recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 16:04
Du vil få en helt uovertruffen billedkvalitet.  Jeg købte et FZ800 men fik umiddelbart efter køb byttet til FZ950, dog kun i 55". Konen ville ikke have den større. :)  Billedkvaliteten overgik klart mine forventninger. Jeg skulle dog have ventet til Black Friday eller til januarudsalget og kunne have fået til pænt lavere pris. Jeg skifter kun tv hvert 10. år, så det går nok.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Du vil få en helt uovertruffen billedkvalitet.  Jeg købte et FZ800 men fik umiddelbart efter køb byttet til FZ950, dog kun i 55". Konen ville ikke have den større. :)  Billedkvaliteten overgik klart mine forventninger. Jeg skulle dog have ventet til Black Friday eller til januarudsalget og kunne have fået til pænt lavere pris. Jeg skifter kun tv hvert 10. år, så det går nok.
Det glæder mig at høre, mange tak for dit input - og tillykke med dit nye TVSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thomas2610 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas2610 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2018 kl. 15:44
Dette valg afleder spørgsmålet om hvad bliver der af dit "gamle" Panasonic OLED ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2018 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Dette valg afleder spørgsmålet om hvad bliver der af dit "gamle" Panasonic OLED ?
Lidt endnu hænger det på væggen, og nydes når tid er, i fulde drag. Men ellers er det solgt til en værdig billede trængende i min omgangskreds.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2018 kl. 16:36
Kan godt være jeg misser det, men du kalder tråden for dit valg af tv, men hvad er grunden til at du vælger et 2018 i stedet for at vente på 19?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2018 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kan godt være jeg misser det, men du kalder tråden for dit valg af tv, men hvad er grunden til at du vælger et 2018 i stedet for at vente på 19?
Som tidligere nævnte er det en længere historie. Men en medårsag i sidste ende er jo, at så vidt jeg kan finde ud af  (kan være helt galt), så sker der ikke så mange ændringer til 2019, og jeg ved præcis hvad jeg køber nu, når panelet er testet godt af.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2018 kl. 19:56
Ærgerligt, at du ikke har taget SONY OLED med i dine betragtninger... men nu har du jo altid sværget til Panasonic, hvilket jeg "normalt" også tidligere har gjort 

Omvendt, så er jeg vild med min 65" SONY AF8, som præsterer mindst lige så godt - hvis ikke det lige var for det nye SONY AF9 med et det staffeli hæslige design.

Anyhow, tillykke med en lækker skærm. Wink



Redigeret af Gromit - 08-December-2018 kl. 20:06
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2018 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Ærgerligt, at du ikke har taget SONY OLED med i dine betragtninger... men nu har du jo altid sværget til Panasonic, hvilket jeg "normalt" også tidligere har gjort 

Omvendt, så er jeg vild med min 65" SONY AF8, som præsterer mindst lige så godt - hvis ikke det lige var for det nye SONY AF9 med et det staffeli hæslige design.

Anyhow, tillykke med en lækker skærm. Wink

Mange Tak

Edit: Glemte lige. Prøv evt. at checke Vincent Theo´s test sammenligning mellem Sony AF9 og Pana FZ950 på Youtube, lidt spændende sammenligning. Men smag og behag, for den ene er ikke som sådan bedre end den anden, men afhængig af dit personlige valg. 


Redigeret af Hother - 09-December-2018 kl. 00:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 01:28
Jeg er som altid meget enig i dine ydmyge Panasonic betragtninger - hvor penge som udgangspunkt ikke har nogen betrydning.  

Det handler om det bedste billede til den bedste pris jf. dags dato anno 65" OLED.

Du ønskes det bedste med dit nye tv, og dine tv oplevelser... 

...og om to år (deromkring), så snakkes vi HELT sikkert nok igen.

God jul.Smile 






Redigeret af Gromit - 09-December-2018 kl. 01:36
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Jeg er som altid meget enig i dine ydmyge Panasonic betragtninger - hvor penge som udgangspunkt ikke har nogen betrydning.  

Det handler om det bedste billede til den bedste pris jf. dags dato anno 65" OLED.

Du ønskes det bedste med dit nye tv, og dine tv oplevelser... 

...og om to år (deromkring), så snakkes vi HELT sikkert nok igen.

God jul.Smile 





Ganske enig, det er kvaliteten af billedet som er det alt afgørende. Mange tak, og i lige måde.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 18:53
Leverings tidspunktet for mit nye TV er desværre nu usikkert - øv.Ermm  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 19:12
Jeg begynderat blive lidt spændt på hvorvidt jeg når at modtage mit nye Panasonic OLED inden nytår, Jeg har ikke kendskab til andet end at TV´et måske kommer på fredag - ellers, ja så skal jeg nok vente til efter årsskiftet. 

Jeg har ikke kendskab til hvad årsagen er til min ventetid. Jeg har funderet på om 2018 modellerne bare er ved at være udsolgt, og at der bare ikke kommer flere hjem. Koldt vand i ansigtet John, tålmodighed (som jeg bare ikke har noget af).Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu