recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion - godt eller dårligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medion - godt eller dårligt?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 15:22

Til tonice 25

Jeg har ikke læst de forskellige andmeldelser på trustpilot,
men for nogle år siden havde Medion en aftale med et værksted der ikke
varetog deres opgave som de skulle og det endte til sidst med at værkstedet gik konkurs.

Så regner med at Medion stadigt har aftaler med en 2./3.part der varetager
deres reperatiions-opgaver for dem.

Hvorfor du nok skal skrive din korte fejl-anmeldelse på tysk elller engelsk,
kan evt. være fordi den skal sendes videre til et andet værksted, måske i Tyskland(?),
der varetager lige præcis den/de dele der er galt med.
Tager måske lidt længere tid men hellere nogle der er kompetente til opgaven
end et halvt udført arbejde som du evt. får problemmer med igen.
~ Cybersp@ce ~



Redigeret af Cybersp@ce - 07-August-2013 kl. 15:26
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 15:43

Der vil altid være nogen der har dårlige erfaringer med et mærke.
Kender selv nogle eksempler derpå f.eks. =

HP - en bærbar købt i Elgiganten der skulle sendes til Holland for at få skiftet skærmen,
da den var gået i stykker i garantiperioden.
Fordi de så havde sat en ringere skærm på ved reperationen i Holland end den var født med,
skulle den igen sendes tilbage Holland for at blive skiftet.
Det tog så bare 3 mdr. i en eksamensopgave-periode! (sidste semester).

En "opbygget" bærbar der blev købt i Electronic Center fik fejl,
men blev lavet indenfor garaniperioden.

Asus - en bærbar der holdt ca. 2 år inden der gik helt død
og lød som en jetjager efter ca. det første år.

Acer - efter 6 mdr. dør harddisken men harddisken dækkes ikke i garantiperioden af Superbrugsen.
Så den bliver udskiftet for hans egen regning via en tekniker,
da man skal have specialværktøj for bare at komme til harddisken
og jeg dermed ikke kunne skifte den for ham.

Plus han skulle købe en ny Winows 7 da der jo ingen software var med
og han normalt kunne reparere en fejlen via computerens indbyggede backup på harddisken.
Nogle måneder efter sker det igen at computeren går igen!
Hans bærbare blev udelukkende brugt stående på et stuebord.

Har selv haft Medion nok i ca 10-12(+) år og der har været lidt fejl
på nogle af maskinerne - alle købt i Aldi. Men valgte selv at gøre det.

Har selv hjulpet andre med at købe deres første stationære PC/bærbar = Medion
og de har været glade for dem.

For mig at se er der to fordele ved Medion =
1. Software er med på seperat cd/dvd.
2. 3 års garanti (Hvis man ellers gider at benytte sig af den).

Uanset hvilket mærke eller hvilken bærbar/stationær PC du køber er der risiko for fejl.
Plus der vil altid være en eller anden der har haft en dårlig erfaring med mærket.
Det primære er at du er glad for den og den virker til dine behov.
~ Cybersp@ce ~

Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Cybersp@ce Cybersp@ce skrev:

Til tonice 25

Jeg har ikke læst de forskellige andmeldelser på trustpilot,
men for nogle år siden havde Medion en aftale med et værksted der ikke
varetog deres opgave som de skulle og det endte til sidst med at værkstedet gik konkurs.

Så regner med at Medion stadigt har aftaler med en 2./3.part der varetager
deres reperatiions-opgaver for dem.

Hvorfor du nok skal skrive din korte fejl-anmeldelse på tysk elller engelsk,
kan evt. være fordi den skal sendes videre til et andet værksted, måske i Tyskland(?),
der varetager lige præcis den/de dele der er galt med.
Tager måske lidt længere tid men hellere nogle der er kompetente til opgaven
end et halvt udført arbejde som du evt. får problemmer med igen.
~ Cybersp@ce ~


Jeg har ikke været så langt tilbage via Trustpilot, at jeg har kunnet finde noget problemer med et specifikt værksted.

men selvom det skal afsendes til en værkstedsadresse i Glostrup, så har jeg via Google oversættelse og mine egen sprogkendskaber, stykket tre korte fejl-anmeldelser sammen på tysk, engelsk og dansk.

Nu skal jeg bare have pakket kassen sammen. - De skriver det er nok med en originale kasse.
Den har jeg endnu - nu må jeg bare have den forsvarligt pakket sammen og sendt afsted.

Men det bekymrer da lidt med  nogle anmeldelser på Trustpilot - omvendt så har der da været nogle positive oplevelser her i tråden.

Medion skriver også, at jeg skal sætte et mærke på  den netværksharddisk, med navn, adresse telefonnummer og serienummer - det sidste ser jeg dog ikke nogen grund til, da det står der i forvejen.

Men det med det mærke, det er nok i erkendelse af, at Medion tidligere ikke har haft styr på sager vedr. reparationer.

Nu må jeg se, om jeg får den repareret tilbage - eller en ny? 
 
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Cybersp@ce Cybersp@ce skrev:

Der vil altid være nogen der har dårlige erfaringer med et mærke.
Kender selv nogle eksempler derpå f.eks. =

HP - en bærbar købt i Elgiganten der skulle sendes til Holland for at få skiftet skærmen,
da den var gået i stykker i garantiperioden.
Fordi de så havde sat en ringere skærm på ved reperationen i Holland end den var født med,
skulle den igen sendes tilbage Holland for at blive skiftet.
Det tog så bare 3 mdr. i en eksamensopgave-periode! (sidste semester).

En "opbygget" bærbar der blev købt i Electronic Center fik fejl,
men blev lavet indenfor garaniperioden.

Asus - en bærbar der holdt ca. 2 år inden der gik helt død
og lød som en jetjager efter ca. det første år.

Acer - efter 6 mdr. dør harddisken men harddisken dækkes ikke i garantiperioden af Superbrugsen.
Så den bliver udskiftet for hans egen regning via en tekniker,
da man skal have specialværktøj for bare at komme til harddisken
og jeg dermed ikke kunne skifte den for ham.

Plus han skulle købe en ny Winows 7 da der jo ingen software var med
og han normalt kunne reparere en fejlen via computerens indbyggede backup på harddisken.
Nogle måneder efter sker det igen at computeren går igen!
Hans bærbare blev udelukkende brugt stående på et stuebord.

Har selv haft Medion nok i ca 10-12(+) år og der har været lidt fejl
på nogle af maskinerne - alle købt i Aldi. Men valgte selv at gøre det.

Har selv hjulpet andre med at købe deres første stationære PC/bærbar = Medion
og de har været glade for dem.

For mig at se er der to fordele ved Medion =
1. Software er med på seperat cd/dvd.
2. 3 års garanti (Hvis man ellers gider at benytte sig af den).

Uanset hvilket mærke eller hvilken bærbar/stationær PC du køber er der risiko for fejl.
Plus der vil altid være en eller anden der har haft en dårlig erfaring med mærket.
Det primære er at du er glad for den og den virker til dine behov.
~ Cybersp@ce ~


Det handler vel bare om, at være fortrøstningsfuld ved køb som evt. reparation?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 15:57
Men som nævnt, jeg håber sagen bliver vellykket - selvom jeg har valgt en hurtigere og direkte behandling gennem Medion - i stedet for gennem Aldi, hvor den er købt. Smile  
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 15:58

tonice25
"Medion skriver også, at jeg skal sætte et mærke på  den netværksharddisk,
med navn, adresse telefonnummer og serienummer
 - det sidste ser jeg dog ikke nogen grund til, da det står der i forvejen."

 - Går ud fra at du så har et navne, m.m. mærke direkte på selve nas'en og ikke kun på kassen?

Kan godt se det fornuftige i at sætte et nærke på selve nas'en,
hvis der er xx antal af samme produkt skulle det gerne være din der kommer tilbage igen.
Det lyder somom der tidligere har været problemmer med det på værkstedet
og at Medion har taget ved lære af  det. Hvilket jo kun er godt.
~ Cybersp@ce ~
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 16:08
?
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Men som nævnt, jeg håber sagen bliver vellykket - selvom jeg har valgt en hurtigere og direkte behandling gennem Medion - i stedet for gennem Aldi, hvor den er købt. Smile  
 
Den bliver sikkert sendt det samme sted hen.
Forskellen på Medion (Hurtig) og Aldi-butikken (Langsom) er sikkert at Aldi-butikken først
skal sende den til Medion og tingene bliver vist nok...længe sinde jeg engang spurgte...
først hentet i butikkerne til reperation en gang hver måned eller lignende(?).
De skal så samles sammen til at der er nok til én størrer samlet forsendelse.
Derefter sendes de vel til Medion og derefter videre til selve værkstedet der skal håndtere reperationen.
 
Det er længe siden jeg engang spurgte og praksis kan have ændret sig siden,
men det tager i hvertilfælde en del længere tid.
Mener også at man i dag helst skal kontakte Medion/firmaet som er garant for varen,
da Aldi-butikkerne slet ikke er gearet til at håndterer problematikkerne omkring reperationerne.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har haft 2 Medion bærbare PCer og har været særdeles godt tilfreds. Man skal huske på, at Medion PCer består af kvalitetshardware som Medion jo ikke selv producerer, så i stedet for at fokusere på Medion navnet vil jeg se på hvilket bundkort, CPU, grafikkort etc. der er i PCen.


En bekendt købte for nogle år siden en Medion stationær PC. Spec's så ganske gode og fine ud. Det viste sig dog at Medion havde valgt at putte markedets langsomste harddiske i PC'en. Det bedtød at den samlede oplevelse af maskinen var meget middelmådig.

Man kan sige generelt, at man får hvad man betaler for - "kvalitetshardware" eller ej! Da avancen generelt på hardware er meget lav, er der grænser for, hvor langt ned Medion kan gå i pris, sammenlignet med alt andet, uden det betyder at der i større eller mindre udstrækning er gået på kompromis med opsætning, i en eller anden udstrækning.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Medion ejes delvis af Lenovo, og det er ikke nogen nyhed, og Lenovo er ikke noget discountmærke, tværtimod. Deres bærbare PCer bruges i vid udstrækning i større virksomheder, og det er virkelig kram.

Flemming


Den sammenligning med Lenovo er imo helt i skoven! Der er ingen sammenligning mellem Lenovo's almindelige consumer modeller, og så deres business (T-) modeller!!! Deres almindelige bærbare er alle plastik, og ikke en tøddel bedre en alle mulige andre HP, Toshiba, Medion eller whatever. Hvorimod deres T-modeller virker er gennemført bygget til at blive slæbt, brugt o.s.v. Og holde til det!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 07-August-2013 kl. 17:33
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

I denne uge:
Aldi: Bærbar Medion 2020M processor (indextal 2312) 4 GB RAM 3299 kr.
Elgiganten: Bærbar Lenovo I5-processor (indextal 4013) 6 GB RAM 3490
kr.
- ellers nogenlunde ens, dog 3 års garanti i Aldi
Lenovoen kan bestilles og hentes hos PostDanmark (portofrit)
Medion kan måske hentes i Aldi, hvis den ikke er udsolgt.



Hvis vi bliver på den bærbare:
Aldi: Medion er lillebroren - mens Lenovoen er den bedre storebror?


De almindelige Lenovo'er er ikke bedre end Medion's maskiner.
Derudover er det Medion Danmark, som servicerer de almindelige Lenovo modeller!

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 18:23
Min erfaring siger at Medion maskinerkøbt i Aldi oftest er god valuta for pengene. Men der er også smuttere imellem, derfor læser. Man testen i computerbild først, for de fortæller sandheden m larmende maskiner og langsomme harddiske. Læser man aod's test af samme maskiner finder de ikke "uheldighederne".

Service klarer du direkte med Medion, så skal pakken ikke først forbi butikken og Aldi centrallager inden den kommer til Medion (i Danmark). Reparationer af computere udføres på et værksted i Tyskland og pakken sendes direkte fra værkstedet og til dig.

Sæt navn og sagsnummer på alt, så er der stor chance for at du får dine egne dele igen - herunder også emballage.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Medion ejes delvis af Lenovo, og det er ikke nogen nyhed, og Lenovo er ikke noget discountmærke, tværtimod. Deres bærbare PCer bruges i vid udstrækning i større virksomheder, og det er virkelig kram.

Flemming


Den sammenligning med Lenovo er imo helt i skoven!
M.v.h.


Hvor ser du en sammenligning i det jeg skriver?? Prøv at læse det igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 21:55
Så er den netværksharddisk pakket - så må jeg afsted til postbutikken i morgen.

Så venter jeg på den retur.

Hmm... det svinger lidt her tråden med Medion anbefalinger.

Jeg er ikke nogen nørd, men jeg følger da lidt med i det.

Medions topmodeller - som måske den Erazer - det er nok ikke lige den, vi vil se på hylderne hos Aldi?

Som sagt, så har jeg en i Acers Predator-serie - men Lenovo er da et bud.
Man ser bare ikke stationære fra Lenovo - ligesom med Asus stationære computere, som også er sjældne.

 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu