|
mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD |
Besvar ![]() |
Side <1234 145> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Projekt-X virkede ikke med HD optagelserne..
Derimod virker TS-Doktor fint.. der er jo så også fuld MPEG4 support med..
Takker for de gode forslag.. de skal nok hjælpe en del personer som vil gemme optagelser på deres NAS.
|
|
![]() |
|
PerGew ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
Hvad er forskellen på DMB-105 og DMB-110?
|
|
![]() |
|
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Umiddelbart tror jeg bare det er, at 110 har komponentudgang. |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Denvers supportcenter fortæller, at MPC og VLC kan afspille filerne, men i VLC skal de afspilles som .mpg, og at det kan være nødvendigt at installere codecs f.eks. K-lite....
Den kan i øvrigt FW-opgraderes, men der er endnu ikke opdateringer.
|
|
miri
|
|
![]() |
|
jtcrec ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2009 Status: Offline Point: 24 |
Jeg har kørt med boksen i et par dage koblet til 4:3 billedrørstv (via scart):
1.Den kan ikke lave aspect ratio 16:9 til 4:3 (letterbox) selvom den er stillet til 4:3 skærm i setting
2.Boksen leverer kun stereo hvis audio settings sættes til "Venstre"
Begge dele, som sikkert er firmware-relateret, er meldt til Denver som undersøger med producenten
Er der andre der har observeret de 2 nævnte fejl (og evt. andre) ?
Ellers er jeg også enig i at boksen virker som et godt køb til prisen
|
|
![]() |
|
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
VLC kan ikke afspille uden at filerne har været en tur gennem TS Doctor. VLC kræver i øvrigt ikke codecs. Dette er måske noget supporten burde gøres opmærksom på og noget Denver burde skrive på deres hjemmeside for at undgå alt for mange opkald fra frustrede købere der ikke kan afspille på deres PC. |
|
![]() |
|
krh163 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2009 Status: Offline Point: 28 |
Kan denne boks sættes til at gentage en optagelse fx hver dag, således at tidligere dags optagelse overskrives?
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Nu har jeg prøvet boksen, og kan konstatere, at filerne (DR HD) kan afspilles direkte i DVBViewer uden konvertering
![]() |
|
miri
|
|
![]() |
|
Magnus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Jeg har lige købt boksen og bruger den på mit billedrørstv. B&O LS 5500.
Boksen vil gerne finde alle kanalerne, men vil kun vise enkelte af dem, resten kommer i et kort glimt(ca. 1. sekund) og så går skærmen i sne. Det er ikke alle kanalerne det gælder for og ikke de samme hver gang. Modtageren er sat op på samme måde som min gamle mpeg2 modtager der virker upåklageligt.. Er der nogen der har oplevet lignende/har løsningsforslag.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
det lyder til signal kvaliteten er rimlig dårlig.
Der er nemlig ikke nødvendigvis samme sted du finder de nye mpeg4 kanaler som før d.1 nov. hvor du brugte den gamle mpeg2 modtager..
så det lyder til antennen skal justeres og pege i rigtig retning.
|
|
![]() |
|
Magnus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Vil det ikke bare betyde at billedet bliver pixeleret?
Jeg får decideret sne på skærmen, og kan når det sker heller ikke få menuen frem på skærmen. Jeg har sluttet boksen til med scart i ok kvalitet. har desuden også haft byttet boksen da jeg troede at det drejede sig om fejl på boksen. Jeg har både forsøgt mig med stueantenne og tagantenne.
|
|
![]() |
|
Muligvis kan det have betydning om DENVER boksen i setup er stillet til 4:3, 16:9 eller auto - sæt den til 4:3........
|
|
miri
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 145> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |