|
Min væg er mit lærred |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Vixual
Ny bruger Oprettet: 08-September-2015 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg går helt vildt meget op i billedet i kraft af mit arbejde som klipper.
Men jeg er også klar over, at jeg må arbejde med hvad jeg har. En decideret hjemmebio må jeg vente med til vi har hus, eller flytter i en større lejlighed. Det sker forhåbenligt snart... Jeg ser vel en film eller et afsnit serie om dagen - og så ellers fodbold for resten af pengene. Jeg skal derfor have mig en budget projektor, og jeg ved ikke om det skal være den nye Epson tw5300 (HC2040) eller den populære Benq 1070+. Jeg har læst mig frem til, at der kommer en opdatering til denne (1110) i næste måned. Det var en smule off topic, men har måske relevans ift at bruge væg som lærred.
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
lissau laver så vidt jeg husker et lærred , hvor der bliver kørt et motiv ned over , når det ikke er i brug |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kunne man ikke lave en "pæn" kasse i loftet, hvor lærredet gemte sig i?
Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men en herskabslejlighed med højt til loftet kunne godt gemme en kasse, hvis man gjorde det smart og snød med eksempelvis stukken.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Vixual
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en lejlighed uden stukke. Det er en mulighed vi har snakket om. Og hvis der absolut skal lærred op, så er det måden vi gør det på. Det kan vel ikke være så svært, hvis den får en gang pæn lak.Men til gengæld er der jo så alligevel frit udsyn til lærredet nedefra, hvis ikke kassen er lavet som en brevspække, som så også vil se lidt sjovt ud. Måske man kan lave et "låg" og så lave resten af væggen som en hylle. Nu fik du mig alligevel til at tænke :)
|
||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du selv arbejder med billeder, så kan jeg garantere dig, at du ikke kan leve med ikke at ha' en sort ramme. Hvis der ingen ramme er ødelægger du billedkompositionen, og sorte nuancer kommer til at virke grå og udvasket. Jeg er selv klipper og grader, og min påstand er, at det vigtigste overhovedet ved et lærred, er at der er en tydelig afgrænsning. Så jeg vil forslå, at du finder en anden løsning, evt. Rullelærred.
|
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hva har jeres job som frisør ( klipper ) at gøre med projektor og lærred.?
Kan ikke rigtig se sammenhængen. |
||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror ikke det er hård de klipper 😀
|
||
Vixual
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en god pointe. Men det vil så også sige at det ikke er særlig rart at se 2.35:1 på sit lærred, hvis det er 16:9?
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4044 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vixual >>> det er ikke optimalt at se cinemascope på et 16:9 lærred, men det er bedre end at se på et billede helt uden afgrænsning.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved du virkelig ikke hvad en klipper er.??? Det har i hvert fald intet med hår at gøre. En film skulle jo gerne vise de rigtige sekvenser i den rigtige rækkefølge, det gør en klipper, bortset fra, at der nok ikke klippes så meget nu som før i tiden, hvor en film jo virkelig blev klippet for derefter at blive samlet i den rigtige orden. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |