recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion ePC2 (MCE) - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion ePC2 (MCE) - erfaringer

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 11:40
ja...spørgsmålet er bare om det også gælder når man har pakket ud og afprøvet udstyret...
Til top
Kim C Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-September-2006
Sted: Denmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

ja...spørgsmålet er bare om det også gælder når man har pakket ud og afprøvet udstyret...

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

Kan du ikke smide en minianmeldelse? Det er især spændende at vide om den støjer meget (er jo et relativt begreb) eller slet ikke støjer i det hele taget.

mvh Kaj

Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af kawi kawi skrev:

Hejsan,

/kim

Kan du ikke smide en minianmeldelse? Det er især spændende at vide om den støjer meget (er jo et relativt begreb) eller slet ikke støjer i det hele taget.

mvh Kaj

og jeg hører meget gerne om den kan levere et 16:9 format 720p eller 1080i som passer til skærmen, også når den bruges som internetbrowser.

Med "passer" mener jeg uden at halvdelen af yderste række/kolonne ikoner "forsvinder"..

samt om kvalitet af optagelse med analog tuner er okay...

Redigeret af perf - 23-Oktober-2006 kl. 13:42
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 14:32

Hejsan,

/kim

Det er muligt, de skriver det, men jeg mener ikke den holder i forhold til købeloven, hvis de lover returret. Man kan vel ikke prøve hardwaren uden at tage softwaren i brug. Og man behøver vel ikke registrere software for at bruge den.

Jeg har da selv byttet pc i Bilka.

Til top
Kim C Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 13:00

Oprindeligt skrevet af kawi kawi skrev:

Hejsan,

/kim

mvh Kaj

og jeg hører meget gerne om den kan levere et 16:9 format 720p eller 1080i som passer til skærmen, også når den bruges som internetbrowser.

Med "passer" mener jeg uden at halvdelen af yderste række/kolonne ikoner "forsvinder"..

samt om kvalitet af optagelse med analog tuner er okay...

Hej Igen,

Den er baseret på intel 945G med grafik GMA 950

http://www.intel.com/products/chipsets/945g/index.htm

HD er Western DIgital

DVB-T hybrid er Phillips-low profile

Lyd er Realtek - jeg kører SPDIF optisk med fin lyd.

Keyboard (fungerer men lidt "skramlet") og Fjernkontrol (fix lille og handy) er radiobaseret Smile Hvilket betyder at man kan lade maskinen stå i et andet værelse.

Udover keyboard og fjernkontrol så er det eneste som kommer med et strømstik.

Der er en (vistnok 120 mm) blæser i den så den støjer. Alt er relativt , men jeg synes den støjer meget lidt, men nok til at det høres (mit sammenligningsgrundlag er en LG HD 198 recorder som støjede meget højfrekvent - den er røget retur). Jeg skal have ePCII stående i et skab så støj er ikke en showstopper for mig. Hvis man leder efter en støjneutral HTPC så skal man nok ligge yderligere 7000,-.

Jeg har ikke fået min 37 " LG lb1 (kommer i denne uge) så jeg har endnu ikke testet den på LCD. Så jeg ved endnu ikke om den kan køre 1:1 pixel mapning - altså om driveren understøtter 1366:768, men ellers så må jeg leve med det, eller få INTEL til at levere en driver der kan. Smile

Jeg Kører DVB-T og der har optagelserne været fine.

EPCII kan også købes til samme pris på:

http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=140&p age=1

Umiddelbart har jeg ikke haft andre problemer end at texttv ikke fungerer - men det er muligvist pga manglende signal på den ene tuner.

Husk at hvis i vælger at placere den i et andet værelse så kan man max. trække DVI signalet 5 m uden at signalet forringes.

/kim

Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 13:00
Jeg har lige købt én, men det er mit første Medie Center, så ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Men den larmer ihvertfald ikke mere end min gamle Eltax DVR 555 HD-recorder (jeg forstår virkelig at købe kvalitet  )
720p og hvad det ellers hedder kan jeg ikke svare på, da jeg har et Philips 28" CRT widescreen TV.
Til top
Kim C Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Hejsan,

/kim

Det er muligt, de skriver det, men jeg mener ikke den holder i forhold til købeloven, hvis de lover returret. Man kan vel ikke prøve hardwaren uden at tage softwaren i brug. Og man behøver vel ikke registrere software for at bruge den.

Jeg har da selv byttet pc i Bilka.

Hej,

Bilka´s argument var at windows licensnøglen er placeret på ePCII boksen (klistermærke) og at man derfor kan misbruge denne information efter en evt. returnering. Jeg checkede på forbrug.dk

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/

og man har de rettigheder som butikken ønsker man skal have Dead

/kim

Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2006
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 07:49

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Jeg har lige købt én, men det er mit første Medie Center, så ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Men den larmer ihvertfald ikke mere end min gamle Eltax DVR 555 HD-recorder (jeg forstår virkelig at købe kvalitet  )
720p og hvad det ellers hedder kan jeg ikke svare på, da jeg har et Philips 28" CRT widescreen TV.

Hej Kim C,

Jeg har også lige købt denne maksine. Og helt enig i alt det du skriver.

Du skriver du  har synes tastaturet er lidt skrammel. Jeg har faktisk problemer med at det efter tid slet ikke fungerer. Som regel efter jeg har været over i Media Center delen. Tastaturet er blevet udskiftet hos bilka en gang.

Har du haft samme problem, eller virker dit uden problemer.

Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 09:01

Hej med jer der har købt den.

Jeg så den i Bilka i går, hvor den viste en DVD, vist nok på instant replay. De havde så placeret en plexiglasplade direkte ovenpå maskinen, og stillet en papreol med dvd'er ovenpå.

Temperaturen på den luft der kom ud af afspillerens strømforsyning var brændende varm. Det har naturligvis bla. årsag i at den kørte nonstop, men vel også at den måske havde svært ved at "få luft" da det største luftindtag var dækket af plexiglaspladen.

Hvad er jeres erfaringer med varme fra maskinen?

mvh Kaj

Til top
dkmaster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2005
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 18:02

Hej

Jeg har lige købt Medion MediaCenter i dag.

Media Centeret skal kører med MediaPortal,,, hvilket giver et lille problem,
de to medfølgende tvkort "lifeview flydvb-t hybrid mce" er ikke
understøttet, selvom det er DBA drivere.

Så skulle jeg have installeret mit TechnoTrend DVB-S kort, så Canal Digital også kunne komme til, at virke..

Igen et lille problem, der er kun 2 PCI slots (9 CM høj) normale PCI kort er 11,5 CM høje :( øv..

Nok om det, selve maskinen er god, der medfølger en MASSE software,
som er forud installeret - Normalt et probem, da systemet bliver langsomt,
men computeren starter nu ganske hurtig op alligevel, ca. 15-20 sek bliver det til.

Man kan klone alle udgange bagpå maskinen, så man kan i realiteten,
sætte et tv hist og her.
- Dog med samme udsendelse på!!!

Støjmæssigt klarer den sig sigtigt godt,,, den har ikke larmet er meget,
man hører den faktisk ikke - efter 7 timer nu...

Når den genstarter kører begge køllere - højlydt, men de stopper inden BIOS booter Windows XP...

Så min konklusion er, nemt at få Windows Media Center op at kører..
Nemt at bruge de to tunere..
Dog virker ViiV ikke helt som jeg havde regnet med,, når man "slukker"
stopper Grafikkortet og lydkortet.. Alt andet kører videre - Meget strøm, hvis man bruger den som Standby funktion :S!!

Endnu problemer med Media Portal,,, som jeg synes er bedre en
MS MCE...

Indmaden:
Der sidder et DVD-drev (SONY)
Harddisken nedenunder

CPU, hvor der sidder stor køler, med LILLE bløser på (lav støj)
Køleren på strømforsyningen er en 8 cm, men den larmer ikke ret meget.

Bundkortet er lavet specielt til maskinen, hvilket er træls, hvis man engang vil have nyt bundkort.

Der er
2 x pci
1 x PCI Express (16x vistnok)

Kabinet er ca. 11 cm høj, så alm. fundhøjde PCI kan ikke side i maskinen :S!!!

Så skal den bruges som den er, kan den kraftigt anbefales
Hvis der skal laves ændringer,,, - ja så ikke :S!!!

Tast og mus virker allerede før boot...
- Så realt ingen tast driver som MS MCE tast

Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 18:56
Er der to seperate tunere i så man kan optage ét og se noget andet imens? eller et kombineret analog/digital med én indgang?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu