recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min bærbare kan ikke finde hjemmesider
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin bærbare kan ikke finde hjemmesider

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Leon S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Leon S Leon S skrev:

Oprindeligt skrevet af Leon S Leon S skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Dine resultater af 'route print' og 'ipconfig /all' modsiger stadig hinanden. De viser to vidt forskellige sæt ip-indstillinger. Det var det, der i første omgang fik mig til at spørge, om du måske skiftede mellem flere trådløse net. Men problemet med flere trådløse net har du jo løst, så der må være noget andet galt. Hvis jeg skal være ærlig, har jeg aldrig set noget lignende. Jeg ville nok forsøge at slette route-tabellen og lade Windows genskabe den. Prøv dette (flere af kommandoerne vil muligvis fejle):

Åbn en dos-prompt og skriv følgende kommandoer:
  route delete 0.0.0.0
  route delete 127.0.0.0
  route delete 192.168.0.0
  route delete 192.168.0.8
  route delete 192.168.0.255
  route delete 224.0.0.0
  route delete 255.255.255.255
Genstart computeren.
Kør en ny 'route print' og post resultatet her.

En anden mulighed vil være at slette netkortet i Enhedshåndtering og lade Windows finde det igen. Desværre har Windows en evne til at huske gamle indstillinger for netkort, selv om de har været afinstallerede, så det er heller ikke en idiotsikker metode.

Netværk med kabel:
Jeg har ikke umiddelbart nogen forklaring på, hvorfor det pludselig er begyndt at fungere med kabel.

Nodetype:
Så vidt jeg ved, har nodetype kun noget at gøre med de protokoller, der bruges til Windows fil- og printerdeling. Det burde ikke påvirke normal internettrafik.

Men når nodetype står til ukendt, er det en fejl. Ifølge denne side skyldes det, at nøglen " HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Netbt\P arameters\EnableProxy" er sat til en forkert værdi. Den skal være 0 eller 1. Artiklen gælder desværre kun for XP Professional, og du har sikkert XP Home. Desuden kan jeg fortælle, at jeg ikke selv har den omtalte nøgle på min computer, selv om det er en XP Professional. Så jeg har ikke umiddelbart nogen løsning - men det er som sagt heller ikke sikkert, at det er noget problem for dig, medmindre du vil bruge Windows fil- og printerdeling.

Hej Allan! - Ja, jeg synes også selv, at det er noget af en "suppedas", jeg er havnet i, og hvordan "i Helv . . . er det mon kommet dertil? - Jeg vil følge din seneste rådgivning, når jeg får bedre tid i aften eller i morgen formiddag. Jeg vender tilbage.

M.v.h.  Leon 

Hej Allan! -  Nu har jeg kørt alle de der: "route delete". Den første svarede ikke noget som helst, den sidste meldte: "Forkert modtageradresse", alle de mellemliggende sagde: "Den angivne rute blev ikke fundet". Route print-resultatet derefter blev nedenstående:

M.v.h.  Leon

Liste over grænseflader
0x1 ........................... MS TCP Loopback interface
0x2 ...00 11 43 6b a5 89 ...... Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller - Min
iport til Packet Scheduler
0x3 ...00 0e 35 fb e6 d3 ...... Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection
- Miniport til Packet Scheduler
============================================================ ===============
Aktive ruter:
Netværksdestination        ; ; Netmaske        & ;nbs p; Gateway       Grænseflade  Metrikvæ
rdi
          0.0.0.0          ; ; 0.0.0.0      192.168.1.1     192.168.1.3       25
        127.0.0.0        255.0.0.0        127.0.0.1       127.0.0.1       1
      192.168.1.0    255.255.255.0      192.168.1.3     192.168.1.3       25
      192.168.1.3  255.255.255.255        127.0.0.1       127.0.0.1       25
    192.168.1.255  255.255.255.255      192.168.1.3     192.168.1.3       25
        224.0.0.0        240.0.0.0      192.168.1.3     192.168.1.3       25
  255.255.255.255  255.255.255.255      192.168.1.3        & amp; nbsp;      2       1
  255.255.255.255  255.255.255.255      192.168.1.3     192.168.1.3       1
Standardgateway:       192.168.1.1
Vedvarende ruter:
  Ingen

Hej Allan! - Så du mit svar til dig på din rådgivning den 1. september? Kan du bruge det til noget?  - Eller mangler du noget mere fra mig?

M.v.h.  Leon 

Leon
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 13:37
Undskyld den lange pause. Jeg har brugt al min ledige fritid på et lille selvbyggerprojekt den seneste måned og har derfor ikke været på recordere.

Det ser ud til, at det hjalp at slette dine ruter. Nu er der sammenhæng mellem oplysningerne fra ipconfig og fra route print. Men det løste ikke dit problem?

Til top
Leon S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 01:11

Undskyld den lange pause. Jeg har brugt al min ledige fritid på et lille selvbyggerprojekt den seneste måned og har derfor ikke været på recordere.

Det ser ud til, at det hjalp at slette dine ruter. Nu er der sammenhæng mellem oplysningerne fra ipconfig og fra route print. Men det løste ikke dit problem?

Hej Allan! - Rart at høre fra dig igen. Du behøver ikke bede om undskyldning. Der findes jo også en verden uden for Recordere; det ved jeg! - Men som svar på dit spørgsmål: Nej, desværre intet her er ændret - og derfor heller ikke forbedret. Jeg har anskaffet et kabel, og lige nu fungerer den "syge" maskine så som fastnet-PC via kablet; så på sin vis er maskinen altså igen aktiv. Men - altså - jeg må tilstå, at nu er jeg blevet grebet af en slags "feber", der består i, at "det må da for pokker være muligt at koble maskinen til det trådløse net" på den ene eller den anden måde! - Allan; - der er altså gået sport i det her for mig! I must find a way! .  Kan du følge mig?  Hva' gør vi?

M.v.h. Leon

Leon
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 19:46
Lige nu må jeg indrømme, at jeg er blank - også fordi jeg lidt har mistet overblikket over, hvor langt vi kom.
Til top
Leon S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 00:01

Lige nu må jeg indrømme, at jeg er blank - også fordi jeg lidt har mistet overblikket over, hvor langt vi kom.

Hej Allan! - Jeg forstår så udmærket din bemærkning om at "miste overblikket". Jeg har det på samme måde. Men jeg er ganske vist heller ikke så meget prof. som du nok er. Hvis ikke jeg altså selv havde oplevet dette her, ville jeg nok have hævdet, at sådan en situation ikke kan opstå. - Nå, men nu vil jeg lige slå koldt vand i blodet; - og forsøge at tænke nyt - og køligt. Måske kan noget så dukke op!

Hvis du mener, at du - og vi - kunne komme videre, hvis jeg oplyste et eller andet, så sig endelig til. Du skal i hvert fald vide, at jeg er meget taknemmelig for din medvirken. Jeg kender dig jo i grunden ikke personligt, men trods det, synes jeg, at vi kommunikerer godt sammen; - tak for det Allan!

M.v.h.  Leon

Leon
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu