|
Min NAS sever "bipper" |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er en 207+
Men det behøver jo selvfølgelig ikke være kablet som det er galt med. Det kan jo "bare" være at HD'en er stået af. Jeg har ikke haft serveren fra ny, men har haft den i et par år. |
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
|||
De bruger da alle kabel til diskene og langt de fleste bruger også kabel til netværket....
|
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|||
Min DS410 har ikke noget kabel der forbinder bundkortet og diskene. Redigeret af Hanzoy - 11-Januar-2013 kl. 18:19 |
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
|||
Nårh nej, de sidder jo i en skuffe, direkte i et stik. Beklager, det var en træt-efter-en-lang-uge bøf. |
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
|||
Der er lige en rettelse til model.
Det er en 209 + Ingen der ved hvordan jeg initialiserer den harddisk der fejler? |
||||
![]() |
||||
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
|||
Har du prøvet hvad Hanzoy skrev.
Når du er inde i Diskenhed fanebladet burde du have mulighed for at vælge Administrer (normalt er den grå, hvis der ikke er noget galt) Jeg skal det samme på min DS411+. Hvilken version af DSM bruger du. DS209+ bruger skuffer, har ikke kabel. |
||||
![]() |
||||
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
|||
Jeg havde samme problem for et par år siden med en DS207+ med Seagate diske. Men når jeg tog disken uf og smed i en PC, og kørte Seagates diskcheck (som dengang kun virkede med interne diske i en Windows computer) meldte den at disken var OK.
Et par kollegaer nævnte at de havde haft problemer med harddiskkablet, og anbefalede at fejlmelde den til Synology. Synology bad mig skrive en mærkilig URL mod min DS207+, som endte i en fil, jeg skulle sende til dem. efter at have gjort det 2 gange, bekræftede de at det var kabelfejl og sendte nogle nye. Og fejlen kom aldrig igen! Jeg forstod ikke hvorfor jeg kunne køre i et par dage uden problemer, med de originale kabler, hver gang jeg slettede disken i en PC, og satte den tilbage i Synology. Så jeg troede ikke på at det var en kabel fejl, men må indrømme at fejlen forsvandt med nye kabler! Så test evt. din disk med Western Digital's test program i en PC, og hvis den melder OK, så fejlmeld til Synology. /Tommy
|
||||
![]() |
||||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|||
Sidst jeg havde en HDD i en nas der gik ned, trak jeg den id og satte den i igen hvorefter rebuild gik i gang.
Disken der senere kom i min server gik ned igen og er i dag udskiftet med en anden. Det var en Thecus NAS Pointen: Genopbygningen skal gå i gang når der genmonteres en disk. Og har en disk en fejl, kommer den sikkert igen (det er ikke baseret på den ene oplevelse) BS
|
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7241 |
|||
slet
Redigeret af hansie - 12-Januar-2013 kl. 13:07 |
||||
![]() |
||||
|||
Jeg kan ikke vælge Administrer. Den er grå og kan ikke vælges. Det er version 4.0 jeg bruger. |
||||
![]() |
||||
|||
Har besluttet mig for at købe en ny disk.
Er det samsung, seagate, WD man skal gå efter. Jeg kan se at den disk der fejler hos mig er fra Seagate. Jeg kan faktisk få en magen til til 550 kr. Vil det være dumt.? http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=18152&type=0 |
||||
![]() |
||||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
|||
Potato potáto....du får lige så mange forskellige svar som der kommer i alt.
Selv har jeg Seagate, og har aldrig bøvlet med det/dem, men WD, Hitachi og Samsung er sikkert også fint. |
||||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |