recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Middelmådige test af Panasonic X20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMiddelmådige test af Panasonic X20

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det er meget flot at Flatpanels ( Rasmus Larsen ) også tester reflektioner Clap - om dog bare de andre reviews ville gøre tilsvarende Lamp   
 
Måske han nævner det i nogenlunde det omfang, som han fornemmer er relevant. Ligesom når han kritiserer nogle isolerede ting ved  feks Philips billedperformance . . . Wink
 
Intet TV er, - eller bliver nogensinde 100% perfekt .Det handler om at sortere nogle kompromisser mest muligt korrekt - i forhold til budget og individuelle behov . .
 
enigBig smile

@lennon + @xcardman

Hvad er det lige præcis I mener med det I skriver  - at I er enige i det er en god ide at teste fladskærme for reflektioner, eller det er en dårlig ide ?  Eller er det blot mavesure kommentarer ?


Redigeret af JA - 29-Marts-2010 kl. 23:43
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 23:47
Man skulle næsten tro denne seperate paragraf i anmeldelsen var endnu en anti-LG hentydning?
 
"X20 er imidlertid en smule bedre end LGs PK950, som jeg også havde stående i forbindelse med testen."
 
Er man snu journalist og tager den ud af sammenhæng, så kan man sige at Rasmus så slog fast at X20 bare er bedre.
 
Der skrives også at LG PK950 stod ved siden af, hvorfor er det så ikke også dokumenteret med et billed, hvis et billed af G20 og X20 skulle illustrere forskelle? Så lad os da se de forskelle i reflektionerne mellem PK950 og X20, nu er den vel sendt retur :-) ..
For mange, som sagt tidligere, så mener Rasms at billeder siger mere end ord alene, så kom frem med et foto af det.
 


Redigeret af pendec - 29-Marts-2010 kl. 23:48
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det er meget flot at Flatpanels ( Rasmus Larsen ) også tester reflektioner Clap - om dog bare de andre reviews ville gøre tilsvarende Lamp   
 
Måske han nævner det i nogenlunde det omfang, som han fornemmer er relevant. Ligesom når han kritiserer nogle isolerede ting ved  feks Philips billedperformance . . . Wink
 
Intet TV er, - eller bliver nogensinde 100% perfekt .Det handler om at sortere nogle kompromisser mest muligt korrekt - i forhold til budget og individuelle behov . .
 
enigBig smile

@lennon + @xcardman

Hvad er det lige præcis I mener med det I skriver  - at I er enige i det er en god ide at teste fladskærme for reflektioner, eller det er en dårlig ide ?  Eller er det blot mavesure kommentarer ?
 
Enig i at det er en god ide, hvis det vel at mærke har betydning under nogenlunde normale stuebelysningsforhold . Og hvad det er kan vi så dikutere i evigheder . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 07:05
JA
Intet TV er, - eller bliver nogensinde 100% perfekt .Det handler om at sortere nogle kompromisser mest muligt korrekt - i forhold til budget og individuelle behov . .
det er jeg helt enig i
Ja det er fint et tv bliver testet for fladskærme for reflektioner.

problemet er med din holdning at alle skærme med med en smule reflektioner ikke dur.
ergo alle plasma skærme og alle lcd skærme med blank skærm.
du glemmer bare en ting og det er hvordan resten af billedet er.
det har jeg endnu ikke set du har skrevet om. Fint hvis en phillips eller anden skærm med mat skærm ikke har reflektioner. Det hjælper bare ikke en meter hvis man ikke kan lide resten af billedet
både dag og nat.
du har vil skrevet 100 sider om genskin. Men hvis det var et kæmpe problem for alle.
så var der nok ikke solgt en plasma skærm eller lcd med glossy skærm som de nye sony.
prøv for en gangs skyld og kigge lidt mere nuanceret på det.
fremfor kun dine behov angående genskin og reflektioner.




Redigeret af xcardman - 30-Marts-2010 kl. 08:13
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Man skulle næsten tro denne seperate paragraf i anmeldelsen var endnu en anti-LG hentydning?
 
"X20 er imidlertid en smule bedre end LGs PK950, som jeg også havde stående i forbindelse med testen."
 
Er man snu journalist og tager den ud af sammenhæng, så kan man sige at Rasmus så slog fast at X20 bare er bedre.
 
Der skrives også at LG PK950 stod ved siden af, hvorfor er det så ikke også dokumenteret med et billed, hvis et billed af G20 og X20 skulle illustrere forskelle? Så lad os da se de forskelle i reflektionerne mellem PK950 og X20, nu er den vel sendt retur :-) ..
For mange, som sagt tidligere, så mener Rasms at billeder siger mere end ord alene, så kom frem med et foto af det.
 
problemet med en snu journalist kan vende alt 180 grader.
Vi har jo Ja her på siden, det er han mester iLOL
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Man skulle næsten tro denne seperate paragraf i anmeldelsen var endnu en anti-LG hentydning?
 
"X20 er imidlertid en smule bedre end LGs PK950, som jeg også havde stående i forbindelse med testen."
 
Er man snu journalist og tager den ud af sammenhæng, så kan man sige at Rasmus så slog fast at X20 bare er bedre.
 
Der skrives også at LG PK950 stod ved siden af, hvorfor er det så ikke også dokumenteret med et billed, hvis et billed af G20 og X20 skulle illustrere forskelle? Så lad os da se de forskelle i reflektionerne mellem PK950 og X20, nu er den vel sendt retur :-) ..
For mange, som sagt tidligere, så mener Rasms at billeder siger mere end ord alene, så kom frem med et foto af det.
 
At X20 håndterer reflektioner bedre end LGs pk950 og Rasmus så  skriver det i hans artikel gør vel ikke sætningen til en anti lg hentydning ? Tror kun det er dig der kan få noget "anti" ud af det LOL
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Både PX80 og X10 fik Top-anbefalings award i deres test, da de blev teste af Flatpanels.dk det har X20 ikke fået. 
 
Måske hænger det sammen med at prisforskellene er blevet mindre mellem de billigste og næstbilligste modeller. Så forsvinder en del af fidusen ved at vælge den billige model og dermed top awarden.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Man skulle næsten tro denne seperate paragraf i anmeldelsen var endnu en anti-LG hentydning?
 
"X20 er imidlertid en smule bedre end LGs PK950, som jeg også havde stående i forbindelse med testen."
 
Er man snu journalist og tager den ud af sammenhæng, så kan man sige at Rasmus så slog fast at X20 bare er bedre.
 
Der skrives også at LG PK950 stod ved siden af, hvorfor er det så ikke også dokumenteret med et billed, hvis et billed af G20 og X20 skulle illustrere forskelle? Så lad os da se de forskelle i reflektionerne mellem PK950 og X20, nu er den vel sendt retur :-) ..
For mange, som sagt tidligere, så mener Rasms at billeder siger mere end ord alene, så kom frem med et foto af det.
 
At X20 håndterer reflektioner bedre end LGs pk950 og Rasmus så  skriver det i hans artikel gør vel ikke sætningen til en anti lg hentydning ? Tror kun det er dig der kan få noget "anti" ud af det LOL
Når man læser anmeldelser og at det faktum at LG bringes op og sammenlignes med hans panasonic målinger siger jo allerede lidt om hans frygt, så går man dybere ind i hans artikler og trækker de enkelte sætninger ud, så vil du hurtigt se at Rasmus helst vil være foruden.
Ovenstående sætning skal ses alene! og ikke som du gør referrer til reflekser, for det var jo ikke meningen.
 
Men jeg har da godt læst avforums vurderinger og de er heller ikke gode, men desværre så er panasonic skærmen altså tudegrim og 90's look, så jeg kan ikke få mig over på den model.. men Sony har da et "look" nu, og så er det jo om resten også kan følge med.
 


Redigeret af pendec - 30-Marts-2010 kl. 10:10
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4517
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Man skulle næsten tro denne seperate paragraf i anmeldelsen var endnu en anti-LG hentydning?
 
"X20 er imidlertid en smule bedre end LGs PK950, som jeg også havde stående i forbindelse med testen."
 
Er man snu journalist og tager den ud af sammenhæng, så kan man sige at Rasmus så slog fast at X20 bare er bedre.
 
Der skrives også at LG PK950 stod ved siden af, hvorfor er det så ikke også dokumenteret med et billed, hvis et billed af G20 og X20 skulle illustrere forskelle? Så lad os da se de forskelle i reflektionerne mellem PK950 og X20, nu er den vel sendt retur :-) ..
For mange, som sagt tidligere, så mener Rasms at billeder siger mere end ord alene, så kom frem med et foto af det.
 
Den sætning går udelukkende på refleksionerne i skærmen. Den står jo også i forbindelse med dette afsnit. Jeg har et billede af PK950 og X20 side om side, men sidder ikke foran min PC lige nu. Jeg skal gerne prøve at finde det frem.
 
Basalt set handler det dog om, at PK950 har et frontglas - det har X20 ikke. Frontglas reflekterer bare meget lys per definition. Hverken PK950 eller X20 kan dog måle sig med Sony NX700 som jeg også har stående. Der er nogle ret seriøse refleksioner i overfladen.
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Man skulle næsten tro denne seperate paragraf i anmeldelsen var endnu en anti-LG hentydning?
 
"X20 er imidlertid en smule bedre end LGs PK950, som jeg også havde stående i forbindelse med testen."
 
Er man snu journalist og tager den ud af sammenhæng, så kan man sige at Rasmus så slog fast at X20 bare er bedre.
 
Der skrives også at LG PK950 stod ved siden af, hvorfor er det så ikke også dokumenteret med et billed, hvis et billed af G20 og X20 skulle illustrere forskelle? Så lad os da se de forskelle i reflektionerne mellem PK950 og X20, nu er den vel sendt retur :-) ..
For mange, som sagt tidligere, så mener Rasms at billeder siger mere end ord alene, så kom frem med et foto af det.
 
At X20 håndterer reflektioner bedre end LGs pk950 og Rasmus så  skriver det i hans artikel gør vel ikke sætningen til en anti lg hentydning ? Tror kun det er dig der kan få noget "anti" ud af det LOL
Når man læser anmeldelser og at det faktum at LG bringes op og sammenlignes med hans panasonic målinger siger jo allerede lidt om hans frygt, så går man dybere ind i hans artikler og trækker de enkelte sætninger ud, så vil du hurtigt se at Rasmus helst vil være foruden.
Ovenstående sætning skal ses alene! og ikke som du gør referrer til reflekser, for det var jo ikke meningen.
 
Men jeg har da godt læst avforums vurderinger og de er heller ikke gode, men desværre så er panasonic skærmen altså tudegrim og 90's look, så jeg kan ikke få mig over på den model.. men Sony har da et "look" nu, og så er det jo om resten også kan følge med.
 
Nu står sætningen i "afsnittet" om reflektioner - så joh den skal nok ikke ses alene og tages ud af sin sammenhæng. Det er jo præcis reflektioner der tales om både lige oven over og neden under.
 
At du  påstår han har en frygt og helst vil være foruden... Det virker som om du ser ting andre ikke kan.. Med det kan Rasmus selv kommentere på.
 
Ja de er ikke de pæneste skærme i min bog heller - kan dog godt lide designet på v20 - og gør bestemt ikke noget at rammen ikke er sort.
 
JA så kom man lige lidt forsent.... =)


Redigeret af Thomas_R - 30-Marts-2010 kl. 10:30
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:45
Nu har jeg søgt teksten igennem med Firefox, og der er to steder refereret til denne LG; ved reflektioner hvor der smides en kort bemærkning at X20 er lidt bedre ved reflektioner og en bemærkning ang. retention bliver hængende i ganske lang tid. Helt ok i min optik, og man skal virkelig være paranoid LG fan for at gå op i det Wink 

Den med retention er iøvrigt en ret vigtig detalje, hvis det er rigtigt at retention kan hænge i timer efter man har skiftet kanal på denne LG bør man nok undgå denne LG model !

@xcardman
Jeg har blot bemærket at det er flot at Flatpanels nu også tester for reflektioner - du begynder straks at gå i angrebsposition med lange udredninger omkring mig og mine holdninger.

Mht din bemærkning omkring de rette forhold, synes jeg Rasmus har fundet rette forhold - meget informativt og korrekt at sætte de to så tæt og med samme synsvinkel ( man husker bamtams "test" ) - ét billede tæller mere end 1.000 ord:








Redigeret af JA - 30-Marts-2010 kl. 10:50
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Den sætning går udelukkende på refleksionerne i skærmen. Den står jo også i forbindelse med dette afsnit. Jeg har et billede af PK950 og X20 side om side, men sidder ikke foran min PC lige nu. Jeg skal gerne prøve at finde det frem.
Jeg indrømmer gerne at min henvisning bærer på sarkasme og at det var skrevet pænt at tog man sætningen ud af dets sammenhæng.. Der eksisterer skam lign. tilfælde fra andre tidsskrifter hvor folk henviser til de enkelte paragrafer som kan virke "stærke"/stødende Wink.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu