Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dr gonzo
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
|
Emne: misfarve efter udskiftning af pære Sendt: 29-Marts-2010 kl. 10:29 |
Jeg har netop sat en ny pære i min Panbasonic PT AE 2000. Da jeg starter den op igen er der en farvefejl i venstre side af billedet. Jeg kan ikke umiddelbart justere fejlen væk.
Er der nogen der ved hvad det skyldes? Skal jeg sende pæren retur, eller ligger fejlen i lcd panelerne? Kan jeg selv gøre noget ved det?
|
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 10:47 |
det virker som om du har fået for meget varme på den ene side af LCD panelerne. atlernativt er det en defekt pære.. men tror mere på det andet.
den forrige pære brændte den ud, eller skiftede du den da du fik en advarsel?
|
|
|
dr gonzo
Guld medlem
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 11:07 |
pæren blev skiftet kort tid efter at advarslen kom. og fejlen kom først da jeg skiftede pæren og var der fra første sekund den var tændt. så jeg forstår ikke helt hvis det er en varmeskade.
|
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 11:15 |
Prøv at køre nogle testbilleder med rød, grøn og blå. Hvis fejlen kun ses på en af farverne, så er det en panelfejl, eller en fejl på panelets tilhørende filter. Hvis du er "heldig" kan det være at det blot er snavs på panel/filter. Det kan være at din gamle pære var blevet så svag at det ikke var tydeligt, før du skiftede pære(?)
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 12:33 |
Nu holde LCD paneler jo ikke i lange tid, passe meget god med at de kun holde i en pæres levetid, og hvad det koste at skifte LCD paneler er ved jeg ikke, men det er nok ikke helt billig.
Så du skal nok ud og havde en ny projektor, og hvis du skal angår samme problem i fremtiden. så er der kun DLP projektor, der kan komme på tale.
Men der er selvfølgelige en lille mulighed for støv på paneler, som nok lige skal prøve først, før at den ryge ud.
|
|
dr gonzo
Guld medlem
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 12:42 |
Jeg har nu prøvet med nogle testbilleder og det lader til at fejlen sidder det blå lcd-display. Men det kan sku ikke passe, at en projektor kun har en levetid på 2000 timer.
Er der nogen der kender et værksted i danmark (helst i København), som kan kigge på den og rense den for støv? Og ved hvad prisleje en rensning ligger i?
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 13:06 |
dr gonzo skrev:
Jeg har nu prøvet med nogle testbilleder og det lader til at fejlen sidder det blå lcd-display. Men det kan sku ikke passe, at en projektor kun har en levetid på 2000 timer.
Er der nogen der kender et værksted i danmark (helst i København), som kan kigge på den og rense den for støv? Og ved hvad prisleje en rensning ligger i? |
Hvis du har kørt den kun 2000 timer, så er den kørt på HIGH light og det slider mere på panelere end at køre på LOW light. Men det må være mulige selv af støve panelere af, med bruge at tryk luft, måske skulle du prøve at Google det, der er sikke andre der har prøve at rens LCD paneler i en tilsvare projektor som din
Redigeret af Startrek - 29-Marts-2010 kl. 13:12
|
|
MrEd
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 155
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 13:31 |
Alle Panasonics rep. foretaget indenfor garantiperioden på projektorer laves i UK, og hvis det er udenfor garanti tager CAV i Viby J sig som regel af reperationer.
Tror ikke at du kan finde nogen i KBH med mindre, at du får en butik eller AV forhandler ud og kigger på den og betaler dig fra det.
Panasonic har et call center på projektorer og de kan fanges på tlf. 70121618.
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 13:50 |
Det er jo LCD crap. De slides i panelerne Elendig teknologi, som simpelthen er for ringe. Jeg havde samme problem med min gamle Sony vw50, men den kunne dog godt vise billedet uden nogen røde farver i siden. Jeg har derfor skiftet til DLP, stort set alene af den grund, at jeg ikke ville risikere slidte paneler længere.
PS. Jeg tror ikke dit problem skyldes slidte paneler.
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 14:40 |
Nogle de ved hvad det ville koste at skifte LCD paneler i en Panasonic PT AE 2000 og i en Sony VPL-NW50 Ellers er denne teknologi noget skod, uanset mærke, et LCD panelere har en ca. levetid som den førte pære, kan faktisk ikke se fidus ved at sælge nye pære til denne type af projektor, da når tid til at skifte pæren er man nået tiden at panelere kaput og det finder man desværre ført ud af når man har købet en ny pære, og så har man lige miste omkring 3000 kr. En LCD projektor har kun en max. leve tid på omkring 3000 timere, så er den kaput, og da disse projektor jo kan koste op til 70.000,- kr. så er den god nok nogle dyre 3000 timer, og brugt prisen er lige med nul. Så min næste projektor blive en DLP, jeg er færdig med LCD og typer at LCD som der sidde i Sony og JVC projektor.
|
|
dr gonzo
Guld medlem
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 15:48 |
StarTrek jeg giver ikke en rød øre, for din teori om, at LCD-projektorer kun har en levetid på det der svare til en pære... Med mindre du kan fremskaffe nogle beviser, ser jeg din påstand som en røver.
|
|
MrEd
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 155
|
Sendt: 29-Marts-2010 kl. 15:53 |
LCD har IKKE en levetid hvad der er svarende til en pære... ! Det er jo et postulat. LCD teknologien bliver både brugt som home-cinema og specielt indenfor B2B, hvor mange af de største producenter som bl.a. Epson, Hitachi benytter denne teknologi.
En projektor skal dog betragtes på lige niveau som f.eks. en printer eller kopimaskine som kræver forbrugsstoffer, hvor projektoren bare kræver en lampeudskiftning i ny og næ afhængigt af brugen.
|
|