|
MESH Wifi for bedre forbindelse i mit hus |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
MRTN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2018 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Maj-2018 kl. 11:49 |
|
Hej
Vi døjer med, at den router vi har fået fra vores internetudbyder slet ikke kan række ud i hele huset. Derfor har jeg googlet lidt og fundet frem til, at MESH wifi måske er den rigtige løsning. Jeg har kigget lidt på TP-Link Deco M5, da anmeldelserne ser fine ud og prisen også er overkommelig. Der er dog lige et par ting. - Vi har netværkstik på alle værelser, så jeg tænker om en anden løsning end MESH vil være at foretrække (altså til at forstærke vores WIFI)? - Om vi stadig kan udnytte MESHs fordele, hvis jeg sætter alle enhederne til med stik (om de stadig laver det samme netværk)? Håber I kan gøre mig lidt klogere. Jeg vil gerne have en god og stabil løsning, som ikke koster spidsen af en jetjager, men samtidig vil jeg jo også gerne udnytte de muligheder vi har. På forhånd tak for hjælpen. |
||
![]() |
||
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kablet netværk at foretrække over trådløst, højere hastighed og lavere latency. Hold dig fra repeatere. Så længe de kablede og MESH enheder sidder på samme netværk (bag samme router), vil alle enheder kunne kommunikere. Hvis du har en plantegning, hvor du kan indtegne hvor du havde tænkt dig at placere MESH Access Pointsene og uploader det her,s å er jeg sikker på at flere vil byde ind og give forslag til hvordan du skal få det bedste setup.
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
|
At køre MESH enhederne kablet, vil kun give endnu bedre hastighed.
Vær dog opmærsom på at der kan være nogle ting du skal tage højde for under installationen. Hvis det f.eks. er som med Google WiFi, så skal MESH-netværket sættes op trådløst, før man forbinder enheder til Ethernet.
Redigeret af Deschain - 28-Maj-2018 kl. 13:45 |
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Men hvis man kabler mesh enheder så vil de jo bare fungere som almindelige access points?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Korrekt. Så hvis det er tilfældet, så ville jeg nok kigge efter gode og billige accesspoints.
|
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Det var også det jeg tænkte, hvis man alligevel skal kable.
|
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
|
Nah, vist ikke helt korrekt. Det er kun back haul der vil køre over Ethernet, resten kører som et MESH netværk og ikke som almindelige APs.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
glem kabling. MEN dækningen i dit hus er voldsomt afhængig af udformningen og opbygningen af huset. så hvis du har nogle steder hvor du gerne vil have dækning, så skal du faktisk lidt i gang med plantegninger, og så lave cirkler med radius på omkring 5m og 10m for hvert punkt du opsætter. Det markerer "cirka" den dækning du har på 5ghz og 2,4ghz frekvenserne. (men afhænger igen af bygningen, med antal vægge, glas og store planter.)
Der skal dog ikke herske tvivl om at et mesh netværk som fx google mesh, skaber en markant bedre dækning, og de folk jeg kender der kører med 300mbit og højere fra fx waoo hvor deres mesh netværk kommer med automatisk, siger også at de oplever en markant forbedring af generel performance ud over dækningen. Jeg kan ikke huske det præcis, men mener de er fra STRONG, dem der følger med. Og det er bare bokse der sættes til noget stikkontakt og ikke andet.
|
||
![]() |
||
MRTN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2018 Status: Offline Point: 3 |
|
Hvad hvis man ikke kan køre alle enhederne på kabler? I vores køkken/alrum har vi eksempelvis ikke mulighed for dette? Og er det kun min uvidenhed, som tænker, at det er meget smart med fleksibiliteten i, at jeg både kan køre kablet og ikke kablet? Er en alm. access point så meget bedre og billigere (TP-Link Deco M5 med tre enheder koster lige under 2.000 kr.)?
...og tak for alle jeres foreløbige svar, forresten :-) |
||
![]() |
||
|
Kender ikke TP-Link's MESH, men med Google WiFi kan du køre blandet kablet og trådløst.
Jeg gav 1800,- for 3 stk. Google WiFi.
|
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Hej Jeg har mesh netværk fra Eniig/Waoo - et kører ganske fint med høje hastigheder. Men du skal også være opmærksom på strømforbrug. Jeg har tre enheder der kører fuld knald hele tiden (de er varme), også om natten eller når der ikke er enheder der efterspørger trafik. Det betyder at de tre enheder, som hver bruger 15W, koster 800 kroner i drift om året, bare på strøm. Jeg skal have kontaktet Eniig, da jeg ikke mener det kan være rigtigt nu om stunder at have nogle apparater der ikke kan justere effektforbruget, afhængig af efterspørgslen. |
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
|
1800 kr ? DET var F... billigt, hvor ? :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |