|
Medion - godt eller dårligt? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Cybersp@ce
Super bruger Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til tonice 25 Jeg har ikke læst de forskellige andmeldelser på trustpilot,
men for nogle år siden havde Medion en aftale med et værksted der ikke varetog deres opgave som de skulle og det endte til sidst med at værkstedet gik konkurs. Så regner med at Medion stadigt har aftaler med en 2./3.part der varetager Hvorfor du nok skal skrive din korte fejl-anmeldelse på tysk elller engelsk, Redigeret af Cybersp@ce - 07-August-2013 kl. 15:26 |
||
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
Cybersp@ce
Super bruger Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der vil altid være nogen der har dårlige erfaringer med et mærke. HP - en bærbar købt i Elgiganten der skulle sendes til Holland for at få skiftet skærmen, En "opbygget" bærbar der blev købt i Electronic Center fik fejl, Asus - en bærbar der holdt ca. 2 år inden der gik helt død Acer - efter 6 mdr. dør harddisken men harddisken dækkes ikke i garantiperioden af Superbrugsen. Plus han skulle købe en ny Winows 7 da der jo ingen software var med
og han normalt kunne reparere en fejlen via computerens indbyggede backup på harddisken.
Nogle måneder efter sker det igen at computeren går igen! Hans bærbare blev udelukkende brugt stående på et stuebord. Har selv haft Medion nok i ca 10-12(+) år og der har været lidt fejl Har selv hjulpet andre med at købe deres første stationære PC/bærbar = Medion For mig at se er der to fordele ved Medion = Uanset hvilket mærke eller hvilken bærbar/stationær PC du køber er der risiko for fejl. |
||
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke været så langt tilbage via Trustpilot, at jeg har kunnet finde noget problemer med et specifikt værksted. men selvom det skal afsendes til en værkstedsadresse i Glostrup, så har jeg via Google oversættelse og mine egen sprogkendskaber, stykket tre korte fejl-anmeldelser sammen på tysk, engelsk og dansk. Nu skal jeg bare have pakket kassen sammen. - De skriver det er nok med en originale kasse. Den har jeg endnu - nu må jeg bare have den forsvarligt pakket sammen og sendt afsted. Men det bekymrer da lidt med nogle anmeldelser på Trustpilot - omvendt så har der da været nogle positive oplevelser her i tråden. Medion skriver også, at jeg skal sætte et mærke på den netværksharddisk, med navn, adresse telefonnummer og serienummer - det sidste ser jeg dog ikke nogen grund til, da det står der i forvejen. Men det med det mærke, det er nok i erkendelse af, at Medion tidligere ikke har haft styr på sager vedr. reparationer. Nu må jeg se, om jeg får den repareret tilbage - eller en ny? |
||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det handler vel bare om, at være fortrøstningsfuld ved køb som evt. reparation?
|
||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men som nævnt, jeg håber sagen bliver vellykket - selvom jeg har valgt en hurtigere og direkte behandling gennem Medion - i stedet for gennem Aldi, hvor den er købt.
|
||
Cybersp@ce
Super bruger Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tonice25 - Går ud fra at du så har et navne, m.m. mærke direkte på selve nas'en og ikke kun på kassen? Kan godt se det fornuftige i at sætte et nærke på selve nas'en,
hvis der er xx antal af samme produkt skulle det gerne være din der kommer tilbage igen.
Det lyder somom der tidligere har været problemmer med det på værkstedet
og at Medion har taget ved lære af det. Hvilket jo kun er godt.
~ Cybersp@ce ~ |
||
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
Cybersp@ce
Super bruger Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
?
Den bliver sikkert sendt det samme sted hen.
Forskellen på Medion (Hurtig) og Aldi-butikken (Langsom) er sikkert at Aldi-butikken først
skal sende den til Medion og tingene bliver vist nok...længe sinde jeg engang spurgte...
først hentet i butikkerne til reperation en gang hver måned eller lignende(?).
De skal så samles sammen til at der er nok til én størrer samlet forsendelse.
Derefter sendes de vel til Medion og derefter videre til selve værkstedet der skal håndtere reperationen. Det er længe siden jeg engang spurgte og praksis kan have ændret sig siden,
men det tager i hvertilfælde en del længere tid.
Mener også at man i dag helst skal kontakte Medion/firmaet som er garant for varen,
da Aldi-butikkerne slet ikke er gearet til at håndterer problematikkerne omkring reperationerne.
~ Cybersp@ce ~
|
||
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En bekendt købte for nogle år siden en Medion stationær PC. Spec's så ganske gode og fine ud. Det viste sig dog at Medion havde valgt at putte markedets langsomste harddiske i PC'en. Det bedtød at den samlede oplevelse af maskinen var meget middelmådig. Man kan sige generelt, at man får hvad man betaler for - "kvalitetshardware" eller ej! Da avancen generelt på hardware er meget lav, er der grænser for, hvor langt ned Medion kan gå i pris, sammenlignet med alt andet, uden det betyder at der i større eller mindre udstrækning er gået på kompromis med opsætning, i en eller anden udstrækning.
Den sammenligning med Lenovo er imo helt i skoven! Der er ingen sammenligning mellem Lenovo's almindelige consumer modeller, og så deres business (T-) modeller!!! Deres almindelige bærbare er alle plastik, og ikke en tøddel bedre en alle mulige andre HP, Toshiba, Medion eller whatever. Hvorimod deres T-modeller virker er gennemført bygget til at blive slæbt, brugt o.s.v. Og holde til det! M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 07-August-2013 kl. 17:33 |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De almindelige Lenovo'er er ikke bedre end Medion's maskiner. Derudover er det Medion Danmark, som servicerer de almindelige Lenovo modeller! M.v.h. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min erfaring siger at Medion maskinerkøbt i Aldi oftest er god valuta for pengene. Men der er også smuttere imellem, derfor læser. Man testen i computerbild først, for de fortæller sandheden m larmende maskiner og langsomme harddiske. Læser man aod's test af samme maskiner finder de ikke "uheldighederne".
Service klarer du direkte med Medion, så skal pakken ikke først forbi butikken og Aldi centrallager inden den kommer til Medion (i Danmark). Reparationer af computere udføres på et værksted i Tyskland og pakken sendes direkte fra værkstedet og til dig. Sæt navn og sagsnummer på alt, så er der stor chance for at du får dine egne dele igen - herunder også emballage. Klaus |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor ser du en sammenligning i det jeg skriver?? Prøv at læse det igen. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er den netværksharddisk pakket - så må jeg afsted til postbutikken i morgen.
Så venter jeg på den retur. Hmm... det svinger lidt her tråden med Medion anbefalinger. Jeg er ikke nogen nørd, men jeg følger da lidt med i det. Medions topmodeller - som måske den Erazer - det er nok ikke lige den, vi vil se på hylderne hos Aldi? Som sagt, så har jeg en i Acers Predator-serie - men Lenovo er da et bud. Man ser bare ikke stationære fra Lenovo - ligesom med Asus stationære computere, som også er sjældne. |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |