recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min væg er mit lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min væg er mit lærred

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-September-2015
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 14:22
Jeg går helt vildt meget op i billedet i kraft af mit arbejde som klipper.
Men jeg er også klar over, at jeg må arbejde med hvad jeg har. En decideret hjemmebio må jeg vente med til vi har hus, eller flytter i en større lejlighed. Det sker forhåbenligt snart...
Jeg ser vel en film eller et afsnit serie om dagen - og så ellers fodbold for resten af pengene.

Jeg skal derfor have mig en budget projektor, og jeg ved ikke om det skal være den nye Epson tw5300 (HC2040) eller den populære Benq 1070+. Jeg har læst mig frem til, at der kommer en opdatering til denne (1110) i næste måned.
Det var en smule off topic, men har måske relevans ift at bruge væg som lærred.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Vixual Vixual skrev:

Jeg går helt vildt meget op i billedet i kraft af mit arbejde som klipper.
Men jeg er også klar over, at jeg må arbejde med hvad jeg har. En decideret hjemmebio må jeg vente med til vi har hus, eller flytter i en større lejlighed. Det sker forhåbenligt snart...
Jeg ser vel en film eller et afsnit serie om dagen - og så ellers fodbold for resten af pengene.

Jeg skal derfor have mig en budget projektor, og jeg ved ikke om det skal være den nye Epson tw5300 (HC2040) eller den populære Benq 1070+. Jeg har læst mig frem til, at der kommer en opdatering til denne (1110) i næste måned.
Det var en smule off topic, men har måske relevans ift at bruge væg som lærred.

lissau laver så vidt jeg husker et lærred , hvor der bliver kørt et motiv ned over , når det ikke er i brug
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 16:11
Kunne man ikke lave en "pæn" kasse i loftet, hvor lærredet gemte sig i?

Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men en herskabslejlighed med højt til loftet kunne godt gemme en kasse, hvis man gjorde det smart og snød med eksempelvis stukken.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 16:27
Det er en lejlighed uden stukke.
Det er en mulighed vi har snakket om. Og hvis der absolut skal lærred op, så er det måden vi gør det på. Det kan vel ikke være så svært, hvis den får en gang pæn lak.
Men til gengæld er der jo så alligevel frit udsyn til lærredet nedefra, hvis ikke kassen er lavet som en brevspække, som så også vil se lidt sjovt ud.
Måske man kan lave et "låg" og så lave resten af væggen som en hylle. Nu fik du mig alligevel til at tænke :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 16:37
Hvis du selv arbejder med billeder, så kan jeg garantere dig, at du ikke kan leve med ikke at ha' en sort ramme. Hvis der ingen ramme er ødelægger du billedkompositionen, og sorte nuancer kommer til at virke grå og udvasket. Jeg er selv klipper og grader, og min påstand er, at det vigtigste overhovedet ved et lærred, er at der er en tydelig afgrænsning. Så jeg vil forslå, at du finder en anden løsning, evt. Rullelærred.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 17:38
Hva har jeres job som frisør ( klipper ) at gøre med projektor og lærred.?
Kan ikke rigtig se sammenhængen.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2015 kl. 18:07
Jeg tror ikke det er hård de klipper 😀
Til top
Vixual Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vixual Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Hvis du selv arbejder med billeder, så kan jeg garantere dig, at du ikke kan leve med ikke at ha' en sort ramme. Hvis der ingen ramme er ødelægger du billedkompositionen, og sorte nuancer kommer til at virke grå og udvasket. Jeg er selv klipper og grader, og min påstand er, at det vigtigste overhovedet ved et lærred, er at der er en tydelig afgrænsning. Så jeg vil forslå, at du finder en anden løsning, evt. Rullelærred.

Det er en god pointe. Men det vil så også sige at det ikke er særlig rart at se 2.35:1 på sit lærred, hvis det er 16:9?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Jeg tror ikke det er hård de klipper 😀
Det er hække de klipper
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 17:45
Vixual >>> det er ikke optimalt at se cinemascope på et 16:9 lærred, men det er bedre end at se på et billede helt uden afgrænsning.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 18:02

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Ved du virkelig ikke hvad en klipper er.??? Det har i hvert fald intet med hår at gøre.
En film skulle jo gerne vise de rigtige sekvenser i den rigtige rækkefølge, det gør en klipper, bortset fra, at der nok ikke klippes så meget nu som før i tiden, hvor en film jo virkelig blev klippet for derefter at blive samlet i den rigtige orden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Ved du virkelig ikke hvad en klipper er.??? Det har i hvert fald intet med hår at gøre.
En film skulle jo gerne vise de rigtige sekvenser i den rigtige rækkefølge, det gør en klipper, bortset fra, at der nok ikke klippes så meget nu som før i tiden, hvor en film jo virkelig blev klippet for derefter at blive samlet i den rigtige orden.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu