recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediboks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
donaldrap Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2011
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donaldrap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediboks
    Sendt: 17-April-2012 kl. 17:19
Hej,

Jeg har min LG DP-1 medieafspiller som jeg har været glad for - til 400 kr m/fjernbetjening har den afspillet alt, men jeg er efterhånden irriteret over nogle småting, som f.eks. at den ikke lige læser .img filer eller at man skal bladre tilbage helt ud i root for at sætte kategorien, den skal afspille (film, billeder, musik).

Jeg vil også gerne kunne lidt mere:
- lidt hurtigere opstart
- gerne have mulighed for menuer og at man kan se info og cover-art om filmene og musikken, der bliver afspillet. Det gør ikke så meget, om jeg selv lægger det ind eller den henter det selv. Jeg bruger meget tid på at holde den vedlige i forvejen, lægger trailere ind osv.
- jeg er vist ret ligeglad med flicker og hvad de udenlandske tjenester allesammen hedder, for jeg aner ikke hvad jeg skal bruge dem til - men jeg vil gerne kunne optage de ting, jeg KAN se.

Jeg ved bare absolut intet om, hvad der er på markedet idag og jeg har faktisk temmelig svært ved at præcisere google-søgning om emnet (søgemaskine-optimering af ligegyldige websites idag er hysterisk effektiv) så derfor spørger jeg jer herinde til råds.

Prisrammen er ikke afgørende, bare den kan de ting.
For nu ved jeg, at den ikke bare skal stå og samle støv :)

Redigeret af donaldrap - 17-April-2012 kl. 17:37
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 19:05
hej.

Jeg har lige skiftet min Tvix ud med en boxee boks.
Jeg har ikke fortrudt det mindste.
Cover art og trailere finder boksen helt automatisk.
Men app delen er også genial. jeg er selv stor forbruger af spotify og netflix ( ok du skal lige lege amerikaner for og få netflix til og virke )
Alt i alt en dejlig lille kasse. Men det er ingen tvivl om at du for mere ud af den hvis den tror du er i USA
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 19:48
Der er ikke voldsomt mange af de eksisterende bokse der kan optage TV. Dunes afspillere har optagefunktionen til DVB-T eller IPTV, men herhjemme er DVB-T jo krypteret på de fleste kanaler, så det vil ikke virke. Typisk er man ovre i en mediecenterløsning når der skal optages også.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 00:28
Som jeg ser markedet er der kun den mulighed at have to bokse. En afspiller til dine rippede film, musik og billeder, og en til optagelse af TV-udsendelser. Det ville i mit tilfælde blive en DUNE og en SONY Harddiskoptager.

Som Yakken er inde på er en mediecenterløsning nok det bedste bud på en "pakkeløsning", men jeg mener ikke det er det optimale. Det er for bøvlet, og i de fleste tilfælde en larmende løsning.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donaldrap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 10:14
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Ok. Har lige ringet til min udbyder, og jeg har skam DVB-T signal men jeg nægter at have en WindowsPC mediecenter stående igen som jeg havde i ´03. Den elregning betaler jeg ikke igen :)
Så optagefunktionen kan undværes.

Jeg har læst meget om Boxee, det lader til at browseren sutter, og at DLink desværre har udviklet den fra Boxee beta-versionerne og gjort den til den eneste mulige portal for al internet-baseret TV på Boxee, kan det passe?

Redigeret af donaldrap - 18-April-2012 kl. 10:14
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donaldrap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 10:17
(Jeg har iøvrigt et hyr med at fjerne det makværk, min Bitdefender skriver sammen med mine posts. Afinstallation hver gang er lidt besværligt. Meget mystisk, og har aldrig oplevet det før!)

technology: Lægger den trailere og cover-art statisk ned på HD, eller er det noget du skal ud og finde hver gang? Hvad var du utilfreds med ved Tvix?

Redigeret af donaldrap - 18-April-2012 kl. 10:29
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 11:13
Hej

Jeg synes Boxee fungerer fint.
Du må ikke lægge for meget i de gamle anmeldelser. Der er kommet mange opdateringer siden
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 07:37
Hej
Boxee har ingen harddisk

Jeg har bare linket min boxee til min NAS.
Den undersøger drevet efter ændringer engang dagligt. Om den ligger en lille info fil i Flash hukommelsen ved jeg ikke. Men når man går ind i Film er cover mm der ok hurtigt.
Om jeg var utilfreds med min tvix ved jeg ikke. synes bare den virkede lidt gammeldags ( der skulle nyt legetøj til ). Hørte om boxee fra en kollega og var solgt
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 09:58
Jeg har smidt en anmeldelse af Dune HD TV-101/301 op på flatpanelsDK i går aftes hvis det har interesse. Jeg har også en Popbox V8 liggende til test, men umiddelbart, så er Dunes afspiller et mere solidt bud - i hvert fald til ren filmafspilning. Smart-features har den nærmest ingen af.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu