recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD

Besvar Besvar Side  <1 142143144145>
Forfatter
Besked
tk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:32
Radiomanden siger:
"Nu har jeg ikke en Denver, men en Bluetinium, der er vist ikke den store forskel på dem"
Nu der det jo en dvb-t og en dvb-c box du sammenligner ?, kunne jo være der var forskel i
hvordan signal optages, har selv oplevet manglende lyd på optagelser fra min dvb-t box
men ikke fra min dvb-c box når det afspilles på min pc.
Hvad er det for en fil type man får fra  DMB105HD ? det jeg optager fra dvb-c er ikke i
samme format som fra dvb-t !
Mvh tk
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.breum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 10:34
Og med hensyn til ingen kanaler :) Der er problemer boxer beklager ulejligheden... :)
Til top
gm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2010
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:03
Jeg zipper lige en naturudsendelse fra DR HD optaget på Denver 106 (DVB-T). Med undertekster.
Hvordan uploader jeg den?

gm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:10

Du skal nok sende den i en Mail, betingelser for Upload sider er at det ikke må være kommercielt matriale, og det er det jo.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.breum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:34
alternativ til upload sider er dropbox direkte link. 
HVIS det er 5 minutters natur optagelse med undertekster så stiller jeg mig meget tvivlende over for det kommercielle i det.
Til top
gm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:50
Jeg har ikke kunnet klippe i udsendelsen, så det er hele udsendelsen, jeg zipper sammen (er i gang). Hvem vil gerne? b.breum? radiomanden? andre? Send evt. en mail til mig, så sender jeg filen.
gerd@mueller.dk

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:58

Hvis det er hele udsendelsen, så er den sansynligvis for stor til E-Mail, selv om den er Zippet, måske også for stor til Upload sider, det kommer an på hvor stor den er når du er færdig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:08
Ja, den er meget stor - 1.561.629.901, for at være helt præcis. Hvad så?
gm
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 13:16

Så er den alt for stor til upload nogen steder er jeg sikker på, det skulle jo også kun være få minutter der skal bruges, så optag et par minutter på en USB stick, Zip det, så skulle det være muligt at sende på en Mail.
Til top
gm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:13
Jeg summer lige min situation op:
Jeg har kæmpet med flere udgaver af Denveren i 1½ år og har nu opgivet, afleveret den sidste og fået pengene igen. Dem har jeg så brugt på at købe en Ennovia i Kvickly, som laver almindelige ts-filer, der kan spilles af hvadsomhelst. (Men kan altså ikke længere lave eller afspille over nogen Denver.)
Derfor ligger jeg nu inde med en masse Denver-optagelser, som jeg ikke kan få til at spille på noget, i hvert fald ikke det, der er optaget på DR K og DR HD.
Så er jeg begyndt at køre Denverens pvr-filer igennem TS-doctor, som trods et hav af fejlmeddelelser laver en ts-fil, der kan afspilles fx af VLC, men der er ingen undertekster - og dem kunne jeg godt tænke mig at få med.

En tanke, der er antydet for et par dage siden (radiomanden, tror jeg), at Denveren med vilje er konstrueret sådan, at filerne ikke kan afspilles af andre end af Denver selv. Kan det bekræftes? Hvis ja, så har vi en "sag" af de mindre kønne.

gm
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.breum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 14:30
Hej gm
det er muligt at "sende" den men skal i så fald gøres via dropbox, da det er det eneste/hurtigste jeg kender til, til den størrelse filer.
Jeg forstår dit problem med denver og kun den vil afspille filerne - men sådan er det så vidt jeg har erfaret, med alle dvb-t pvr bokse. Om det er anderledes med dvb-c aner jeg ikke.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af gm gm skrev:

.... købe en Ennovia i Kvickly, som laver almindelige ts-filer, der kan spilles af hvadsomhelst.

Interessant! Dvs, at boksen afspiller både lyd og undertekster fra DR-HD-filer?

Citér ... ligger jeg nu inde med en masse Denver-optagelser, som jeg ikke kan få til at spille på noget, i hvert fald ikke det, der er optaget på DR K og DR HD.
Så er jeg begyndt at køre Denverens pvr-filer igennem TS-doctor, som trods et hav af fejlmeddelelser laver en ts-fil, der kan afspilles fx af VLC, men der er ingen undertekster - og dem kunne jeg godt tænke mig at få med.

En tanke, der er antydet for et par dage siden (radiomanden, tror jeg), at Denveren med vilje er konstrueret sådan, at filerne ikke kan afspilles af andre end af Denver selv. Kan det bekræftes? Hvis ja, så har vi en "sag" af de mindre kønne.

Det tror jeg ikke. Denvers boks er en standardvare fra Østen. Baggrunden for konstruktionen med 4 subfiler (flere, hvis optagelsen går over 4 GB) kender jeg ikke, men den er ikke optimal, og slet ikke når det medfører at kompatibiliteten med .ts ryger.....

Men jeg tror ikke ikke, at det skyldes en modvilje mod at kunne afspille filerne på andet end Denvers Boks - hvorfor skulle et sådan ønske opstå - og de simple filer under MPEG2 fungerer jo med både lyd og undertekst....
miri
Til top

Besvar Besvar Side  <1 142143144145>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu