recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min nye onkyo TX-NR 609 Mums
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min nye onkyo TX-NR 609 Mums

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min nye onkyo TX-NR 609 Mums
    Sendt: 13-April-2011 kl. 20:56
Nu har jeg sat min iphone 4 til til på min nye onkyo. Det er så meningen at man skulle kunne se coverne fra musikken på tvskærmen. Men jeg får kun blå skærm, og på tastaturet skriver den ipod (std)
Og nede under kører teksten. Push “mode” button to switch to extended mode.
Jeg kan godt styre den med fjernbetjeningen. Men der er en mode knap, jeg bare ikke kan finde. Jeg ved fra en anden, at på hans, står der hans navn og så iphone. Men min skriver kun ipod.
 
Hvad sker der?


Redigeret af flemming larsen - 14-April-2011 kl. 17:39
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 09:03
Prøv at kigge denne tråd, i det indlæg fra 25-02-2011 er der en der har beskrevet fremgangmåden
 
Måske det kan hjælpe
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 09:52
Mange tak for forsøget Blu-ben.Big smile
Jeg fik lige løsningen her til morgen fra en ven. Den mode knap jeg skulle trykke på, den syntes jeg at jeg havde kigget overalt. Men den havde lige gemt sig. Det er ikke sådan når man ikke er vågen.
Det mest underlige, er at han satte bare sin til, og så virkede det.
Men hvis der nu skulle være andre som får samme problem, så er knappen her.
Det virker faktisk rigtig godt. Man kan se alle sine spillelister, og styre det med fjernbetjeningen.
 
 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 16:43
Ja, jeg havde lige en enkelt problem, med at få denne til at køre med min iphone. Men det var, mest et problem med øjnene.Embarrassed
Nu har jeg så kørt med den et par dage, og jeg må sige at det er den jeg har haft, som har den bedste lyd på. Det er en sammenligning, med en onkyo 508 og en pioneer 920.
Jeg har kørt en kalibrering, med den medfølgende mikrofon, og det giver en rigtig fed lyd. Men der mangler måske lige det sidste pift. Så nu har jeg lavet en aftale med Christian, fra CSN-teknik om at få den fuldt kalibreret. Så derefter, regner jeg med at kunne høre engle synge.
 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:08
Altså jeg må sige, at det nye Onkyo design og lay-out bare er smukt. Og et stort illyke med den Flemming - og så en lydkalibrering på vej - stortTongueClap
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:10
Hvad koster sådan en lydkalibrering?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså jeg må sige, at det nye Onkyo design og lay-out bare er smukt. Og et stort tillykke med den Flemming - og så en lydkalibrering på vej - stortTongueClap
Tak tak.
Det bliver bare stort, med en kalibrering. Det bliver sølle 2500kr. Hvor meget det er incl. Det ved jeg ikke endnu.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Hvad koster sådan en lydkalibrering?
Det bliver sølle 2500kr. Hvor meget det er incl. Det ved jeg ikke endnu. Men det finder jeg ud af.
 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Mikkel A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:47
Hej Flemming, og tillykke med din nye forstærker.

Jeg har selv overvejet at opgradere min snart 4 år gamle 605 til en 609, men har et spørgsmål som du måske kan svare på, nu du har den stående.

Jeg har efterhånden kun digitale kilder, og vil gerne kunne sende dem ud som et analogt line-out signal på zone 2. Ved du om det er muligt på 609'eren, for det kan man desværre ikke på 605'eren?

Mvh
Mikkel
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:53
Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.

Redigeret af bibihest - 14-April-2011 kl. 17:54
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Hej Flemming, og tillykke med din nye forstærker.

Jeg har selv overvejet at opgradere min snart 4 år gamle 605 til en 609, men har et spørgsmål som du måske kan svare på, nu du har den stående.

Jeg har efterhånden kun digitale kilder, og vil gerne kunne sende dem ud som et analogt line-out signal på zone 2. Ved du om det er muligt på 609'eren, for det kan man desværre ikke på 605'eren?

Mvh
Mikkel
Takker.
Ouha, det var et værre spørgsmål. Jeg kender intet til zone 2. Er der en måde, hvorpå jeg kan tjekke det det for dig?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.
Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
Mp3 fra usb, det vil jeg tro. Når man nu kan sætte en iphone direkte til. Men jeg kan da lige prøve at smide noget musik på en usb stick.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu