|
Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret |
Besvar | Side <1234 10> |
Forfatter | |||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne. Mon ikke at det er som det plejer, high-end i april maj, og så kommer de øvrige månederne efter.
|
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg er også selv ret begejstret for HCX processoren. Mit kommende TV har samme processor som er monteret i min nye UB9000 BD afspiller. Jeg tror nu ikke at det har den store billede mæssige indvirkning, efter som mit nuværende TV har HCX version 2.
|
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
|
|||||
Mvh. JørgenT
|
|||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jep - det er den. tak
|
|||||
|
|||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Kan personligt bedre lide dem med flere features, også gerne med lidt mere personlighed. F.x. denne video fra Chris Rogers, ved godt den ikke lige er fra Philipinerne. Jeg vil tro den også står super flot på jeres 65" OLED.
Redigeret af lahan - 01-December-2018 kl. 11:16 |
|||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Mja, det er jeg så ikke helt enig med dig i - men smag og behag. Jeg holder meget af natur film, hvor jeg bare kan flade ud til en skøn billede kvalitet. Jeg har faktisk skrevet lidt sammen med ham der laver de forskellige afsnit, mægtig hyggelig fyr. Den video du linker til er dæleme også flot.
Redigeret af Hother - 01-December-2018 kl. 12:32 |
|||||
|
|||||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg var været der i virkeligheden. Det kan anbefales i et par dage, men så bliver det kedeligt... :)
|
|||||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|||||
Hustler
Bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Tillykke med det :)
er stadig glad for dit gamle dx900 |
|||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Grunden til din oplevelse kunne snildt hænge sammen med den at Samsung med deres Q9FN ganske uforståeligt (fra purist og referenceperspektiv) har manipuleret EOTF værdien helt skamløst hele vejen op, sågar selv inden for de første 100 altafgørende og normalt ukrænkeligt hellige nits, til at være højere end den bør være. TV'et fører således luminansen langt bort fra referencen - Det er ellers først meningen at man skal begynde at tonemappe langt over de første par hundrede nits ihht skærmens øverst mulige lysoutput, men bestemt ikke inden for de første par hundrede nits og slet ikke inden for de helt grundlæggende første 100 nits der jo danner selvete fundamentet for billedet. Men dette kunstigt hævede niveau i den helt grundlæggende og allervigtigste del får dermed selv de ca. 99% af billedet der befinder sig inden for de første 100 nits til at fremstå meget lysere end referencen tilskriver at det bør være (Man kan vel betragte det en slags loudness war - for HDR-TV). Men den kunstigt hævede EOTF udvasker jo så samtidig også billedet og billeddybden - som det netop lader til er hvad du har oplevet. Man skulle kun delvis kunne kalibrere sig ud af det, f.eks. lave en profil med kontrasten som udgangspunkt for kalibreringen sænket til 40 og opnå en trods alt lidt mere referencenær EOTF til 1000 nits titler, men denne profil ville så til gengæld fucke f.eks. 4000 nits titler op chuche disse titlers shadowdetail. ...Så jeg tror bare at du med dine præferencer for reference skal glæde dig over at du er havnet hvor du er ;-) Lånt fra HDTVtest: (Gul er referencen, gråt de målte værdier) Redigeret af TBC1 - 02-December-2018 kl. 10:00 |
|||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Mange tak. Bliv ved med at være glad for dit TV, det er det bedste LED TV jeg har set - helt til op til i dag. Pas på det
|
|||||
|
|||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Mange tak for din analyse. Du har helt sikkert ret. Selv det 65DX900E der nævnes ovenfor mener jeg på mange måder var bedre for mig. Men okay, det er også det første TV der kom med en HCX processer.
|
|||||
|
|||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har lige modtaget den gode nyhed fra Panasonic Center Rødovre, at mit nye 65FZ950E måske allerede ankommer i næste uge. Det bliver spændende, så drager jeg afsted til butikken for at checke OLED panelet, og medbringende en pose af vores jule hjemmebag til medarbejderne her - hyggeligt
|
|||||
|
|||||
Besvar | Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |