recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - merlin = ingen service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmerlin = ingen service

Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 12:31
Skulle der opstå fejl på konsollen og/eller controller, vil man opnå hurtigere ekspeditionstid, hvis man henvender sig direkte til XBOX360 hotline:
Tlf. 80 88 40 97 (fra fastnet)    Tlf. 38 48 73 93 (fra mobil)
----
Så må vi håbe alle kloge hoveder, der ved alt om købelov samt politianmeldelser, læser denne tråd før de stiller sig i butikkerne rundt om i landet med deres defekte xbox'e.

Redigeret af Pade2204 - 06-Juli-2008 kl. 12:31
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det ENESTE rigtige ekspedienten kan gøre er at te sig på følgende måde, når han får lignende sag:

Sælger: Ja, vi kan godt sende den til reparation for dig, men det går altså meget hurtigere hvis du selv kontakter MS. De sender dig en pakke hvori du pakker maskinen og sender den. Alt på deres regning.

Som ekstra service kan man give nummeret, hvis nu kunden er flink.

Slut prut...

@Nekolas

Nu er det jo butikkens pligt at tage imod varen. I stedet for kaster de tit problemet  på producenten, men i DK er det butikken, der skal kontakte producenten ikke kunden. Af den simple grund at de bare ikke gider flere servicesager - de ved du når du nu står i service. Og jeg har selv været i branchen, som sælger. Metoderne er ikke altid pæne, men kunderne spænder dælme også.  Som sælger havde jeg bare sagt ovenstående, og der var aldrig opstået problem.

P.S. Hvordan laver man det trick med flere citater i samme indlæg?

Det er nemt :)

For hver "paragraf" du vil Quote, laver du en startquote og en slutquote...

F.eks.

[ QUOTE ]

1. paragraf der quotes

[/ QUOTE ]

bla bla bla

[ QUOTE ]

2. paragraf der quotes

[/ QUOTE ]

Det ville komme til at se sådan ud:

Citér

1. paragraf der quotes

bla bla bla

Citér

2. paragraf der quotes

wheeee :)  - men husk at fjerne de mellemrum jeg har lavet mellem brackets og ordene "quote"...

Redigeret af zulfo - 06-Juli-2008 kl. 12:53
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 12:55

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Skulle der opstå fejl på konsollen og/eller controller, vil man opnå hurtigere ekspeditionstid, hvis man henvender sig direkte til XBOX360 hotline:
----
Så må vi håbe alle kloge hoveder, der ved alt om købelov samt politianmeldelser, læser denne tråd før de stiller sig i butikkerne rundt om i landet med deres defekte xbox'e.

Det er i og for sig sagen uvedkommende at der er denne hotline - det er fortsat butikkens pligt, og de skal/kan ikke bare afvise en forbruger med henvisning til denne hotline.

At det så er smart/hurtigere osv. er en anden snak!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:11
Det jo desværre en meget ubredt praksis at INGEN tager ansvar for det de sælger men blot skubber aben videre, men det gør det altså ikke mere rigtigt eller lovligt. Butikken er forpligtiget til at håndtere reperationssager og reklamationer så de kan ikke afvise det.
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

----

Det er i og for sig sagen uvedkommende at der er denne hotline - det er fortsat butikkens pligt, og de skal/kan ikke bare afvise en forbruger med henvisning til denne hotline.

At det så er smart/hurtigere osv. er en anden snak!

En anden ting er at disse producentgarantier ikke altid er bekendt med reglerne i den danske købelov. For eksempel
1) Eventuel ombytning skal ske til en NY vare, ikke en gammel enhed som er repareret
2) Hvis man får en ny vare, starter der en ny to årige reklamationsperiode, herunder 6 måneder med formodningsregel

Jeg har selv haft en meget trist oplevelse med Viewsonic's producent"garanti". De kendte hverken til punkt #1 eller #2, og det eneste som de ville var at ombytte min defekte monitor med en anden gammel repareret monitor. Den danske købelov ville de slet ikke høre tale om. Så sagen endte alligevel hos forhandleren (der selvfølgelig kom til at hoste op med pengene!!), hvor jeg burde være startet.

Gå til butikken/forhandleren. Det er dem som I har en aftale med, og de eneste som er modtagelige for trusler om ophævelse af handelen hvis reparationen tager for lang tid eller hvis de ikke vil følge købelovens regler for behandling af reklamationer (såsom at forsøge med at ombytte til gamle reparerede varer).

Redigeret af JesperLund - 06-Juli-2008 kl. 14:32
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 17:08
til dem der synes det er mærkelig at jeg ikke selv ringer til microsoft har jeg følgende 2 grunde:

1: jo ved godt det går hurtigere i nogen tilfælde me har også hørt eksemplar hvor folk har ventet i flere måneder og det eneste de siger hos microsoft er at xboxen er på vej og ved henvendelse hos microsoft har jeg ikke købeloven i ryggen på samme måde som hvis jeg aflevere den i merlin.

2: tror i ikke der er en grund til at jeg købte den i merlin det tror jeg der er netop så man lige hurtigt kunne smutte ned med den når den går i stykker som man næsten er garanteret med en xbox360. hvis det var et krav at man skulle ringe til microsoft hvorfor så købe den i danmark og ikke bare i UK eller DE til mindre pris
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:29

> Shooter

Ikke for at være flabet, men du er altså lidt en hat...

Ekspedienten er måske nok flabet overfor dig, men han prøver jo bare at give dig den bedst mulige service... jeg kan godt forstå han bliver sur når du truer ham med købeloven når han prøver at hjælpe dig bedst muligt. Så var jeg også blevet stædig og sur. Hvis du ikke er jurist så lad være med at bringe købeloven på banen!

Det er da altid langt bedre at få producenten til at klare det med det samme. Microsoft gør det, men også andre mærker som f.eks. HP er kendt for selv at yde den ekstra service det i virkeligheden er, at man kan ordne sager direkte med dem. Nu kommer det til at tage unødvendig lang tid for dig at få repareret din box, men det er du altså selv ude om...

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

> Shooter

Ikke for at være flabet, men du er altså lidt en hat...

Ekspedienten er måske nok flabet overfor dig, men han prøver jo bare at give dig den bedst mulige service... jeg kan godt forstå han bliver sur når du truer ham med købeloven når han prøver at hjælpe dig bedst muligt. Så var jeg også blevet stædig og sur. Hvis du ikke er jurist så lad være med at bringe købeloven på banen!

Det er da altid langt bedre at få producenten til at klare det med det samme. Microsoft gør det, men også andre mærker som f.eks. HP er kendt for selv at yde den ekstra service det i virkeligheden er, at man kan ordne sager direkte med dem. Nu kommer det til at tage unødvendig lang tid for dig at få repareret din box, men det er du altså selv ude om...

Du misser desværre bare totalt pointen med at det er forhandlerens ansvar ikke forbrugerens eller producentes ifølge den danske købelov, så derfor skal forhandleren faktisk gøre det alligevel. Dog er jeg enig i man kan kommunikerer på mange måder :)

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

til dem der synes det er mærkelig at jeg ikke selv ringer til microsoft har jeg følgende 2 grunde:

1: jo ved godt det går hurtigere i nogen tilfælde me har også hørt eksemplar hvor folk har ventet i flere måneder og det eneste de siger hos microsoft er at xboxen er på vej og ved henvendelse hos microsoft har jeg ikke købeloven i ryggen på samme måde som hvis jeg aflevere den i merlin.

2: tror i ikke der er en grund til at jeg købte den i merlin det tror jeg der er netop så man lige hurtigt kunne smutte ned med den når den går i stykker som man næsten er garanteret med en xbox360. hvis det var et krav at man skulle ringe til microsoft hvorfor så købe den i danmark og ikke bare i UK eller DE til mindre pris

Det med lange reperation tid har MS  gjordet meget hvad. haft min inde 2 gange, begge tog 9 dage, hvor 2 dage er fra DK til DE og så 2 dage mere for komme tilbage. Så 5 dage er sgu mere end fair, kender ikke mange steder der kan gøre det så hurtig.
MS har også en status side til 360 reperation nu. MS tilbyder de ting vis det tager for land tid, den været på reperation flere gang, nogen enda fået en HDMI version(som hade den gamle).

personlig ser jeg ikke en eneste fordel i bruge skod butikker som merlin, ebgames og elgiganten når det kommer til reperation. Køber personlig altid mine konsoller i DK, vi faktisk ret billig med dem nu om dags iforhold til england også videre ><

Nå ja man bestemmer enlig selv hvad man vil. Men jeg vil heller bruge MS så jeg kan bruge der reperation status side, hurtiger reperation tid og gratis ting! (elsker min gratis wireless controller). Ellers jo merlin klarede det dårligt, men han havde ret langt bedre at få MS til at hjælpe.

EDIT: Hver reperation jeg havde fik jeg enda 1 måneds gratis live. allerede der havde det betalt sig at vælge MS egen service :p

Redigeret af nuaa - 06-Juli-2008 kl. 18:49
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
Videbæk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 19:14
Jeg kan også sagtens forstå ekspedienten. Han giver, såvidt jeg kan se, den bedst mulige service, indtil du går amok på ham og truer ham. At det bliver en ubehagelig oplevelse, er du helt selv skyld i.

Som flere også nævner, så er det langt det bedste at kontakte microsoft først. Det samme gælder for iøvrigt for sony's playstation 3, hvor man skal kontakte nordisk film før man gør andet.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:03
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at MS ikke sender en kasse, men at man selv skal finde/købe en i passende størrelse.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:03
ja jeg har temprament JA men skal det forhindre ham i at følge købeloven NEJ og nej er ikke jurist men betyder det jeg ikke må n?vne loven når han tilsyndeladende ikke kender den? jo jeg må du er da godt nok på svampe eller sådan noget med den udtagelse!
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu