recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - misfarve efter udskiftning af pære
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmisfarve efter udskiftning af pære

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

StarTrek jeg giver ikke en rød øre, for din teori om, at LCD-projektorer kun har en levetid på det der svare til en pære... Med mindre du kan fremskaffe nogle beviser, ser jeg din påstand som en røver.

Helt rigtigt, det er noget sludder!!

Moderne uorganiske LCD paneler - som sidder i AE2000 - holder nemt projektorens forventede levetid (som er mere end én pære...).

Jeg er ret sikker på at problemet skyldes snavs på polariseringsfilteret som sidder foran LCD panelet. Hvis du har bare lidt teknisk snilde, så er det ikke noget problem at tage dem ud og checke/rense.
Til top
MrEd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 29-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 16:02
ENIG: Prøv og lav en rensning af filteret. Hvis jeg ikke husker helt skævt, så er det lige til at få ud og sidder ved siden af funktionsknapperne på projektoren. Tag og støvsug det forsigtigt.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nogle de ved hvad det ville koste at skifte LCD paneler i en Panasonic PT AE 2000 og i en Sony VPL-NW50 Question

Ellers er denne teknologi noget skod, uanset mærke, et LCD panelere har en ca. levetid som den førte pære, kan faktisk ikke se fidus ved at sælge nye pære til denne type af projektor, da når tid til at skifte pæren er man nået tiden at panelere kaput og det finder man desværre ført ud af når man har købet en ny pære, og så har man lige miste omkring 3000 kr. Unhappy

En LCD projektor har kun en max. leve tid på omkring 3000 timere, så er den kaput, og da disse projektor jo kan koste op til 70.000,- kr. så er den god nok nogle dyre 3000 timer, og brugt prisen er lige med nul.

Så min næste projektor blive en DLP, jeg er færdig med LCD og typer at LCD som der sidde i Sony og JVC projektor.

Hold da kæft, en gang vrøvl LOL
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 16:25
Det ligner noget der har fået for meget varme ! Det kunne være noget refleksion ,ligesom en parabol der har fået varme, det værste ved det er at noget der brændt fast som regel skal skiftes .Håber da det er noget der kan fikses nemt for det er da surt ,at købe reservedele til noget ,der er fejl på .Stern Smile 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af MrEd MrEd skrev:

ENIG: Prøv og lav en rensning af filteret. Hvis jeg ikke husker helt skævt, så er det lige til at få ud og sidder ved siden af funktionsknapperne på projektoren. Tag og støvsug det forsigtigt.
Filteret sidder ganske rigtig der hvor du siger, men det er desværre ikke der problemmet sidder, i den tid jeg har haft projektoren (2 år) har jeg renset filteret ca. 1 gang hver anden måned, og jeg rensede det også samtidig med at jeg skiftede pære.

Der er nok ikke meget andet at gøre end at prøve at køre til Viby, for at se om de kan fikse den.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 18:21
Jeg tror nu det er et problem der kan løses af en reperatør, og kun hvis fejlen skyldes for meget varme på LCD-delen, kan det være rigtigt dyrt.
Hvor gammel er projektoren ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 18:46

Det er bare for dårligt, at en projektor skal blive slidt, til ubrugelighed, efter én enkelt pæres levetid. Læs - måske allerede pæren er færdig efter 3000 timer på 1 år Confused Simpelthen for dårligt.

Bevares billedkvaliteten er da go, og ingen projektor teknologi er perfekt, men det er bare grund nok til ikke at vælge en LCD. JVCérne bliver så ikke slidt så nemt som SXRD og især LCD Wink
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 19:09
Ja LCD og især SXRD er en ubrugelige teknologi (ved ikke om ikke at JVC ikke er meget beder end LCD og SXRD, et er jo hvad de selv sige, men virkelighed er jo mange gange noget andet), men der er noget svineri at sælge projektor der ikke kan holde mere en 3000 timer før at panelere er begynde at værre slidt, så Sony's projektor er no go, de holde bare ikke.   

Redigeret af Startrek - 29-Marts-2010 kl. 19:10
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 19:16
Sony´s er slemme. Min egen gamle var dog ikke så slem, og det kunne "kun" ses i meget mørke scener. Men stadigvæk, det er da for dårligt, at man på en eller anden måde, ikke kan lave det bedre. Om det er praktisk umuligt, det ved jeg ik! TV bliver jo ikke slidt på den måde.

D-ila skulle ikke være så "hårde" ved panelerne, men de slides også. DLP er vejen frem hvis man ikke ønsker slid i maskinen. Bruger man ikke maskinen meget, og sælger efter 500 timer, for ikke at få et for stort tab, så er det en anden snak. For JVCérne er ganske vist i særklasse gode Smile
Til top
t-h-k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Juni-2009
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 21:21
Det er helt sikker polariseringsfilteret som sidder lidt skævt. Det har sikkert rykket sig da du har vendt den på hovedet. Det nemeste er at justere det mens der er lys i projectoren og et helt hvidt billede på. Det kan også være et af panelerne som har rykket sig, polarizeren som er brændt eller at der er støv på et af foldespejlene, men det er yderst sjældent at det sker.
LCD kræver lidt mere vedligshold end DLP, men at sige at LCD er en dårlig teknologi er måske lige i overkanten. Der sker også mange fejl på DLP projectorer, (farvehjul motoren begynder at larme, farverne på hjulet bliver difuse og DMD'en taber et par spejle) så der er problemer ved begge teknologier. Den største fordel ved LCD contra DLP er at man kan fixe det meste selv da man kan skille alt af og rense det, hvor DLP er et mere lukket system.

Redigeret af t-h-k - 29-Marts-2010 kl. 21:22
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 16:40

Den fejl du har der på billedet er med 95 % sikkerhed støv eller forkert isat lampe (kan OGSÅ forkomme på originale lamper !! se efter om selve pæren sidder helt nøjagtigt på samme måde i Plasticholderen som på den gamle lampe du havde før). så lysaksen ikke går lige igennem spejlene, -- du kan altid få et kvalificeret bud og tilbud på evt. rep nede hos AV-Huset i Næstved... ja det lugter måske lidt af reklame !! - men de er virkelig dygtige og kvalificerede mennesker. så glem i første omgang alt om diverse dommedagshystader der kun kan stave til DLP.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af t-h-k t-h-k skrev:

Det er helt sikker polariseringsfilteret som sidder lidt skævt. Det har sikkert rykket sig da du har vendt den på hovedet. Det nemeste er at justere det mens der er lys i projectoren og et helt hvidt billede på. Det kan også være et af panelerne som har rykket sig, polarizeren som er brændt eller at der er støv på et af foldespejlene, men det er yderst sjældent at det sker.
LCD kræver lidt mere vedligshold end DLP, men at sige at LCD er en dårlig teknologi er måske lige i overkanten. Der sker også mange fejl på DLP projectorer, (farvehjul motoren begynder at larme, farverne på hjulet bliver difuse og DMD'en taber et par spejle) så der er problemer ved begge teknologier. Den største fordel ved LCD contra DLP er at man kan fixe det meste selv da man kan skille alt af og rense det, hvor DLP er et mere lukket system.

Kan man bl.a. selv udskifte LCD paneler på en LCD projektor, det er jo vel lampen og paneler der blive meste slidt Question
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu