkter i menuen bl.a. tv guide, teletext..tuning details mv.
Please kom med de vises sten, jeg føler det er tæt på nu :-)
|
 |