recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.


Hej.

Jeg mener at problemet med at afspille en Bitrate  på 25mb/s har noget at gøre med den måde, vi forbinder vores ting med hinanden.

Lad os starte med TV'et. Hvis det har en 100 MBit interface, så kan vi max sende 12,5 MByte/sec ind i det.

Quote: 'In a nutshell, HDMI 2.0 is designed to handle more bandwidth than HDMI 1.4. Both can deliver 4K video, but HDMI 2.0 can transfer up to 18Gbps whereas HDMI 1.4 can only transfer up to 10.2Gbps. 
That extra bandwidth allows HDMI 2.0 to deliver a few extras that might have seemed unnecessary just a few years ago.'

Fra: 'primex.com › hdmi-14-versus-20' den 16. sep 2019.

Mange Android bokse med HDMI udgange er bygget til at kunne streame til et TV. Hvis de kun har et 100 MBit interface ( 12,5 MByte/sec ) er der ingen grund til at vælge en Grafikchip, der kan decode video filer med højere Bitrate.

Her er en anmeldelse af en Top Android Boks fra januar 2019. Her har anmelderen gjort sig den ulejlighed at beskrive, hvordan boksen afspiller nogle mere eller mindre kendte videofiler:


Og til sidst QUOTE: ' MAX BITRATE<span style="white-space:pre">     </span>
Jellyfish – HVEC 10bit – Main 10@L6.1@High – 4K@30fps – Test up to 400 Mbps Resultat 100 Mbps = 12,5 MB/s'


Som jeg tidligere skrev kender jeg ikke NVIDIA Shield TV PRO 2019, men her er en anmeldelse af NVIDIA Shield TV 2019 UDEN Pro:


Quote: 'Max. Bitrate<span style="white-space:pre">     </span>100 Mbps = 12,5 MB/s.'

Der er sikkert nogle, der kan oplyse om resultatet lyder bekendt?

Hilsen Carsten.

ja det lyder bekendt. Som der også står med max bitrate. Kommer jo and på interface(den måde mediet med filmen ligger på) WiFi ville have svært ved 4k, men kablet kan klare det. Hvis HDD kan klare bitraten af 4k ingen problemer heller. Men nu er det det bluray rips Up har snakket om ikke 4k rips. Men 25mbit/s kan den klare selv på WiFi

Redigeret af T-Duck - 20-April-2020 kl. 20:19
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 20:43
Carsten, du blander da fuldstændig tingene sammen. 1. Hvad streaming bitraten er, er ligegyldig i forhold til HDMI. HDMI har mere end rigelig båndbredde. 2. Manden får signalet til TV'et via HDMI, ergo er TV fløjtende ligegyldigt, da det er streamingboksen som skal levere (HDMI)signalet. 3. Hele setup'et HAR jo kørt i snart 9 år, så som OP skriver, efterlyses der en streaming enhed, som med 100% vished, kan klare 25 Mbit/sek. Og som er kompatibel med rå bluray streams.
Til top
Tuvalu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2020
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tuvalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Carsten, du blander da fuldstændig tingene sammen. 1. Hvad streaming bitraten er, er ligegyldig i forhold til HDMI. HDMI har mere end rigelig båndbredde. 2. Manden får signalet til TV'et via HDMI, ergo er TV fløjtende ligegyldigt, da det er streamingboksen som skal levere (HDMI)signalet. 3. Hele setup'et HAR jo kørt i snart 9 år, så som OP skriver, efterlyses der en streaming enhed, som med 100% vished, kan klare 25 Mbit/sek. Og som er kompatibel med rå bluray streams.


@Flippo: Det er nemlig rigtigt!

Jeg er da bange for, at komme til at investere i endnu en boks, som ikke virker for mig. Det er hele grunden til, at jeg ville spørge jer eksperter.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Carsten, du blander da fuldstændig tingene sammen. 1. Hvad streaming bitraten er, er ligegyldig i forhold til HDMI. HDMI har mere end rigelig båndbredde. 2. Manden får signalet til TV'et via HDMI, ergo er TV fløjtende ligegyldigt, da det er streamingboksen som skal levere (HDMI)signalet. 3. Hele setup'et HAR jo kørt i snart 9 år, så som OP skriver, efterlyses der en streaming enhed, som med 100% vished, kan klare 25 Mbit/sek. Og som er kompatibel med rå bluray streams.


@Flippo: Det er nemlig rigtigt!

Jeg er da bange for, at komme til at investere i endnu en boks, som ikke virker for mig. Det er hele grunden til, at jeg ville spørge jer eksperter.
og der kan jeg kun anbefale dig Shield tv. Jeg har haft min i fire år nu. Og der er ikke noget den ikke har kunne klare. Og jeg køre med 1:1 Rip. Dog kun i mkv format da jeg ikke gide bluray menuerne. Men det er sammen bitrate. Også har jeg Apple tv til drtv og den slags. Men egne rips bruger jeg shield. Tv
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 23:26
Der er masser af brugte Asus O-afspillere på Ebay - oven i købet til langt billigere penge. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 23:45
Carsten, du har vist ikke læst dette:
"Behov: HDD-->USB-->TV-boks--->HDMI kabel-->TV"
siden bu bliver ved med at skrive om streaming.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Kan den også 25Mb/s film?


Klaus

Jeg afspiller 4K rips op til 100Mb/s uden problemer. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 11:01
Jeg vil godt slå et slag for en Zappiti 4K HDR afspillere, de er KUN lavet til det formål du skal bruge den til - med et ufattelig lækkert og simpelt GUI. Jeg bruger den selv da jeg aldrig blev helt tilfreds med min Shield hverken med Kodi eller Plex installeret.
Jeg smider alt i MKV container via MAKEMKV og den afspiller det med et fantastisk billed. 
Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men kommer du forbi Støvring i Nordjylland skal du være velkommen til en demonstration :)


Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 11:12
BTW hvis du vil bruge Shield som Plex server og afspiller til dine Blu-ray rips og du samtidig bruger undertekster fra blu-ray filmene i PGS formatet som de ligger i, understøtter Plex server på Shield ikke PGS og du får dermed problemer med afspilning, sådan var det i hvert fald da den blev lanceret og jeg havde også problemer med det inden jeg gik over til Zappiti.

Blot til info, måske nogen herinde kan be eller afkræfte det? 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

BTW hvis du vil bruge Shield som Plex server og afspiller til dine Blu-ray rips og du samtidig bruger undertekster fra blu-ray filmene i PGS formatet som de ligger i, understøtter Plex server på Shield ikke PGS og du får dermed problemer med afspilning, sådan var det i hvert fald da den blev lanceret og jeg havde også problemer med det inden jeg gik over til Zappiti.

Blot til info, måske nogen herinde kan be eller afkræfte det? 
det er kun ved transcoding on the fly der kan være problemer. For jeg oplevet det aldrig da jeg rodet med plexserver på den for sjov. Men ved direct playing ingen problemer. Men nu er det det jo film liggende på en HDD han skal bruge til at afspille fra som jeg forstår
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Jeg vil godt slå et slag for en Zappiti 4K HDR afspillere, de er KUN lavet til det formål du skal bruge den til - med et ufattelig lækkert og simpelt GUI. Jeg bruger den selv da jeg aldrig blev helt tilfreds med min Shield hverken med Kodi eller Plex installeret.
Jeg smider alt i MKV container via MAKEMKV og den afspiller det med et fantastisk billed. 
Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men kommer du forbi Støvring i Nordjylland skal du være velkommen til en demonstration :)


Hvad var problemet med shield'en? hvis jeg må spørge
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Jeg vil godt slå et slag for en Zappiti 4K HDR afspillere, de er KUN lavet til det formål du skal bruge den til - med et ufattelig lækkert og simpelt GUI. Jeg bruger den selv da jeg aldrig blev helt tilfreds med min Shield hverken med Kodi eller Plex installeret.
Jeg smider alt i MKV container via MAKEMKV og den afspiller det med et fantastisk billed. 
Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men kommer du forbi Støvring i Nordjylland skal du være velkommen til en demonstration :)


Hvad var problemet med shield'en? hvis jeg må spørge

Jeg døjede en del med afspilning af netop blu-ray i MKV container via Plex hvor den kunne finde på at lukke ned eller melde, at server ikke var kraftig nok, tiltrods for direct play.
Kodi kørte problem frit men blev aldrig tilfreds med brugeroplevelsen - nørdede virkelig meget med det, samt opstart i Kodi/SPMC og derfra tilgå alt content som Netflix og Spotify så alt var samlet et sted.

Til sidst opgav jeg og købte en Zappiti 4k HDR Mini af en bruger herinde. I dag bruger jeg kun Shield til HBO app. 

Jeg er ret sikker på, at I dag kunne jeg nok få Shield'en til, at opfylde mine behov, men det bliver bare ikke lige så lækkert som Zappiti'en og så gider jeg egentlig ikke døje med det :) 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu