|
Min NAS sever "bipper" |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du har sikkert ret.
Jeg har altid kørt med Seagate i både pc og nas'en, og aldrig haft en der er stået af. Nu er den første så stået af i nas'en, og ville bare lige høre om der var andre mærker der egnende sig bedre til nas. |
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Vil anbefale WD Red, som er beregnet til NAS WD Red 1 TB Fås også i 2 og 3 TB diske. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Du kan tjekke her, om der er garanti på din disk: Hvis det er enterprise diske, der sidder i, kan der være op til 5 års garanti. Så vidt jeg ved er der kun 3 år på nye Seagate enterprise diske. Redigeret af Brixen - 13-Januar-2013 kl. 17:11 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
|
[/QUOTE]
Vil anbefale WD Red, som er beregnet til NAS WD Red 1 TB Fås også i 2 og 3 TB diske.[/QUOTE] Det ser spændende ud. Tror det bliver den istedet for Seagaten. Men kan jeg være sikker på at den passer (er godkendt) til synology og at den kan spille sammen med den anden seagate jeg har i forvejen. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Det sidste kan du se på Synologys hjemmeside. Du kan også sagtens købe en 2 TB disk. Du kan så kun udnytte den ene TB i RAID nu, men når den anden disk står af, kan den også skiftes til 2TB, og så kan det hele udnyttes. Redigeret af Brixen - 13-Januar-2013 kl. 18:37 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Læste lige en test af hd'en . De skriver----
Derimod er søgetiden på 22 ms relativt høj, hvilket gør disken mindre egnet til at håndtere store mængder af små fi ler. Vil det sige at den ikke er egnet til mit behov. Jeg bruger udelukkende min NAS til at opbevare al min musik. [/QUOTE] Vil anbefale WD Red, som er beregnet til NAS WD Red 1 TB Fås også i 2 og 3 TB diske.[/QUOTE] |
||
![]() |
||
|
[/QUOTE] Vil anbefale WD Red, som er beregnet til NAS WD Red 1 TB Fås også i 2 og 3 TB diske.[/QUOTE] Læste lige en test af hd'en . De skriver---- Derimod er søgetiden på 22 ms relativt høj, hvilket gør disken mindre egnet til at håndtere store mængder af små fi ler. Vil det sige at den ikke er egnet til mit behov. Jeg bruger udelukkende min NAS til at opbevare al min musik. |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
|
Nej det vil det ikke. Til lytning af musik fra NAS stilles der stort set ingen krav til diskene. Der hvor du (måske) vil kunne mærke forskellen er hvis du læser/skriver til RIGTIGT mange små filer meget hurtigt efter hinanden.
/ask |
||
![]() |
||
|
Okay.
Jeg bruger en ipod til at vise musikfilerne med. Vil det sige at den ikke vil stå et øjeblik inden den vil vise musiknumrene? |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
|
Vi snakker 22ms i søgetid, dvs det tager disken 22/1000 af et sekund at finde data på disken! de fleste filer er nok delt op i flere klumper, men det bliver ikke søgetiden der bliver din begrænsning!
Det kan godt være at den vil stå et øjeblik, men det vil mest være begrænsning i netværket og afspilleren - ikke diskens søgetid. /ask |
||
![]() |
||
|
Takker.
Disken er bestilt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |