|
Mikrofon til Audessy kalibrering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-August-2014 kl. 10:17 |
Jeg har for nylig købt en brugt Denon AVR-2310.
Desværre fulgte der ikke nogen mikrofon med og jeg har derfor lånt en fra en kammerat. Den stammer fra en Denon AVR-1912. Kan jeg bruge mikrofonen fra den model?
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mig bekendt kan kun den originale til receiveren bruges, men prøv om
du ikke kan skaffe en fra Denonforhandleren, der må stå et fabrikat nr. på receiveren. |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
det er ikke helt korrekt karula, denon, nad og marantz kan hvertfalde bruge samme mic, jeg bruger hvertfalde, nad's mic til min marantz, og før bruge jeg nad's mic til denon, så det burde ikke være noget problem:)
men tager jeg fejl og hvis mit er et særtilfælde har jeg en denon mic til at ligge hvis det skulle mislykkedes for dig.
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Jeg har lige prøvet med den Denon-AVR 1912 mikrofon jeg lånte.
Den gik det hele igennem uden at brokke sig. Så gætter på, at den kunne bruges.
|
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
super:)
|
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Ifølge denne hjemmeside,
http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/AmpliAV/Denon-AVR2310.html bruger AVR-2310 mikrofonen DM-A505Z. Der bør kun bruges denne model. Samme mikrofon fulgte med min Denon AVP-A1HD. Da apparatet blev opgraderet, bl.a. fra Audyssey XT til XT32, fik jeg en ny mic, DM-A409. Hvis en DM-505Z har interesse... |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Ja, din forstærker kan gå gennem kalibreringen. Men forhåbentligt er forstærkerens DSP kodet, så den kender karakteristikken af den medfølgende mikrofon (type). Når du har brugt en "random" mikrofon, vil din forstærker forsøge at korrigere ud fra hvad den tror den måler med og ikke, hvad den rent faktisk måler med.... Klaus |
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Ja, det er væsentligt at der anvendes den korrekte mikrofonMODEL.
Jeg kan se her at AVR-1912 bruger DM-A409: http://www.cnet.com/pictures/denon-avr-1912-photos/13/ Derfor tilbyder jeg den rette mic, DM-505Z. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Ifølge Denon er den enkelte mikrofon kalibreret, og receiveren har en korrektion der tilføjes når man laver målingen, så man skal bruge den specifikke mikrofon der fulgte med. Hvor stor en forskel det reelt gør i praksis, og om det overhovedet er korrekt for alle modeller, vil jeg ikke udtale mig om.
http://denon.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/377/related/1 |
|
![]() |
|
Otto,
Mikrofonen er kalibreret til en bestemt receivermodel, ikke til et bestemt receivereksemplar. Det beskrives lidt tydeligere på Auddyseys FAQ: " The Audyssey mic that was included with your AVR has been specially calibrated to your AVR model. " |
|
![]() |
|
så vil jeg godt lige komme med en lille kommentar. jeg har lige lavet 2 målinger på min marantz. først med den originale, og derefter den der fulgte med min tidligere nad t757, og målingerne er næsten 100 % identiske. det skal lige siges at det er målt 1 sted, og ikke den fulde måling.
|
|
![]() |
|
Det er vel sandsynligt at de to mic er identiske bortset fra logo og mærke?
Ale Audysset receivermic er lavet hos Audio Technica. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |