recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mi boks og PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mi boks og PC

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mi boks og PC
    Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:12
hej ,har nu anskaffet en MI boks, men kan på ingen måde se hvordan jeg finder indholdet af billeder og film på min pc, der er kun forskellige tjenester men ikke noget med en pc, kan en forklare ?
MVH Frank Pedersen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:34

 MI Box er en glimrende Medieboks, og kan afspille alt fra extern enhed der er er tilsluttet på en USB port. Hvadenten det er en HDD eller memory stik, så det der gøres er at få det ønskede indhold over på en af de nævnte enheder.
Kræver at der installeres en Medieplayer, som f.eks Photo Guru, MX Player, Archos Player eller anden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:49
Før brugte min WDTV et netstik fra router til at koble TV og PC sammen, du siger at eneste måde min pc og Mi Boks kan konnektere er via et USB kabel?

Sælgeren i El giganten påstod at den overførte Trådløst !

Også fra PC ,selv om jeg ikke troede ham var det et forsøg værd.



Redigeret af folp - 15-Maj-2020 kl. 13:54
MVH Frank Pedersen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:00
 Jeg har alt på extern HDD, og afvikler derfra. Det er det nemmeste, der skal ikke bruges hverken det ene eller det andet extra grej.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:00
Som jeg har skrevet i flere indlæg så er den nemmeste måde at installere plexserver på PC og plex app på afspilleren. For så skal man ikke ud i at montere netværks dreve på afspilleren i dit tilfælde mi box. Også lade plex serveren være den forbindelse mellem PC og mi box. Da plex kan kigge ned i billede mapper, video mapper osv.

Redigeret af T-Duck - 15-Maj-2020 kl. 14:03
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:04
Men Google har også en fin vejledning til hvordan man montere netværks dreve på Android tv
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:20
Jo T-Duck, jeg har langt om længe forstået det, men støder stadig på udfordringer, Har installeret Plex på boksen og på min PC har jeg hentet en plexserver
fra 5 maj til windows ,det virker ikke og får at vide at programmet er inkompetabelt, 
MVH Frank Pedersen

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jo T-Duck, jeg har langt om længe forstået det, men støder stadig på udfordringer, Har installeret Plex på boksen og på min PC har jeg hentet en plexserver
fra 5 maj til windows ,det virker ikke og får at vide at programmet er inkompetabelt, 
hvad Windows kører du med?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:30
Og hvor skriver den den er inkompatible? Er de mi box eller Windows
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:35
W10 opdateret i går, og det er windows der skriver det ,jeg kan ikke åbne Plexserveren fra PC og prøvede at se hvorfor.
MVH Frank Pedersen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:51
Opgiver foreløbig, har slettet og installeret plex server flere gange ,den ligger i C drevet ,ikon på skrivebord, men reagerer ikke på noget ,heller ikke som adm, har også genstartet pc flere gange.
MVH Frank Pedersen

Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:17
Jeg forstår ikke hvorfor du absolut vil via din PC.
Alle mine mediefiler ligger på en simpel NAS (faktisk bare en 2TB disk tilsluttet min router). Det er rigeligt i mit setup. KODI afvikler fint filer derfra.
Har du brug for alle Plex' funktioner? Eller er det bare for at forbinde til en mappe? For så er der mere simple metoder...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu