recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min erfaring med GodPris... 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin erfaring med GodPris... 

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
TeknikTumpe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 21:06
Jamen igen, godt for dem, sådan var det bare ikke for mig .

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"   
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 21:39

Forskellen ligger desværre i om man konstaterer noget galt med produktet eller ej, hvis de finder en fejl hos reperatøren så er alt i skønneste orden men gråzonen som også forbrugerrådet nu tager kampen op med, er det hvor der INTET er galt hvem betaler så gebyret p.t. er lovgivningen IKKE skarp nok der og det kunne tyde på det er det Tumpe har været udsat for her.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 21:44

Kære TeknikTumpe

Først og fremmest den regning du har modtaget og som var forfalden den 17.7.2008 har INTET med Elgigantens undersøgelses gebyr at gøre. 

Som jeg ved en tidligere lejlighed og igen i dag har fortalt dig så er årsagen til, at du har fået en regning ganske enkelt - værkstedet (Elesco, Assens - JVC´s garanti vækrsted) har IKKE konstateret de fejl du har reklameret over. De har endda haft dit TV stående til observation over en længere periode uden at se eller bemærke de ting som du har bemærket ved dit TV. Dette udløser en regning fra dem på kr. 493,75 og det er den regning som du har fået videre faktureret og desuden modtaget en kopi af da vi fremsendte regningen til dig. Du er telefonisk, via e-mail og vores elektroniske RMA ark blevet gjort bekendt med at hvis værkstedet ikke konstatere fejl så bliver vi desværre nødsaget til, at videresende regningen hvad der i øvrigt er ganske almindelige vilkår hos, jeg fristes til at sige 100 % af både danske web og fysiske butikker. 

Jeg ved godt, at du dags dato blev vred på mig da jeg tillod mig at rykke for betaling af en faktura som du snart har fået 2 måneders kredit på. Hvad jeg ikke helt forstår, er hvis du var utilfreds med fakturaen hvorfor kom du så ikke retur da du modtog den for snart 2 måneder siden? Både Casper og undertegnede havde endda gjort dig opmærksom på at der kom en regning.  Jeg hører også først i dag da jeg rykker dig, at dit TV er defekt og det er derfor du ikke vil betale, da jeg så venligt forespørger om vi så ikke skal få kigget på det får jeg et ubehøvlet svar retur.

Jeg vil gerne slå klart fast, at det er mit mål at behandle vores kunder som jeg gerne selv vil behandles og det er i øvrigt også hvad de andre hos God Pris bliver indprentet. Desværre er det sådan, at hvis værkstedet ikke finder de fejl, som reklameres over så tager de penge for deres ulejlighed de nægter desværre at arbejde gratis. Vi modtager regningen i første omgang og videresender så denne, hvis vi hver gang skulle betale disse undersøgelses gebyrer som ikke ender med en reparation så er jeg bange for, at det på længere sigt ville give et gevaldigt stort hul i ”kassen”.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 21:59

Det er så ikke helt korrekt det med at gebyret IKKE kan sammenlignes med Elgigantens det er faktisk præcis det samme konstateres der ikke fejl viderefaktureres kunden ligesom Elgiganten og andre butikker har gjort.

Man kan læse mere om forbrugerrådet kampagne i mod de gebyrer som I blandt siger næsten 100 % opkræver her http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed310/

Generelle regler om undersøgelses gebyret ifølge lovgivningen p.t. kan læses her:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/24/

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:24

GodPris...

Først vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg ikke har nævnt ElGiganten i denne sammenhæng... det var en bruger som nævnte ordet undersøgelsesgebyret.

jeg fik en faktura (kopi), hvor der stod at i havde betalt...jeg fik ALDRIG et girokort som skulle betales derfor min store forundring da i så pludseligt hænger i telefonen...

En hos jer sagde at jeg ikke ville komme  betale noget, da det tydeligt kunne ses ud fra billeder at der var noget galt.

De fleste mennesker ville aldrig sende et tv til rep. bare for sjov.

Ja, jeg var vred i telefonen, men det ville du måske ikke være hvis du pludselig blev ringet op, om en manglende betaling for en regning som du aldrig har modtaget.

Som jeg sagde til dig, skal jeg  nok betale den regning når i sender det girokort, som jeg aldrig har modtaget.

Der er stadig et problem med mit tv, men jeg kunne aldrig drømme om at sende det retur igen som du forslog, efter den oplevelse som jeg lige har haft.

PS. undskylder for evt. stavefejl el. lign. , men jeg er stadig utroligt skuffet.

Hilsen

Tumpe

Redigeret af TeknikTumpe - 02-September-2008 kl. 23:28

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af God Pris God Pris skrev:

..... værkstedet (Elesco, Assens - JVC´s garanti vækrsted) har IKKE konstateret de fejl du har reklameret over. De har endda haft dit TV stående til observation over en længere periode uden at se eller bemærke de ting som du har bemærket ved dit TV. Dette udløser en regning fra dem på kr. 493,75

........ Desværre er det sådan, at hvis værkstedet ikke finder de fejl, som reklameres over så tager de penge for deres ulejlighed de nægter desværre at arbejde gratis.

Aha!

Men hvis dén fejl, som værkstedet overhovedet ikke har kunnet konstatere ved apparatet (selv over en længere periodes observation) så på mirakuløs vis alligevel viser sig for brugeren, selvsame dag som apparatet er leveret tilbage i stuen, så er man vel berettiget til at få refunderet gebyret. Eller hvad?

For så har værkstedet da tydeligvis ikke løst opgaven særlig godt, for nu at udtrykke det neutralt.

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Det er så ikke helt korrekt det med at gebyret IKKE kan sammenlignes med Elgigantens det er faktisk præcis det samme konstateres der ikke fejl viderefaktureres kunden ligesom Elgiganten og andre butikker har gjort.

Man kan læse mere om forbrugerrådet kampagne i mod de gebyrer som I blandt siger næsten 100 % opkræver her http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed310/

Generelle regler om undersøgelses gebyret ifølge lovgivningen p.t. kan læses her:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/24/

Jeg ved snart ikke hvad der er rigtigt eller forkert .

Men jeg skal nok sørge for at få samtaler på skrift/mail fremover

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:42

Det er da sansynligt, ved en periodisk fejl, at den ikke har vist sig hos reperatøren.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:45
Har du ikke mulighed for at tage et billede / videofilm af problemet.
På den måde vil godpris / reparatøren have lettere ved at finde dit problem.

Måske fik værkstedet ikke kikket ordentligt efter da de checkede dit tv.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af God Pris God Pris skrev:

..... værkstedet (Elesco, Assens - JVC´s garanti vækrsted) har IKKE konstateret de fejl du har reklameret over. De har endda haft dit TV stående til observation over en længere periode uden at se eller bemærke de ting som du har bemærket ved dit TV. Dette udløser en regning fra dem på kr. 493,75

........ Desværre er det sådan, at hvis værkstedet ikke finder de fejl, som reklameres over så tager de penge for deres ulejlighed de nægter desværre at arbejde gratis.

Aha!

Men hvis dén fejl, som værkstedet overhovedet ikke har kunnet konstatere ved apparatet (selv over en længere periodes observation) så på mirakuløs vis alligevel viser sig for brugeren, selvsame dag som apparatet er leveret tilbage i stuen, så er man vel berettiget til at få refunderet gebyret. Eller hvad?

For så har værkstedet da tydeligvis ikke løst opgaven særlig godt, for nu at udtrykke det neutralt.

Det var så svagt at se lige da det kom retur, man kunne kun lige ane det hvis man stod tæt på tv'et, men det er gradvist blevet værre igen med tiden.. sådan så det ud da det blev sendt til rep. http://imageload.dk/files/bcb454b308edd24d2f50387f27273326.g if

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:53

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du ikke mulighed for at tage et billede / videofilm af problemet.
På den måde vil godpris / reparatøren have lettere ved at finde dit problem.

Måske fik værkstedet ikke kikket ordentligt efter da de checkede dit tv.

Jeg sendte flere billeder til GodPris, og det var der at jeg fik at vide at jeg ikke ville komme til at betale noget, da de tydeligt kunne se problemet + jeg lagde de selvsamme billeder med til reperatøren .

LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er da sansynligt, ved en periodisk fejl, at den ikke har vist sig hos reperatøren.

Jo, måske. Men jeg har selv - i to tilfælde - oplevet, at fejl ved et elektronik-produkt, der hjemme i min stue har optrådt yderst konstant, er blevet returneret fra værkstedet med påtegnelsen: "Der kunne ikke konstateres nogen fejl ved produktet". Og jeg behøver vel næppe at fortælle, hvad der så skete, da produktet blev tilsluttet og tændt for, vel? Rigtigt gættet: fejlen var der sandelig stadig - nærmest som om der overhovedet ikke var blevet rørt ved produktet på værkstedet.

Rent hypotetisk kan det vel godt tænkes, at en elektronikfejl kan være konstant hjemme i dagligstuen, og så periodisk henne på værkstedet. Men rent hypotetisk kan det også tænkes, at sagen i visse tilfælde måske forholder sig lidt anderledes. Det er jo vanskeligt at bevise, men hvad nu hvis man henne på værkstedet bare har stået og kløet sig forvirret i håret og sagt: "Hvad hulen er det hér dog for noget. Er der nogen som ved, hvordan man fikser de dér underlige striber i skærmbilledet?" ...... "Eller hvilken dims, der evt. skal skiftes for at rette det?"  ....... "Nej?" ........ "Okay, så pakker vi det s'gu bare ned igen, vedlægger vores standardskrivelse og sender en regning".

Nogen gange virker det bare lidt påfaldende.

Redigeret af musicus - 03-September-2008 kl. 14:37
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu