recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediestreamer med lidt specifikke krav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediestreamer med lidt specifikke krav

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

...min ac ryan bruges til egen optagelser fra yousee, da alle med sigma chip ikke kan vise DVB undertekster.

Som jeg har læst, så skulle Netgear NTV (med Sigma 8642) understøtte DVB-undertekster - og MKV med interne PGS-undertekster.
miri
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 16:27
http://www.mediasmartserver.net/2011/01/19/review-dune-hd-smart-d1-media-player/
Der har de testet DUNE afspillerne og der står i teksten:

• mkv w/ internal PGS subtitles (PASS)
  • HD Audio downmix to stereo (PASS)
  • mkv/(m2)ts with DTS(MA) – bitstreamed without issue (PASS)
  • mkv/(m2)ts with TrueHD Audio Track – bitstreamed without issue (PASS)
  • mkv w/ VC-1 encoded video – played without issue (PASS)
  • Forced Subtitles in a BluRay Structure – played without issue (PASS)
  • BluRay ISO (main movie only) – played without issue (PASS)
  • BluRay Folder (entire disc) – played movie with full menu support (PASS)
  • Og i følge MyMovies kan der installeres MyMovies på alle Dune afspillere, så mon ikke der også kan installeres Yadis

M!NGO
    - Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
    Til top
    jespermart Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
    Point: 893
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 16:53
    Zappiti og Yadis kører på alle Dune streamere
    Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
    Til top
    xcardman Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
    Point: 8672
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 17:23
    Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

...min ac ryan bruges til egen optagelser fra yousee, da alle med sigma chip ikke kan vise DVB undertekster.

Som jeg har læst, så skulle Netgear NTV (med Sigma 8642) understøtte DVB-undertekster - og MKV med interne PGS-undertekster.
    det kan jeg ikke afvise
    men vil gerne se det, før jeg tror på den

Men til Yakken

du køber bare en dune model, den opfylder alle dine krav

den er også huritg i hurtig i menuerne
    det kører helt flydende

Redigeret af xcardman - 30-August-2011 kl. 17:23
    Til top
    MaXer Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
    Sted: København S
    Point: 1966
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 18:34
    Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

http://www.mediasmartserver.net/2011/01/19/review-dune-hd-smart-d1-media-player/
    Der har de testet DUNE afspillerne og der står i teksten:

• mkv w/ internal PGS subtitles (PASS)
  • HD Audio downmix to stereo (PASS)
  • mkv/(m2)ts with DTS(MA) – bitstreamed without issue (PASS)
  • mkv/(m2)ts with TrueHD Audio Track – bitstreamed without issue (PASS)
  • mkv w/ VC-1 encoded video – played without issue (PASS)
  • Forced Subtitles in a BluRay Structure – played without issue (PASS)
  • BluRay ISO (main movie only) – played without issue (PASS)
  • BluRay Folder (entire disc) – played movie with full menu support (PASS)
  • Og i følge MyMovies kan der installeres MyMovies på alle Dune afspillere, så mon ikke der også kan installeres Yadis

Der mangler lige disse to:
    mkv w/ 1080p internal IDX/SUB subtitles(FAIL)
    mkv w/ forced subtitles – the Smart D1 does not respect the forced subtitle flag (FAIL)

Sammen med denne udtalelse:

I must admit I am disappointed that mkv chapter support has still not been addressed, as this should be a very basic feature to implement and one that many other players on the market supports. That combined with support for forced subtitles in mkvs (which slowly players are starting to support) would provide a complete solution for the many mkv users out their.

synes jeg ikke det virker som om det er optimalt hvis man vil bruge mkv-filer.
    Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
    Til top
    kfcofir Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
    Sted: Holbæk
    Point: 635
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2011 kl. 19:04
    Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Der mangler lige disse to:
    mkv w/ 1080p internal IDX/SUB subtitles(FAIL)
    mkv w/ forced subtitles – the Smart D1 does not respect the forced subtitle flag (FAIL)

Sammen med denne udtalelse:

I must admit I am disappointed that mkv chapter support has still not been addressed, as this should be a very basic feature to implement and one that many other players on the market supports. That combined with support for forced subtitles in mkvs (which slowly players are starting to support) would provide a complete solution for the many mkv users out their.

synes jeg ikke det virker som om det er optimalt hvis man vil bruge mkv-filer.
    Det er i " en " gamle firmware.. der var på boxen un der test..

nu siger den bla ..

Changes since 110225_1222:

* Added support for chapters in MKV files.
       - "PREV"/"NEXT" RC buttons allow to switch between chapters.
       - The OSD menu ("POP UP MENU" RC button) allows to see the list of
         chapters and switch to the desired chapter.
       - When the playlist contains multiple MKV files, chapters are also
         detected and used for each MKV file (the detection is performed when a
         MKV file starts to play for the first time). The OSD menu groups all
         chapters by the corresponding files.

og viker fino her..

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
    Til top
    Torben Rasmussen Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem
    Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
    Sted: København
    Point: 4378
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 14:50
    Gode inputs. Tak for det.

Jeg vil dog godt lige spørge en gang til, selvom jespermart svarede længere oppe: Er I HELT sikre på, at Lite-modellen kan køre eksterne plugins såsom Yadis og Zappiti? Ifølge de gennemgange, som jeg kan finde på nettet, så kræver det et internt lagermedie for at kunne køre disse ting, da interfacet skal gemmes på afspilleren.
    FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
    Til top
    Sploink Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
    Sted: Vestegnen
    Point: 3215
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 14:53
    Så smider du vel bare et lille usb stik i den
    Til top
    Guld medlem
    Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 15:44
    Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Gode inputs. Tak for det.

Jeg vil dog godt lige spørge en gang til, selvom jespermart svarede længere oppe: Er I HELT sikre på, at Lite-modellen kan køre eksterne plugins såsom Yadis og Zappiti? Ifølge de gennemgange, som jeg kan finde på nettet, så kræver det et internt lagermedie for at kunne køre disse ting, da interfacet skal gemmes på afspilleren.

Hvis det er dune lite modellen, der er tale om har jeg ingen anelse, jeg mente alle dune modeller fra smart serien samt dune 3.0
    Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
    Til top
    Guld medlem
    Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 15:48
    og såvidt jeg kan se af specifikationerne til dune lite, er der hverken bd.iso eller bd folder afspilning ejheller mkv med pgs

Redigeret af jespermart - 31-August-2011 kl. 15:54
    Jesper

Til top
    Torben Rasmussen Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem
    Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
    Sted: København
    Point: 4378
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 20:20
    Subtitle formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (TS, MKV)

Jeg kan dog ikke se BDMV på listen, hvilket nok udelukker den (BD Iso er ligemeget).
    FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
    Til top
    LBA75 Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
    Point: 484
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 19:54
    Hej

Tror det kan blive svært at finde noget der opfylder ALLE behov, specielt hvis man ikke ønsker et mediecenter..... Kører selv med en Dune HD, med Zappiti via en Synology 1010+ og det spiller bare, specielt med den seneste opdate, hvor man nemmere kan navigere i kapitler, om den lige kan klare dine BDMV, der må jeg melde pas......
    Af ATV2, WD Live og Dune HD, så er Dune by far the best (hvis altså apples airplay og itunes access ikke betyder noget)!

Mvh
    LBA75

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu