Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
|
Sendt: 16-Juli-2007 kl. 16:24 |
Bygone skrev:
Ken_T skrev:
Den måde du fremstiller det på Kandersen kan forlede til at tro at du siger at Purevideo HD på et grafikkort ikke er afhængig af software drivere og at det bare skal aktiveres for at virke. Det siger du jo et sted.
Men det er ikke rigtigt. det er tværtimod et krav at man har den rigtige forceware driver før det virker. Og fordi det ikke bare er så enkelt, har der netop som Bygone skriver ikke været nogen driver i nogle tilfælde. Og der er endnu ikke en til Vista 64 så vidt jeg ved.
Der skal altså bruges en driver, indbygget i forceware drivere fra Nvidia. At der medfølger en forceware version med denne driver til et indkøbt kort, beviser jo ikke at driveren ikke er der og det hele er hardware baseret. Sådan kan det ikke fremstilles.
Vel?
|
Jeg har ikke skrevet du skal aktivere noget som helst, din purevideo hd support i hardwaren er ikke aktivt før du i din driver har det med så operativsystemmet kan se din hardware har det.
CoreAVC 1.3 Pro (den installerer så også Haali media splitter til mkv afspilning) FFDShow (den håndterer video og ac3 lyd) Nvidia Driver m/ Purevideo HD indbygget <---det var sån jeg begyndte den intet andet...men lad det nu ligge...man skal bare være sikker på purevideo hd er med i ens driver før det virker i vista !!!
|
Heyyy, det er Kandersen jeg skriver til, det Kandersen der sgade at man blot skulle aktivere. Ser du ikke at jeg skriver Kandersen i indledningen? Så vidt jeg kan se er vi to ikke uenige om noget Bygone.
|
 |
Bygone
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
|
Sendt: 16-Juli-2007 kl. 16:33 |
*niver mig selv i armen*  sorry der Ken_T
|
|
 |
R3b3L
--
Oprettet: 27-Juni-2007
Point: 277
|
Sendt: 16-Juli-2007 kl. 17:49 |
Nogen gode alternativer til media center software ? Har nu rodet lidt med media centeret i vista og der er i og for sig godt nok.. men kunne godt tænke mig at gave lidt mere kontrol og tingene.
Nogen forslag til, hvordan jeg kan få Media Player 11 til at afspille mkv filer ?
Har prøvet og installere Haali media splitter, men det virker heller ikke.. bruger core avc pro 1.3 nu, og det virker det heller ikke med..
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 16-Juli-2007 kl. 21:10 |
Ken_T skrev:
Den måde du fremstiller det på Kandersen kan forlede til at tro at du siger at Purevideo HD på et grafikkort ikke er afhængig af software drivere og at det bare skal aktiveres for at virke. Det siger du jo et sted. |
PureVideo HD er lige så afhængig af driveren som resten af dit gfx kort er. Eller alle dine andre kort/enheder. Installer du ikke den rigtige drivere, så er der flere ting på dit kort som ikke virker, og ikke bare Pure Video HD.
Jeg fatter ikke helt hvor i vil hen med det her. Pointen er at Pure Video er hardware baseret. Driveren skal installers, ligesom til en hvilken som helst anden enhed. Og når den er installeret, så er alt som det skal være.
Det er meget muligt at Nividia havde problemer med driverne for nogle måneder siden, (såvidt jeg husker så kom den første virkende driver i februar, og de første kort kom også i februar). Det er der som sådan intet nyt i, da de jævnligt har problemer med driverne. Men det har nu engang intet med pointen at gøre her.
Det svare ligesom til at sige, at hardware MPEG dekoderen på et PVR 500 tvkort ikke virker før driveren er installeret. Det er fuldstændigt korrekt, for så virker kortet slet ikke.
|
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2007 kl. 21:42 |
Bygone skrev:
*niver mig selv i armen* sorry der Ken_T
|
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Sendt: 16-Juli-2007 kl. 21:48 |
Kandersen skrev:
Ken_T skrev:
Den måde du fremstiller det på Kandersen kan forlede til at tro at du siger at Purevideo HD på et grafikkort ikke er afhængig af software drivere og at det bare skal aktiveres for at virke. Det siger du jo et sted. |
PureVideo HD er lige så afhængig af driveren som resten af dit gfx kort er. Eller alle dine andre kort/enheder. Installer du ikke den rigtige drivere, så er der flere ting på dit kort som ikke virker, og ikke bare Pure Video HD.
Jeg fatter ikke helt hvor i vil hen med det her. Pointen er at Pure Video er hardware baseret. Driveren skal installers, ligesom til en hvilken som helst anden enhed. Og når den er installeret, så er alt som det skal være.
Det er meget muligt at Nividia havde problemer med driverne for nogle måneder siden, (såvidt jeg husker så kom den første virkende driver i februar, og de første kort kom også i februar). Det er der som sådan intet nyt i, da de jævnligt har problemer med driverne. Men det har nu engang intet med pointen at gøre her.
Det svare ligesom til at sige, at hardware MPEG dekoderen på et PVR 500 tvkort ikke virker før driveren er installeret. Det er fuldstændigt korrekt, for så virker kortet slet ikke.
|
Ja, ok, ser ud til at vi er enige. det har været interessant for mig at følge med i samtalen , Kandersen, jeg havde ikke en helt klar forstilling om dette der hvor omtalen begyndte, men det syntes jeg jeg har nu, ikke mindst takket være dig. Nu skal man så lige ikke glemme det igen 
|
 |
Leander
Bruger
Oprettet: 10-Juni-2007
Point: 54
|
Sendt: 17-Juli-2007 kl. 00:42 |
angående køling :D
Har i overvejet vand ?? Med vand på alle komponenter GFX NB SB CPU og måske strømforsyning, en dual radiator med to 120mm low noise blæsere, det bliver ikke mere lydløst og køligt ;D
bare et foreslag :D
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 17-Juli-2007 kl. 01:09 |
Vand er ingen dårlig ide, (jeg har det selv i min workstation, et Zalman reserator anlæg).. Men, at bygge vand ind i et HTPC kabinet, det er oftest ikke særligt nemt, da det kræver plads.. Derfor skal man have fat i noget eksternt radiator, ala Zalman. Og så koster det pludselig ret meget, specielt hvis du skal køle alt i din maskine. Ydermere skal man have en klods stående ved siden af, hvilket oftest ikke ligefrem fremme WAF.
Men jeg er helt enig, det er det mest lydløse man kan opnå, og det er hammerende effektivt. Samtidig med det, så kan man oftest overclocke sine maskine betydeligt mere end med traditionelt køling. Hvis der er nogen der skulle have den slags tendenser.
|
|
 |
Leander
Bruger
Oprettet: 10-Juni-2007
Point: 54
|
Sendt: 17-Juli-2007 kl. 01:30 |
Yep, okay har ikke den store erfaring med HTPC så bare lige muligheden.
Dem med OC tendenserne er jeg med på, har dog sprunget vandet over og bare monteret en 1,5 kilo tung køleklods på min CPU og clocket over en GHZ.
Ja okay, kan godt blive lidt nederen med en box ved siden af ;( og som du selv sagde det går hårdt ud og pengepungen :)
ik verdens fedeste ide alligevel
|
 |