|
Min væg er mit lærred |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Vixual
Ny bruger Oprettet: 08-September-2015 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-September-2015 kl. 13:17 |
Til at starte med vil jeg gerne undskylde på forhånd. Jeg kan forestille mig, at det bare IKKE er i orden at sætte projektor op uden brug af en slags lærred. Men nu må jeg arbejde med, hvad jeg har. Og kæresten og jeg er enige om, at vores i forvejen minimalistiske stue skal forblive sådan. Derfor har vi nu også droppet tv'et, og inden længe skal der sættes projektor op.
Når det er sagt, vil jeg dog gerne få det bedste ud af hvad jeg har. Er det muligt at få et pænt billede ud af en gang glat filt og den rette maling? Hvis ja, hvilke produkter søger jeg? Tak på forhånd - jeg er helt grøn på det her område, så jeg sætter pris på enhver hjælp jeg kan få.
Redigeret af Vixual - 08-September-2015 kl. 13:50 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb et lærred.
|
|
Vixual
Funktioner
Tak(0)
|
Der er åbenbart brug for at jeg uddyber;
Det er UDEN lærred eller film på min bærbar. Jeg går ikke ud og bruger en formue på en projektor af samme grund.
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sagtens få et acceptabelt resultat ved brug af en hvid væg. Strecker herinde har gjort det så måske kan han bidrage med hvilken maling han brugte.
Vil resultatet ned et lærred blive bedre? Ja bestemt... Og der er sikkert også nogle som ikke ville kunne leve med resultatet en væg giver, men det betyder ikke at du ikke kan leve med det. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7101 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan laves meget fornuftigt med maling.
F.eks screen goo ikke billigt Og kan findes i Danmark |
|
Vixual
Funktioner
Tak(0)
|
Tusinde tak for jeres input.
|
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger også en hvid væg. Har eksperimenteret lidt med forskellig maling, men kan desværre ikke huske, hvilken jeg endte med.
Resultatet er, for mig, yderst tilfredsstillende, og fungerer IMHO lige så godt som et billigt lærred. Fandt denne tråd på hifi4all der måske kan give et hint http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6719&KW=maling&PN=0&TPN=2 |
|
KeeZor
Super bruger Oprettet: 13-August-2010 Sted: DK, Hvidovre Status: Offline Point: 387 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg havde oprindeligt heller ikke lærred, og det virkede fint med en glat hvid væg.
min nuværende løsning er en mdf plade monteret på væg, som er malet med "screen goo", det har givet en væsentlig forbedring i kvaliteten, og kostede i alt ca 1500 kr.
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du tænkt dig at male en sort ramme rundt om det felt billedet projekteres på? Kantløs billede giver, efter min mening, ikke virkelig forfærdeligt billede. Især i mørke scener, skaber det et problem, da man ikke kan se hvor billedet ender og væggen starter.
|
|
Vixual
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg må nok krybe til korset, og indrømme at det ikke var planen. Så medmindre jeg kan få overtalt damen til et 100" maleri, som kan vendes til et lærred, må jeg nøjes med væggen uden ramme.
Hele udgangspunktet er, at vi vil lave en stue uden el-apparater over det hele. Der skal selvfølgelig være højtalere (stereo).
Men det kan jo være jeg bliver helt religiøs omkring det, når først projektoren er sat op. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor meget går du op i billede osv? Skal det bruges til lidt hyggefilm og TV, så mener jeg ikke, at en sort kant er nødvendig. Men hvis du går lidt op i, at få en "oplevelse" ud af filmen, så kan det godt være generende uden sort ramme.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |