recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min HTPC, mangler jeg noget ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin HTPC, mangler jeg noget ?

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 17:29
En lille update:

Modtog HD DVD drev, cpu og kabinet idag. Dog havde prc-data sendt det forkerte kabinet! Jeg skulle have Fusion Black kabinettet og de havde sendt Fusion v2 kabinettet, som er sølv foran.

Det viser sig så, at alle de Fusion Black de har på lager, rent faktisk ikke er sorte! Så har man styr på tingene. Jeg returnere kabinettet og har bestilt et ved computersalg istedet, hvilket også gør, at jeg sparer 500kr. ca. !

Computerne ApS har ikke sendt de 2 diske + vista endnu, jeg har kunne følge min ordre og alle delene har været på deres lager i 2 dage nu, men er endnu ikke blevet sendt ? ville så ringe derind, men det koster 5 kr/min ?? og 15 kr for en mail!! Hvordan kan man drive forretning på den måde ??? så jeg afbestilte min ordre derinde i dag! og valgte at bestille det hele ved getmore istedet!

Hvis alt går vel, så går jeg i gang med at bygge på fredag :)
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af R3b3L R3b3L skrev:


En lille update:

Modtog HD DVD drev, cpu og kabinet idag. Dog havde prc-data sendt det forkerte kabinet! Jeg skulle have Fusion Black kabinettet og de havde sendt Fusion v2 kabinettet, som er sølv foran.

Det viser sig så, at alle de Fusion Black de har på lager, rent faktisk ikke er sorte! Så har man styr på tingene. Jeg returnere kabinettet og har bestilt et ved computersalg istedet, hvilket også gør, at jeg sparer 500kr. ca. !


En anden PRC historie:
Jeg havde bestilt et Abit F-I90HD bundkort fra dem tilbage fredag d. 29/6, som stod til at være på lager. Onsdagen efter ringede jeg til dem og fik at vide at det var på deres fjernlager og ikke lige var nået frem, men de ville sørge for at have det dagen efter. Dagen efter ringede jeg, de havde stadig ikke fået det, men ville få det fredag, så jeg havde det mandag. Mandag ringede jeg, og der havde de slet ikke ringet og bestilt det fra deres distributør (som er deres "fjernlager"). Det ville de gøre så jeg havde det onsdag. I dag ringede jeg og fik så at vide, at deres distributør slet ikke havde det på lager... Jeg droppede den bestilling...

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 19:16
Tja Getmore er da ikke meget bedre end Computerne ApS hvad angår service og support.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:





Bygone:

Det ser imponerende godt ud faktisk, der er styr på ledninger og det hele, det er ellers det svære. Den er rigtig flot syntes jeg.

Vil du fortælle hvad du bruger dit HTPC til som du har sammensat den? Det er jo et sted lidt af en sværvægter, ikke?




Tak for rosen, det har også kostet sved og tårer i udvælgelsen og samlet af maskinen...selve kabinettet startede jeg ud med for snart 3 år siden hvor jeg var nødt til at bestille det hjem direkte fra Korea hos fabrikanten (dengang fandtes der jo ikke nutidens udvalg). Den første maskine jeg samlede var et rest bundkort P4 2.8 m/ 2x512 mb ram et minimalt ati grafikkort og så smed jeg 4x200gb hdd i den med en raid controller fra adaptec jeg havde i overskud. Startede også ud dengang med et hauppauge pvr250 tvkort og et audiotrak prodigy192 lydkort. Dette system klarede fint og afspille tv og alm divx/xvid tv afsnit mv...men da HD klippede kom frem og vista stod og glanede i horisonten besluttede jeg mig i januar for nu skulle indmaden skiftes, da 2.8 P4 hakkede og spyttede selv i de små mpeg4 afsnit (ikke engang HD).

så samlede jeg dette powerhorse af en maskine og fik den faktisk for en slik, tror jeg skulle af med sammenlagt 8000,-. Grunden til jeg købte 7950gt gfx kortet var 1. passivt kølet 2. den havde HDCP support 3. den kunne trække skulle jeg pludselig få lyst til at spille i stuen. Mine 4x200gb hdd i hardware blev skiftet til 2x400gb i raid1 på onboard controller, mest af alt da jeg har en filserver stående med omkring 3tb hdd på nu til alle mine dvd'ere og tv episoder mv. Bundkortet blev valgt pga 1. den havde fuld vista certificering 2. onboard lyd kør optisk til forstærker med rigtig god lyd (dolby certificeret). Desuden så fandtes der i januar hverken 8500gt eller 8600gt som er HD mindede kort, hvor jeg nok i dag ville have valgt et 8600gts istedet for 7950gt'eren.

meningen er så når vista mce engang får en overhaul og får styr på undertekster og lyd på digitaltv og stofa engang får ændret deres kortafgifter så skal der 2 floppydtv'ere i eller hvad der nu findes til den tid. Indtil da bruger vi analog optagelser på medie center til de serie vi gerne vil se igen, og så kør digital tv direkte på tv udenom medie center.


Redigeret af Bygone - 11-Juli-2007 kl. 19:30
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Tja Getmore er da ikke meget bedre end Computerne ApS hvad angår service og support.

Getmore og computerne er desuden et og samme firma...!

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:23

Min "nye" HTPC.

Der kommer mange flere billeder af den, da jeg er ved at lave en længere artikel om det at bygge en HTPC.

 

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:43
Har du overvejet at købe et grafikkort fra AMD istedet?

Det fede ved HD2400XT og HD2600XT fra AMD er at de kan aflaste CPU'en under afspilling af HD materiale.

Udover det så kan de sende billede og lyd igennem HDMI kablet vha. den medfølgende DVI-HDMI konverter.
Så kan man nøjes med at trækket et kabel fra HTPC'en til TV'et.

Alle kortene er også med HDCP!

HD2600XT HDMI Audio

Redigeret af Corax - 11-Juli-2007 kl. 23:44
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

[QUOTE=Ken_T] [QUOTE=Bygone]

meningen er så når vista mce engang får en overhaul og får styr på undertekster og lyd på digitaltv og stofa engang får ændret deres kortafgifter så skal der 2 floppydtv'ere i eller hvad der nu findes til den tid. Indtil da bruger vi analog optagelser på medie center til de serie vi gerne vil se igen, og så kør digital tv direkte på tv udenom medie center.


Ja, Bygone, der var et gammelt ordsprog der sagde, at hvis man bare ventede, kunne man blive konge af Sverige.   

Sådan er det også at vente på undertekser til Mediacenter, lidt uopnåeligt ikke? Jeg kan se på din avatar at du har ventet lidt for længe

---------

Kender godt dit Grafikkort, har et 7900GT i en maskine til spil, men kender også dit, der er endnu bedre.



Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2007 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:



Min "nye" HTPC.

Der kommer mange flere billeder af den, da jeg er ved at lave en længere artikel om det at bygge en HTPC

Det ser lovende ud Kandersen, jeg ser frem til en beskrivelse af dit project. Du bruger ikke et passivt kølet kort kan jeg se?  Gad vide hvad det er for en CPU køler du har?  Nå, men du fortæller nok det hele kan jeg forestille mig. 

Forresten slipper man heldigst fra at bruge dagslys ved billeder af HTPC, flash er meget hårdt i forhold til det bløde dagslys. Bare lige en tanke før du sidder med 50 billeder taget med flash. Men Flash giver subjektivt flere detaljer. Ja, det er noget jeg lige selv har erfaret. :)

Held og lykke med det.



Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

[QUOTE=Ken_T] [QUOTE=Bygone]

meningen er så når vista mce engang får en overhaul og får styr på undertekster og lyd på digitaltv og stofa engang får ændret deres kortafgifter så skal der 2 floppydtv'ere i eller hvad der nu findes til den tid. Indtil da bruger vi analog optagelser på medie center til de serie vi gerne vil se igen, og så kør digital tv direkte på tv udenom medie center.


Ja, Bygone, der var et gammelt ordsprog der sagde, at hvis man bare ventede, kunne man blive konge af Sverige.   

Sådan er det også at vente på undertekser til Mediacenter, lidt uopnåeligt ikke? Jeg kan se på din avatar at du har ventet lidt for længe

---------

Kender godt dit Grafikkort, har et 7900GT i en maskine til spil, men kender også dit, der er endnu bedre.





hehe ja, man bliver hurtig tør i knolden af al den venten :).
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

[QUOTE=Kandersen]

Det ser lovende ud Kandersen, jeg ser frem til en beskrivelse af dit project. Du bruger ikke et passivt kølet kort kan jeg se?  Gad vide hvad det er for en CPU køler du har?  Nå, men du fortæller nok det hele kan jeg forestille mig.



Det ligner en Arctic Cooling et eller andet...dem har jeg godt nok haft mange defekte modeller hjemme af så de er røget på min sorte bestillingsliste og kommer nok ikke ud af den igen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 00:17

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Det ser lovende ud Kandersen, jeg ser frem til en beskrivelse af dit project. Du bruger ikke et passivt kølet kort kan jeg se? 

Nix, for forretningen havde ingen hjemme, og gad ikke vente på det.

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Gad vide hvad det er for en CPU køler du har?  Nå, men du fortæller nok det hele kan jeg forestille mig.

Det er skam en ganske simpel box køler (intel), som fulgte med CPUén.

Humlen i hele dette er, at det er den køler som larmer mindst af dem der er i hele setupét. Samtidig er dette en meget standard opsætning udelukkende for artiklens skyld. 

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Forresten slipper man heldigst fra at bruge dagslys ved billeder af HTPC, flash er meget hårdt i forhold til det bløde dagslys. Bare lige en tanke før du sidder med 50 billeder taget med flash. Men Flash giver subjektivt flere detaljer. Ja, det er noget jeg lige selv har erfaret. :)

Jotak, men vorherre synes ikke lige han gider lade solen brænde på vores side af kloden klokken lo** om natten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu