recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?
    Sendt: 14-September-2015 kl. 17:33
Står og vil gerne opgradere mine Yamahahahaha NS-555 gulvhøjttalere. Har 2 stk. Købte surroundsættet med tilhørende kompakt og center i alt 5 stk til 4500-5000 stykker. De koster nye 2000kr pr stk, og jeg kan sælge dem for alt mellem 2000-2500kr ca for begge. 
Hører alt mellem himmel og jord af stream, musikvideo, film, tv. Så allround er nok hvad jeg skal gå efter. 
Okay. 
Jeg tænker 12.000-15.000kr for 2 nye er mit budget. 
Ved ikke helt hvilket forstærkersetup de skal indgå i, er i gang med at skifte både min surround og stereoforstærker til noget nyere, noget der kan fungere sammen med Home Theater input osv. 

Dali er jo kommet ud med Opticon serien. Og det er jo dansk og et mærke alle kender. 
Hvad siger i til Dali? Får man mere for pengene ved de gamle modeller? Eller så er der altid brugt, noget jeg helst ikke vil denne gang. Vil helst have spritnyt. 

Opticon 8 koster 9000kr pr stk dvs 18000kr pr sæt https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-opticon-8-gulvhojttaler/

Rubicon 5 koster også 9000 https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-rubicon-5-gulvhojttaler/

5500kr pr stk dvs 11000kr https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-opticon-6-gulvhojttaler/  
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 17:34
Hvilke forstærkere i 6000-10.000kr klassen går traditionelt godt sammen med Dali? 
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 17:55
Vis du går ned i morgen og får hørt de Opticon 8, så du ikke i tvivl mere.
Jeg tør vædde på en 6-pack Corona at du bliver vilde med dem..

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 17:58
Her får du meget højttaler for pengene:
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?refID=20123&info=p4329_Heco-Celan-GT-902--Furnier-schwarz-.html

42kg mener jeg de vejer! Har selv haft forgængeren, og vil faktisk hellere have sådan et sæt igen, frem for et sæt Rubicon 8 som er meget slanke/tynde i mellomtonen i forhold til Heco'erne.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 18:06
Nej det skal være en fysisk butik i København Armani. Jeg skal ud og se dem, mærke dem og høre dem. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 18:19
Ok helt fint. Det er dog sjældent således man får mest for pengene ;-)
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 18:24
isaac..

Det var sku dejligt og se noget loyalitet over for de danske butiker.

Ned på åboulevard og hør Dem nærmer
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ok helt fint. Det er dog sjældent således man får mest for pengene ;-)

Ja det er rigtigt nok. Men ellers så skal jeg enten finde dem fysisk og købe dem over nettet, eller købe brugt. Jeg foretrækker en fysisk butik, men er heller ikke villig til at betale meget ekstra for dem pga det er en fysisk butik. Jeg finder ud af om de nye Dali Opticon er noget for mig. 
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 19:44
Har selv haft meget forskelligt, Dali, B&W og Audiovector osv, i forskellige prisklasser.
Har netop anskaffet mig et par nye Dali Ikon 6 mk2, og de gør det super godt.
Åbent med god top og meget 3dimensionelt lydbillede. Og god bas.
Du kan finde et par på dba til under 5000 kr brugt. Det kan til prisen ikke gøres bedre.
Hifiklubben har måske også nogle demoer de skal af med nu når Opticon er kommet.
Opticon er da sikkert endnu bedre, men også langt dyrere.

Har du en stor stue så kan Lektor 8 anbefales. Den har de vist også til demo priser. Den er overraskende god synes jeg.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 14-September-2015 kl. 20:13
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Nej det skal være en fysisk butik i København Armani. Jeg skal ud og se dem, mærke dem og høre dem. 

Ja det skal du... Men du skal også høre hjemme i din stue ellers dutter det ikke. Valg af højtalere er jo et personlig valg og her tænker jeg ikke kun på udseendet. Vi har forskellige øre og forskellige opfattelser af hvordan en højtaler lyder/ eller skal lyde. Lyt lyt og lyt mange gange og helst nogen som også er tilspillet da det gøre en forskel i lyden. Nogen højtaler er jo bedst til f.eks. Classic mens andre er bedre til jazz og andre til rock og nogle formår da også at spille alle genre, sådan da. Nogen er også gode til at at give et fint lyd billede når deres spilles lavt om aften, nu når de andre er gået i seng, men alle højtalere formår ikke dette.

Lyt og lyt og vælg med omhu, fordi naboen siger de er gode, er det jo ikke sikkert de lyder rigtig godt i dine øre, men det er vigtigt at du for lyttede på dem i dit eget rum og på dit anlæg

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 15:23
Nu skriver du godt nok at det skal være en fysisk butik i Kbh.

Jeg har selv lige købt et par Monitor Audio Silver 10, og de spiller rigtig godt.

Så dem kan jeg varmt anbefale, men du skal helt til Aarhus for at høre dem i Tapeconnection.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 17:35
Den her kunne være et godt bud for mest højttaler for pengene


..men anmeldertests skal selvfølgelig ikke sluges råt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu