|
merlin = ingen service |
Besvar | Side <12345 13> |
Forfatter | ||
Shooter DK
Bruger Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:08 | |
jo men jeg vil ikke have hans ekstra service kan du ikke læse eller hvad for det har pointeret før? hvis han havde fattet bare lidt af loven havde jeg ikke hidset mig op. |
||
Shooter DK
Bruger Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:23 | |
nuaa hvis DK er så billig så endelig fortæl hvor du finder en xbox360 elite til 2200-2400 kr som i UK?
|
||
skipper
Bruger Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:36 | |
Kommunikation og retningslinier er vel nøgleordene i denne problemstilling.
Du har et problem som du ønsker løst, og du ved at KL forpligter forhandleren til at udbedre problemet, så er det naturligt at gå til forhandleren, hvis man ønsker at undersøge andre alternativer (fx Microsoft support). Retningslinier Merlin er så åbenbart ikke vant til at håndtere RMA sager på xbox360, da Microsoft har oprettet en effektiv RMA service for at håndtere de utallige fejlramte konsoler. Det medarbejderen fortalte dig var så om denne support fra Microsoft, så du kvit og frit kunne sende konsolen ind og modtage den på din egen adresse, så du ikke skulle ned i butikken igen. Personligt ville jeg foretrække det, at det blot er at oprette RMA sag og så ellers vente på at modtage produktet retur. Fint det ønsker du ikke. Så burde de tage konsolen og lave RMA for dig. Så de sender den og modtager den retur, for så at ringe til dig = længere ventetid for dig. Kommunikation Måske har medarbejderen været dårlig til at kommunikere eller så har du? Jeg har selv arbejdet i kundeservice og der er en kæmpe forskel på at hjælpe folk, der ikke flipper ud og så dem som har forståelse. Skal du stå og nævne KL, så burde du have et godt kendskab til de paragrafer du vil anvende, det vil virke noget stærkere. Dette specielt tilfældet hvis du er en knægt på 15-16 år, ellers vil det virke som en tom trussel. Hvori problemet er for dit vedkommende ved jeg ikke? Hvis du vil læse lidt om KL, så er det fra §42 og frem (mangler) /Skipper |
||
/Skipper
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:42 | |
Ahem, handelskøb != forbrugerkøb, |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:48 | |
shooter, eller theis, du skal vidst lige lære at bruge EDIT knappen, og derefter kan
du måske lære at slappe af og ikke være defensiv (med møg-opførelse)
bare fordi alle ikke giver dig ret?
sku træls at du starter et topic her i forummet hvor du skriver "endelig kom med jeres svar", når så du svarer på denne måde:
eller
|
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:04 | |
Og du bedes venligst holde en ordentlig tone!
Det hjælper ikke at du kalder personer der ønsker at gøre brug af deres reklamationsret i den butik de har købt en vare, for hatte! I kan synes at det er nok så meget god service at Merlin eller andre butikker henviser direkte til Microsoft fordi de ikke er gearet til at behandle RMA, men I MÅ altså snart kunne fatte at i henhold til købeloven (forbruger køb) så er det den enkelte butiks forbandede pligt at modtage en defekt vare, og sende den til reperation. Kunden har handlet i butikken, kunden har lagt sine penge for varen i butikken, og butikken skal overholde sin reklamationsforpligtelse og håndtere RMA'en! Længere er den ikke - heller ikke selv om I mener at alt andet er smartere! |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:06 | |
Merlins retningslinier kan forbrugeren ikke bruge til en pind - hvis han ønsker at butikken skal foretage RMA'en og modtage den defekte konsol, så retter de ind til højre, og gør dette... Utroligt at man skal skrive det igen og igen.... |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:08 | |
Hmm.. Bedste råd: KØB PS3!!!
Ej, jeg synes da det er under kritik den måde Merlin har opført sig på. Bør man som ekspedient ikke kunne bruge sin fine uddannelse til at snakke roligt til kunden og få denne ned på jorden? Kan godt se at den er gal fra begge sider, men da jeg var servicemedarbejder i et SUPERMARKED (superbest) skulle vi da efter bedste formåen snakke stille og roligt med kunden for at få den bedste løsning. Kunden frem for alt - det kan man jo ikke sige at ekspedienten i Merlin har gjort - og så har han endda fået en uddannelse i salg og service. Føj! |
||
Shooter DK
Bruger Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:10 | |
tak zulfo du har forstået min pointe
|
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:10 | |
Og det er da helt hen i vejret! Den bedst mulige service?! Afvise at modtage konsollen med henvisning til at kunden selv skal kontakte Microsoft? Den bedst mulige service havde været hvis ekspedienten havde sagt "Må jeg lige se din kvittering - ja, det kan jeg godt se, den er købt for x måneder siden. Giv mig lige din komplette fejlbeskrivelse, så noteret jeg den, og så får du dette her RMA nummer, og så kontakter vi dig når konsollen er tilbage fra RMA. Hvis der er gået mere end 14 dage, må du gerne lige kontakte os, så følger vi op på problemet"! Det er den bedst mulige service fra butikkens side - ikke en henvisning til en ekstern support! |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
Shooter DK
Bruger Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:13 | |
zulfo lige korrekt og hvis han havde sagt sådan havde jeg også holdt en ordenlig tone
|
||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:30 | |
Det kunne ikke være mere rigtigt sagt, hvorfor "bib" er det lige at danskerne er røget i fælden på det skråplan mange forhandlere og butikker bruger og henviser til deres forretningsbetingelser. Det gør det stadig ikke mere rigtigt. Til dem der skriver, de godt forstår Merlin ikke vil hjælpe en sur kunde, så har de da også totalt misset hvad service er, det skal håndteres proffesionelt både overfor nemme kunder og de mere "tunge", naturligvis skal man ikke finde sig i alt, men alle der bare har brugt 10 min i et service fag ved også hvordan man håndterer den slags på en god måde uden at lade sådan et forløb skride ud på det skråplan der er forelagt her i tråden, dog har vi som forbrugere også nogle ting vi skal være bedre til men det undsiger BESTEMT ikke forretningerne. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
Besvar | Side <12345 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |