|
MitID på ny telefon (kørekort, el-biler og vaner). |
Besvar | Side <1 9101112> |
Forfatter | |||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Shit mand. Jeg kan ikke huske hvor mange år siden det er jeg havde en bil uden trådløs opkobling til mobiltelefonen, så jeg har kunne svare via bilens infotainment system (radio). Klaus
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, en 10 grader varm motor er “iskold”
Hvilken bil har du? Klaus
|
|||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Android Auto: Jeg har bare hele tiden siden jeg første gang fik bil i 2013 haft som princip at jeg slet ikke ville snakke i telefon i bilen. Det er først for nyligt at jeg er begyndt at give lidt slip på det princip. Og de første biler jeg havde der tænkte jeg slet ikke over om man kunne koble telefonen til.
Min nuværende bil er en Hyundai Ioniq. Ok, måske 10 grader varm motor er "iskold" - det ved jeg ikke noget om. Men jeg kan kun sige at det fungerer hamrendes godt. Den vejer vist ca. 1480 kg og en Hyundai i30 stationcar vejer lidt over 1800 kg.
Redigeret af Thorvald - 22-Marts-2023 kl. 20:41 |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay, har haft handsfree i bilen i de sidste ~25 år.....
Nej, men det gør jeg :-)
Ionic Plug in hybrid har en egenvægt på 1,495–1,551 kg afhængigt af udstyr i 30 stationcar (diesel) har en egenvægt på 1241 kg med manuelt gear og er 30 kg tungere med automatgear. De 1800 er maksimalvægt. klaus
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der KAN være et gløderør der varmer kølevandet i motoren, netop fordi den ikke skal starte koldt. Det vil give god mening hvis alle plugin biler har sådan et. Jeg har ikke en plugin bil, men en Nissan Qashqai, hvor der sidder sådan et gløderør som aktiveres ved start og varmer motoren hurtigere op.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Gløderør?
Det kender jeg kun fra dieselbiler. Men mon ikke bare det er et almindeligt varmelegeme, som i en vaskemaskine. Førhen kaldte vi dem “dyppekogere” , når de blev eftermonteret på biler. Har du for øvrigt set youtuberen bigcar’s video om Nissan quashqai? Den kan godt anbefales, hvis man har lidt interesse for den slags :-) Klaus
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dyppekoger, nå hedder den det. Den er ihvertfald med til at forlænge levetiden på motoren. Og må være et must i en hybrid. Nej hvad har han på hjerte?
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
At det er Renault motor/gear ved jeg godt, og det er en fantastisk motor.
|
|||
|
|||
TL
Bruger Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Munch: "At det er Renault motor/gear ved jeg godt, og det er en fantastisk motor."
Er din Nissan Qashqai med dobbeltkoblingsgear? Har tidligere overvejet Mercedes A-klasse med samme 1,3 liter-motor og automatgear som Nissan/Renault bruger. Har ikke prøvet bilen, men både Mercedes- og Nissanmodeller med automatgear kritiseres for uskønt afsæt med hjulspin. Det forstår jeg ikke rigtigt. Min bil med automatgear har uundværlig krybefunktion og sætter blødt i gang, når bremsen slippes, uden at træde på speederen. Er det anderledes hos Nissan?
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det har jeg desværre ikke noget svar på, da jeg har valgt 6 trins manuel gear. Det krævede til gengæld noget tilvænning for ikke at lave hjulspin ved igangsætning. Jeg har prøvet andre biler med automatgear og er enig i at det er rart at bilen selv trækker fremad når bremsen slippes. Jeg foretrækker dog selv “at røre rundt i gryden” og ha følingen med motoren.
|
|||
|
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sjovt, jeg har det lige modsat. Både min private og firmabilen trækker parkeringsbremsen let, når man holder stille, så kan man slippe bremsen og flytte foden til gaspedalen mens man holder stille. I går havde jeg en "låner" med "krybefunktion", det er fandengalemig sært, når man er vant til det andet :-) Klaus
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så har du ikke stop/start funktion på motoren?
|
|||
|
|||
Besvar | Side <1 9101112> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |