|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Din test viser, at du både har forbindelse til internettet og til en fungerende dns-server. Dermed bør alle programmer kunne kommunikere på nettet, medmindre de støder på en anden forhindring, f.eks. en underligt opsat firewall eller en internetbrowser, der ønsker at bruge proxy.
Prøv først at se, om din browser er sat op til at køre via proxy. Jeg går ud fra, at du bruger Internet Explorer (men jeg kan anbefale Firefox). I en engelsk IE8 foregår det således (mit gæt på danske betegnelser står i parentes): 1. Gå ind i menuen 'Tools' og derefter 'Internet Options'. ('Funktioner' og 'Internet-indstillinger'?). 2. Vælg Fanebladet 'Connections' ('Forbindelser'?) 3. Tryk på knappen 'LAN settings' ('LAN Indstillinger'?) Nu skulle du gerne have nedenstående billede. Hvis der er sat kryds i nogle af de 3 afkrydsningsfelter, så fjern dem (bemærk, at du hermed muligvis slår noget virusscanning fra). ![]() Med hensyn til forstyrrelser fra naboernes netværk: Sørg for, at du kører med dit eget, unikke SSID på den trådløse router. Hvis det f.eks. er 'linksys', kan du få problemer med at skelne den trådløse router fra andre routere i nabolaget. Sørg også for at køre med kryptering på dit netværk. Så er risikoen endnu mindre for at hoppe på et forkert net ved et uheld. Bruger du WPA-kryptering får du også en reel sikkerhed mod, at andre misbruger dit netværk. Sæt din PC op til ikke automatisk at hoppe på nye trådløse netværk. Denne indstilling kan jeg ikke lige hjælpe med nu, da jeg sidder ved en computer med en lidt anderledes styring af adgangen til trådløse net. Redigeret af Allan Olesen - 23-August-2009 kl. 11:18 |
|
![]() |
|
Leon S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Hej Allan! Nu skal høre: Sent i går sad jeg og læste din seneste - ovenstående - melding, men foretog mig i øvrigt ikke noget ud fra devisen: "Det bliver i morgen". Men inden jeg tørnede ind for at sove, besluttede jeg i en art trods at starte den syge PC; - og tro det eller lade være: - Den drønede i ekspresfart rundt på 8-10 hjemmesider !!! - - Jeg blev helt målløs - og gik i seng. MEN - Men, da jeg startede den i dag var alt ved det gamle; - dog bortset fra 1 ting, som nok vil sætte dig - som prof - på et muligt spor: Maskinen koblede sig ikke som vanligt på mit trådløse net, men søgte og søgte og ...., da jeg kiggede i oversigten over tilgængelige netværk, så jeg, at den knoklede for at komme ind på et net, der kalder sig "Cassiopeja" - og lige under det stod mit net med teksten "automatisk" (i svækket grå skift)! Jeg kunne så manuelt koble den på mit net, men uden at kunne kalde hjemmesider op; og så er det nu, at jeg har en udokumenterbar fornemmelse af, at alt dette begyndte, da min "veninde Cassopeja" dukkede op her i omegnen! Jeg har i øvrigt nu været inde og fjerne et hak, der sad i "Automatisk registrering af indstillinger". Intet andet var markeret. M.v.h. Leon Redigeret af Leon S - 23-August-2009 kl. 16:46 |
|
Leon
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Så er det da godt nok lidt ærgerligt, at vi ikke ved, hvilket trådløst net, du var koblet op på, da det virkede.
Men for at få den usikkerhed ud af fejlsøgningen, må du hellere få den tvunget til kun at bruge dit eget trådløse net. Hvis du fortæller, om du bruger Windows XP eller Windows Vista, skal jeg prøve at strikke en vejledning sammen. |
|
![]() |
|
Leon S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Hej Allan! - Det kan vi kun blive enige om. Det ærgrer også mig; men jeg er jo noget uvidende ud i alt det her. Det beklager jeg; min fantasi rakte ikke til tro, at maskinen sådan bare lige ville drøne ind på et fremmed net. Hvorfor gør den det? Til gengæld nåede jeg her for et par timer tid siden, igen at konstatere, at maskinen sprang på nettet på sekunder og så kunne drøne rundt på hjemmesiderne - men samtidig med at koblingen automatisk var sket til "Cassiopeia" !! Da jeg så manuelt koblede mig til mit eget net, så jeg nogle helt andre målinger. De står nedenfor. Men jeg skal lige huske at sige, at midt i mit målearbejde sprang forbindelsen af sig selv tilbage til ”Cassiopeia”, så jeg måtte koble manuelt om igen!– ”Cassiopeia” var ikke i oversigten da jeg først tjekkede tilgængelige netværk !! - – Hvad sker der? – Ingen af de andre maskiner her i huset skaber sig sådan! – Du spurgte hvilket styresystem, jeg bruger. Det er Windows XP. Tracert –d 81.82.83.84 Linie 1-9 x x x timeout Linie 10 x x 30 4.69.141.150 Linie 11 25 24 25 4.69.133.89 Linie 12 28 31 28 4.69.136.253 Linie 13 26 32 28 4.69.136.253 Linie 14 32 30 32 213.224.253.214 Linie 15 x 31 32 213.224.253.78 Linie 16 32 x x 213.224.193.4 Linie 17-21 x x x timeout Linie 22 40 37 38 81.82.83.84 Tracert –d 93.167.198.110 Linie 1-11 x x x timeout Linie 12 x x x 93.167.198.110 (- og her skiftede forbindelsen automatisk til ”Cassiopeia”). Men jeg forcerede mig tilbage til mig selv. Tracert –d www.recordere.dk Destinationssystemnavn www.recordere.dk kunne ikke oversættes. M.v.h. Leon
Redigeret af Leon S - 24-August-2009 kl. 00:08 |
|
Leon
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej opzouten Jeg har afprøvet dit forslag om netsh winsock reset Det løste ikke noget. M.v.h. Leon |
|
Leon
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Man må sige at der er sat gang i denne tråd, efter at jeg efter 12 dages stilstand foreslog dig at bruge Netsupport fra TDC.
Men hvorfor downloader du ikke Netsupport på en sund maskine og flytter det over på den nødlidende maskine og kører det? Det har jeg med held brugt til at hjælpe flere med. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Vilhelm! - Tak for meldingen. Ja, der er kommet gang i emnet, det har du ret i. Jeg beklager, at jeg er sådan lidt svingende med mine tilbagemeldinger. Det skyldes nok, at jeg, som den amatør jeg er her blandt prof'er - næsten er helt svimmel. Men I skal alle have tak for jeres interesse. Jeg vil gerne følge dit råd!! - Men sig mig lige en ting. Når jeg så har sat noget i gang ad den vej, vil jeg så være i nogen risiko for forstyrre nogle af de andre tiltag, som jeg er i færd - ikke mindst ud fra de vejledninger, som Allan Olesen er ved at guide mig igennem? - Giv mig venligst et vink om det! M.v.h. Leon |
|
Leon
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Hej Leon S
Jeg har kun begrænset forstand på det, du og Allan har gang i. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Vilhelm! - Det er OK. Men hør lige: Nu har jeg downloaded Netsupport, som du anviste, på en USB-nøgle via en af mine raske PC'er. Det gik for så vidt fint. Men når jeg så efterfølgende forsøger at installere det fra USB'en på den syge bærbare, - Tja, så går det galt, fordi der skal programmet jo på nettet, som man også gør opmærksom på i den vejledende tekst; - OG lige præcist det kan den syge maskine jo ikke. Hvad er det lige jeg ikke har forstået her Vilhelm? M.v.h. Leon |
|
Leon
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Til Leon:
Har du prøvet at tilslutte den "syge" pc direkte til routeren med kabel? Det kan minimere fejlmulighederne. Redigeret af Brixen - 25-August-2009 kl. 10:46 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Brixen! - Næh, det har jeg ikke. Tror du det gør en forskel? Tja, - måske. Det prøver jeg; - i morgen, for nu trænger jeg til lidt søvn. Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet dit forslag. M.v.h. Leon |
|
Leon
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Leon!
Det forstår jeg slet ikke. Fra usb-nøglen skal programmet (tdcnetsupport.exe) flyttes over på din pc. Når det er sket, kan du klikke på filen og køre installationen. Du skal bare følge installationsvejledningen Hvordan installerer jeg Netsupport Installationen starter når du har accepteret licensaftalen. Når den er installeret skulle Netsupport gerne starte automatisk, hvorefter du bare klikker Næste og giver programmet tilladelse til at gå på internettet og igen trykker næste og følger vejledningen på skærmen. Der er tale om nogle trin, men disse trin drejer sig kun om opsætningen af programmet, ikke om at være på internettet. Når disse trin er færdig, skulle Netsupport være klar til at hjælpe dig med dit internetproblem. Hvor langt er du i den proces? |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |