|
Meget lang svar tid. Måske et DNS problem |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2022 kl. 17:37 |
Jeg har Parknet her i København og de tilbyder 300 Mbit download
og 300 Mbit upload, men de begrænser ikke hastigheden så jeg ofte kan måle 900
Mbit dovnload og det halve i upload.
Hvis skift af DNS-server er en løsning, hvordan gør jeg så? |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
nicoleise ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2022 Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For at skifte til en god og hurtig DNS:
1.1.1.2 er Cloudflares DNS. Det er noget af det hurtigste, og de (siger de) sælger ikke data om, hvad du bruger nettet til. .2 tilsidst er en Cloudflare DNS, der filtrerer kendte malware sites og lignende fra. Hvis du ikke ønsker det, så skal den hedde 1.1.1.1 i stedet. Når du ikke skriver en adresse i det andet felt skyldes det, at filtreringen ikke rigtigt fungerer i praksis, hvis din computer blot kan spørge en anden DNS uden filter efter den samme adresse. (Primær og sekundær DNS burde ikke hedde sådan, for det er ikke "failover" eller prioriterer, men derimod ret tilfældigt, om det lige er den ene eller den anden server, der bliver spurgt.) Jeg overvejede i stedet at skrive, hvordan du kan fejlsøge på det, men jeg tror faktisk det er hurtigst, at du bare prøver at skifte den DNS, og ser om det løser problemet først.
|
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Super, det vil jeg prøve i weekenden, mange tak!
|
|
mvh
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
Michael,
Hvad siger supporten hos Parknet til dine oplevelser? Klaus
|
|
![]() |
|
Jeg har ikke snakket med dem.
De vil givet vis gerne komme og tjekke netværket, men da jeg har eget Lan stopper supporten ved udgangen af den router jeg har købt af dem. Så det får jeg næppe meget ud af, med mindre jeg piller mit Lan fra.
Tilføjelse: Og desuden har jeg ikke adgang til foreningens anlæg i kælderen. Det vil de sikkert også forlange. Redigeret af BlueFox - 24-November-2022 kl. 19:23 |
|
mvh
|
![]() |
|
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
Du "kører
med standard opsætning fra Parknet.dk" og "har eget Lan". Betyder det at du både har din egen router og en router fra Parknet? Og i så fald; er routeren fra Parknet i bridge-mode? Ellers kører du med dobbelt NAT. Og det gør sjældent noget godt ;-)
|
|
![]() |
|
Nej, jeg har en router, en D-Link købt fra Parknet. 4 porte.
Ved Surround anlægget har jeg en switch der fordeler mellem TV, optagerboks, blu-ray og Receiveren. Resten, 2 stationære, kører på D-link routeren via kabel. Kun notebooken kører wifi, men den er sjældent i brug og så selvfølgelig telefonen. |
|
mvh
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
Som en netværksbruger der bevidst kører med dobbelt NAT, kunne jeg godt tænke mig at få det uddybet lidt mere. Klaus
|
|
![]() |
|
Det er ret simpelt. Du kobler alt fra routeren undtagen 1 pc og tester med den. Hvad sker der så? Hvis det er “lort” tager du fat i parknet. Klaus
|
|
![]() |
|
Nu har jeg skiftet den DNS server nicoleise anbefaler. Så får jeg se om det hjælper.
Ellers må jeg ty til den noget besværlige support. |
|
mvh
|
![]() |
|
Stor tak til nicoleise - det hjalp!
Tak, tak, tak. |
|
mvh
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Jeg brugte for år tilbage denne guide
Du skal ned i bunden hvor han laver noget test af en masse DNS servere :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |