recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere Profiber.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMere Profiber.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

hvis du sidder på ved en Windows maskine så kan jeg anbefale dig at teste hastighed med: http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/?show=download

Den er mere præcis end de flash baserede målere, som tilsyneladende på Fiberforbindelser tester som vinden den blæser.

Hvis jeg tester hastigheden på speedtest.net så ligger jeg mellem 25-40 mbit pr sek. Men tester jeg med den fra telestyrelsen så ligger jeg på knap 56mbit i begge retninger.

De 56 mbit afspejler også fint den hastighed jeg ser på download fra giganews.

Takker  . Den har jeg lige prøvet. Ser ud til, at den ligger nogenlunde på linje med TDC's, mens Speedtester stadig måler unaturligt lavt på uploaden.

M.v.h.

Henrik.

Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:03
Jeg har præcist de samme problemer som jer andre. Altså at IPTV hakker eller helt går ud ved brug af alle 50MBit ved download. Har også haft fat i support mange gange og også fået samme besked angående, at Linksys routeren kun understøtter 45 MBit og at en Tilgin router skulle være på vej. Fik allerede besked på at den skulle komme i Juli, dernæst skulle den komme i midten af September og nu er det udskudt til slutningen af i år eller starten af næste år. Virkelig, virkelig belastende.

Supporten sagde, at IPTV ville begynde at hakke hvis man brugte bittorrent protokollen, og måtte så forklare ham, at det ikke kun er den, men også FTP og ved brug af VPN.

Er der nogen som har det fået til at køre bare nogenlunde med andre routere?

Mvh
koxxxx
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:17
Hvis du kigger i de andre tråde der har været om emnet
ser det ud til at en DIR-655 kan klare mosten. Den er dog
uden telefonindgang, og hvis der kommer strømafbrydelse,
skal der genstartes med Linksys routeren monteret.

Jeg har selv kun en 30/30, og det virker tilsyneladende
fint med Linksys'en. Jeg bruger kun sjældent bittorrent,
men ofte FTP.

Jeg vil foreslå du skriver et brev til Profibers ledelse
(de er ejet af Tre-For), hvor du fortæller dem at de
sælger en ydelse de ikke kan levere og stiller krav om
prisnedsættelse til sagen går i orden.
/Peter
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 12:05
Snakkede med Profiber kundeservice i forgårs og de var godt klar over problematikken og gik uden problemer med til en nedsættelse af min månedelige ydelse.

Jeg købte i går en D-Link DIR-655 og fik den sat op som beskrevet flere steder, altså klonet MAc adr osv. og nu spiller det bare. Ingen hakken i tv'et heller ikke ved fuld download ~ 60Mbit og samtidig med en HD kanal kørende på tv'et. Helt perfekt.
Dog har du ret i at POTS portene mangler, det er lidt træls. Hvad har du/I andre gjort her? Købt en ATA adapter eller noget andet???

Mvh
koxxxx
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 12:29
jeg havde selv en adapter fra tidligere, som jeg så bruger, og det virker fint nok - jeg fandt en vejledning på via google som viser hvordan man opsætter det hvis man er "almindelig" telsome kunde.
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 12:49
Hvilken adapter bruger du binderup?

Kan du evt. huske linket til den vejledning du fandt?
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:03
Det lyder sq spændende alt sammen.. bliver tilkoblet Profiber inden for et par uger og hvis det er så bøvlet så har jeg da noget at glæde mig til 

Er spændt på om det vil spille med min egen router da jeg ikke har noget at bruge den Linksys til overhovedet.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:11
Sandsynligvis vil det virke fint med din egen router hvis den understøtter Multicast/IGMP det kan dog være at du skal bruge tricket med at boote TV'et på linksys routeren for at få liv i signalet, men det er også det eneste - og når alt kommer til at hvor tit er det lige at strømmen ryger?

Og forhåbentligt vil de inden alt for længe udsende Tilgin routeren i stedet for Linksys routeren, og så "bør" der ikke være flere problemer da jeg kan forstå at det er en gigabit router.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:23
Det ved jeg ikke om den gør - det er en basic no-nonsense Netgear 614 til et par hundrede.

Hvis Linksys'en ikke virker så håber jeg de får fingeren ud for jeg maxer tit min forbindelse ud og vil ikke se bare en 1 frame nedgang og/eller 1 pixel der danser forkert på TV'et samtidig med. Ellers kan de godt pakke linien sammen igen og tilbagebetale alt...
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:32
Hvis du har bestilt Profiber Turbo (50/50) kan du næsten være helt sikker på du får hakker i tv'et hvis du maxer din forbindelse :(

Den Tilgin router de tester skulle efter deres eget udsagn først komme i slutningen af i år eller starten af næste.
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 13:59
problemet med de routere, som ikke er gigabit routere er typisk at de ikke er pisse hurtige i at behandle data (deres CPU er ofte heller ikke de hurtigste) når vi nærmer os de 100mbit/s - hvis du har 50/50 og samtidig ser HD TV, så er du meget tæt på loftet af hvad den router kan klare bare i netværkshåndtering.

Og jeg er ret sikker på at det i den grad er gået op for Profiber nu her hvor de har opgraderet en masse brugere til 30 og 50 mbit.

Jeg tror heller ikke at den Netgear router vil være ret meget anderledes, og jeg tror ikke at du kommer uden om at være nødt til at boote TV'et på deres router for at kunne bruge din egen.

Når supporten snakker om at fildeling osv er hårdt ved netværket, så er det mere det at bittorrent, newsgroups osv. typisk åbner ret mange connections og her kommer linksys til kort der er CPU'en simpelthen for lille til at route trafikken - så her kan man kompensere ved at skrue lidt ned for antallet af connections, eller placere computerne bag en managed switch, som man så tilpasser uplink forbindelsen til.

For mig er Profiber et skide godt produkt, som (for mig) kun har den ene fejl at det er en dårlig router de leverer med - hvis man kobler "det rette" udstyr på så spiller det bare maks.
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 14:13
Profiber Support har bekræftet, at den router som medfølger kun understøtter 45 MBit og det skal så deles mellem internet, TV og evt. telefoni.
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu