recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Hvis du vil betegne OSMC som et lille niche produkt, så fred være med det. Veroen er bare et hardwareprojekt de kører ved siden af.

Hvis du SKAL have USB3, så dur en vero ikke. UHD 100GB skiver bruger absolut maks 144mbit. Hvordan du vil få noget ud af meget mere hastighed til afspilleren forstår jeg ikke. Veroens netværk kører internet over USB2 chippen, så der er heller ikke mere end ca. 300mbit til rådighed der.

Jeg har prøvet masser af de android bokse fra eBay. Og jeg har aldrig oplevet problemfri afspilning af Bluray og UHD Bluray. Det kan veroen trods den relativt lave pris.

Hvis i vil prøve de billige android afspillere med kodi, så gør det.

Nvidia Shield fik ikke auto framerate switching før slutningen af 2019 og i starten var det beta og skulle alligevel skiftes manuelt. Noget vero kunne fra starten i 2016.

Vero er langt fra den ultimative afspiller. For mig kommer den også til kort, og der må madVR tage over. Jeg må igen henvise til trådstarter, som efterspurgte Bluray og UHD Bluray fra net ell. USB.


billige Android bokse skal man holde sig fra ja. Men auto frameaste har Shield tv haft i hvertfald siden 2016 hvor jeg købte min. Prøv at lige at følge med. At Netflix osv. På nær kodi og plex ikke har valgt at understøtte det, da det er en features NVIDIA har lavet. Og ikke Google selv. Det er hvad det vil være. Men lad da være med at bringe usandheder om et produkt du ikke kender

Redigeret af T-Duck - 24-April-2020 kl. 18:12
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming
Godt spørgsmål, den røg i min indkøbsvogn. 
Så det vil vise sig når den engang dukker op. Smile

Ellers er eBay jo på købers side hvis det annoncerede ikke stemmer overens med det leverede. Wink


Jeg bestilte den også fordi jeg tænkte, at til den pris kan det ikke gå helt galt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Et hurtigt kig på link, tyder på kun 100mbit netværk. Så good luck med UHD Bluray over netværk... Det virker jo nogen gange, med nogle titler.
Ikke et problem for mig, har intet UHD TV endnu. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

billige Android bokse skal man holde sig fra ja. Men auto frameaste har Shield tv haft i hvertfald siden 2016 hvor jeg købte min. Prøv at lige at følge med. At Netflix osv. På nær kodi og plex ikke har valgt at understøtte det, da det er en features NVIDIA har lavet. Og ikke Google selv. Det er hvad det vil være. Men lad da være med at bringe usandheder om et produkt du ikke kender
Google og Android TV understøtter autoframerate. Men Netflix m.fl.har indtil videre fravalgt at implementere....
miri
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

billige Android bokse skal man holde sig fra ja. Men auto frameaste har Shield tv haft i hvertfald siden 2016 hvor jeg købte min. Prøv at lige at følge med. At Netflix osv. På nær kodi og plex ikke har valgt at understøtte det, da det er en features NVIDIA har lavet. Og ikke Google selv. Det er hvad det vil være. Men lad da være med at bringe usandheder om et produkt du ikke kender
Google og Android TV understøtter autoframerate. Men Netflix m.fl.har indtil videre fravalgt at implementere....
troet det stadig kun var NVIDIA feature . Viste ikke Google havde implementeret det nu
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Hej.

Nej, det tror jeg ikke. I teksten under Hardware Specificationer står:

    Chipset:RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
    GPU:Penta-Core Mali-450 Up to 750Mhz+
    FLASH:EMMC 16G/32G/64G
    SDRAM :2GB/4GB DDR3

Så jeg vil tro at den kommer med 2 GB Ram og 16 GB Intern hukommelse.

Men jeg vil foreslå at i installerer 'Fake Device Test' når i får dem. I min siger den, at der kun er 12 GB Interne hukommelse. Men det har jeg endnu ikke kigget ind til:



Ellers bruger jeg 'Cx File Explorer'. Hvis man under 'Network' vælger 'Access from PC' og Vælger Random Port Numer FRA og trykker på 'Start Service' skriver den:

ftp://192.168.1.42:4792 som er der man skal taste ind i sin PC Browser, for at oprette en ftp forbindelse til den og tilgå den fra sin PC.

Men her er en beskrivelse af en meget nem måde for at:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'


Så kan man tilgå den fra sin PC's Windows File Explorer, når man har startet Cx File Explorer op på Boksen. 
Man skal så også stoppe forbindelse fra Boksens Cx File Explorer.

Ellers vil jeg gerne sende jer en link til denne tråd om H96 MAX RK3318 Android 9.0:


Jeg fik min lige før jule og nytåers ferien og havde glemt min i8 Air Mouse Keyboard, så jeg begyndte at bruge den med fjernbetjeningen og en trådløs WiFi mus. Det gjorde, at jeg fik nogle dårlige vaner. Den rigtige løsning er at købe en Air Mouse Keyboard til den. Jeg fant en opladelig i8 til 27 Kr på ebay, men der findes andre.

Hilsen Carsten 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Hej.

Nej, det tror jeg ikke. I teksten under Hardware Specificationer står:

    Chipset:RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
    GPU:Penta-Core Mali-450 Up to 750Mhz+
    FLASH:EMMC 16G/32G/64G
    SDRAM :2GB/4GB DDR3

Så jeg vil tro at den kommer med 2 GB Ram og 16 GB Intern hukommelse.
Måske, men så stemmer det ikke med tekst sælger har lagt ind over billed 1: 
"4G RAM+64G ROM" 
Wink

Og selv om det skulle være mindste version er det stadigvæk billigt i forhold til andre forhandlere, et par eksempler fra hurtig googleing:
https://www.lightinthebox.com/da/p/h96-max-rk3318-smart-tv-box-android-9-0-4-gb-ram-32-gb-64-gb-4k-wifi-medieafspiller-google-stemmeassistent-netflix-youtube-hdr-bt4-0-usb-3-0-airplay_p7631615.html

https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-Quad-Core-4K-HD-5-8GHZ-WiFi-BT-USB-Media-Player-/143489805569

Mvh. JørgenT
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

  Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Hej.

Nej, det tror jeg ikke. I teksten under Hardware Specificationer står:

    Chipset:RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
    GPU:Penta-Core Mali-450 Up to 750Mhz+
    FLASH:EMMC 16G/32G/64G
    SDRAM :2GB/4GB DDR3

Så jeg vil tro at den kommer med 2 GB Ram og 16 GB Intern hukommelse.
Måske, men så stemmer det ikke med tekst sælger har lagt ind over billed 1: 
"4G RAM+64G ROM" 
Wink

Og selv om det skulle være mindste version er det stadigvæk billigt i forhold til andre forhandlere, et par eksempler fra hurtig googleing:


64gb rom (read only memory) lyder ikke betryggende. Så der ikke meget der kan installeres. DVS slet ingen ting
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  men så stemmer det ikke med tekst sælger har lagt ind over billed 1: 
"4G RAM+64G ROM" 
Wink 


Hej.

Jeg tror det er vigtigere hvad sælger skriver i sin Oveskrift: 'H96 Max Android 9.0 Smart TV Box 64G Quad Core 4K5.8GHz WiFi Media Player US #12' hvis I vil klage, men det bliver spændende hvad i modtager?

Men må jeg foreslå, at i koordinerer jeres evt. klager og anmodning om refundering, således at de ikke alle kommer til at lyde på, at 'Fake Device Test' viser at Android Boksen er leveret med for lidt eCCM.

Personligt ville jeg ikke bruge ordene RAM og ROM. Men ikke alle ved hvad eMMC er. RAM har vel den egenskab, at den mister hukommelsen, når strømmen bliver afbrudt.
Mens ROM og her Flash har den egenskab,  at den husker selvom man fjerner strømmen.
Jeg har selv ca 51 Apps installeret og har stadig ca 8 GB Free.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 24-April-2020 kl. 22:49
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 06:45
https://androidpctv.com/review-h96-max-opinion/

- Ingen Gigabit Ethernet
- Ingen HDMI-CEC
- Ingen automatic refresh change
- Ikke kompatibel med LibreELEC
- Max bitrate 60 Mbps
- Frameskip ved adskillige 10-bit formater
- Begrænset kvalitet ved streamingtjenester (almindelig mobil-Android uden certifikater)

Link til anbefalede modeller (men mange stadig med begrænset streamingkvalitet):


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 10:04
Hej GlobulusDK.

Jeg kan godt lide din opsummering af H96 MAX med Rockchip RK3318 SoC. Jeg syntes at den er god.

Men jeg tror, at dem, der har stilt en, har fokuseret på at få en enhed til under 80 DKr,
som er grænsen for når der skal betales moms og et gebyr ved indførsel til Danmark.

Her er mine kommentarer til dine forskellig punkter:

Jeg vil også anbefale en Android Boks med Gigabit Ethernet. Men ikke alle har brug for det. Og hvis man accepterer at flytte en ekstern USB 3.0 harddisk fra sin PC og til sin Android boks, vil jeg tro at man kan leve fint uden.

Det er rigtigt, at der ikke er beskrevet HDMI CEC nogen steder. Men det pudsige er, at hvis man slukker for vores LG TV, så slukker Android Boksen også. 

Hvis man ønsker at bruge LibreELEC, evt. sammen med en dual boot til Android, foreslår jeg at man læser dette link, som dog er over to år gammelt:


Ja, Boksen har en Max bitrate på 60 Mbps. Andre har en på 100 Mbps. Men da jeg tidligere i denne tråd prøvede at finde 4K demo'er med en høj bitrate, havde jeg svært at finde en, der bare kom er nærheden af de 60 Mbps.

Anmeldelsen skriver at Boksen har Frameskip ved adskillige 10-bit formater. Der er en af grundene til, at jeg tidligere skrev, at min næste boks skulle have AV1 decodning, som er i 10 bit.

Boksen bruger en mobil/tablet Android uden de rigtige certifikater. De betyder at Netflix kun kan vises i 540p og Amazon Prime Video i 480p. Men det betyder også, at den bruger den store version af Google Play Store og ikke den mindre for Android TV.

Men ellers har jeg prøvet at installere Apps til alle da andre kendte streaming tjenester. Og installationerne gik godt, men jeg er ikke endnu begyndt at teste dem, da jeg ikke har de rigtige abonnementer.

Og til sidst kan jeg oplyse at jeg jævnligt ser DR på 3 forskellige måder:

Fra KODI's DR App. Den syntes jeg er god til DR's arkiv. Men for at se TV Avisen kl 18:30 finder jeg det svært, at finde ud af, hvilken af den sidste måneds TV Aviser, der er den nyeste.

DR Channels, som jeg tidligere har postet et link til her på Recordere. Den er god til at se Dagens TV-Avis live, eller forskudt. Her er et link til Android versionen. IKKE til Android TV.


Og til sidst dr.dk/drtv/ fra Chrome Browseren. Der er ikke bare en måde af se DR på. Men man vælger ud fra den situation, man lige står i.

Hilsen Carsten.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 10:24
Manglen på understøttelse af automatisk refresh rate ville alene være en dealbreaker for mig.

Og de manglende kræfter hvad angår diverse 10-bit formater gør også boksen ubrugelig for de mere finkulturelle brugere.

Hvad de øvrige ting angår, så kan man oftest finde måder at leve med boksens begrænsninger på - lidt på samme måde som man kan leve med et TV til 3.000 kr. i stedet for et i samme størrelse til 10.000 kr.

Jeg er med på, at boksen er ekstremt billig, men man skal nok alligevel overveje, om man vil bruge TID på at rode med den, hvis man med stor sandsynlighed alligevel ender op med at købe en bedre boks.

Jeg har selv en Apple TV 4K boks og en Raspberry Pi 4, så jeg er fuldt dækket ind hvad ordentlig support af alt (Apple TV 4K) og legetøj (RPi 4) angår. Ja, de koster da lidt ekstra, men hellere det end at købe den ene mobil-Android boks efter den anden i jagten på billige alternativer til det bedste, der findes på markedet. OP skrev jo, at han allerede har brændt sig på to af disse discount-bokse.


"Don't make mistake of buying a cheap Kodi Android device based on fancy tech specs alone. Nor slick marketing that comes with the usual deceptive Newbie reviews. Its a Very very common mistake.

The reason Rockchip are not included on the list is because according to Koying, the lead Android Kodi developer here. Rockchip does not use the standard Android API (Application Programming Interface) and use custom Kodi code to even play A/V content.
This is not the way forward for the Open Source Kodi project, Android branch. Kodi is gradually being coded to operate primarily using the standard Android Media Codec (amc) interface. Libstagefright has already been given the chop in Kodi Jarvis.

Then there is the little matter of Rockchip being unwilling to work with the Kodi developers, even tho they have been given the opportunity to do so. No 24p video sync, and so it goes on.

AMLogic are the complete opposite with their open-ness and willingness to help."
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu