|
MitID på ny telefon (kørekort, el-biler og vaner). |
Besvar | Side <12345 12> |
Forfatter | |
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har der da været skrevet og snakket meget om. https://digst.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2020/november/tag-koerekortet-med-paa-mobilen-koerekort-appen-er-nu-klar-til-brug/ |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5297 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7885 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok super - tak. Det er nok ikke lige den slags nyheder jeg læser / ser i det daglige. Men interessant nok.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
OleA
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fair nok. Alligevel lidt overraskende at folk der følger denne side, ikke har hørt det før. Og ja, du kan også få sundhedskortet(det som vi gamle kalder sygesikringskort) på mobilen.
Redigeret af OleA - 14-Marts-2023 kl. 22:41 |
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nu heller ikke fordi jeg følger denne side særligt meget længere - kun ret sporadisk når jeg lige har et spørgsmål. Det var mere dengang vi snakkede om HDD recordere. Og ja - i min verden hedder det sygesikringskortet.
|
|
Thorvald. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19545 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som det hedder vægtafgift, det du betaler for din bil?
Klaus
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, lidt. Jeg er dog ved at vænne mig til at det hedder sundhedskort, men det er ikke nødvendigvis det ord jeg bruger, hvis jeg skal minde min kone om at huske kortet (f.eks.). Og ja, jeg ved godt at det ikke hedder vægtafgift længere, men grøn ejerafgift (hvis ikke det også er lavet om - måske hedder det bare ejerafgift idag). Nu ejer jeg ikke bil, men privatleaser, så ejerafgiften er en integreret del af det jeg betaler for bilen hver måned. Heller ikke et ord jeg bruger så meget, men man ser jo ordet ejerafgift, når man kigger på hvad man kunne få af bil idag, hvis man skulle skifte.
De gamle betegnelser hænger jo ved, i det mindste i baghovedet. Det er lidt det samme med Coop 365 / Fakta. Jeg synes det er meget nemmere at forholde mig til Fakta og bruge ordet Fakta i daglig tale - og synes det er skørt at de skiftede navn. Der er jo ingen der siger "smut lige hen i Coop 365". 365 er for besværligt at sige, så måske ender det med Coop - men det er jo koncernen der hedder det... Nå det var et sidespring.
Redigeret af Thorvald - 15-Marts-2023 kl. 06:30 |
|
Thorvald. |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4781 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg siger bare X-Fakta til det nye mærkelige navn, som absolut ikke gør noget godt for opfattelsen af en butik som fakta er blevet bedre at handle i.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
X-Fakta = eks-Fakta... Ja, det var da meget godt fundet på. Fakta er vores foretrukne handlested. Dels har vi en lige i nabolaget og dels kommer vi forbi 3 (inkl. den i nabolaget) når vi kører fra min kones arbejde og hjem. Og dels er det generelt en ganske udmærket butik.
|
|
Thorvald. |
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke de sidste 25 år. |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
25 år? Er det virkeligt så lang tid siden det blev lavet om? Men hed det grøn ejerafgift allerede for 25 år siden?
|
|
Thorvald. |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1424 |
Funktioner
Tak(0)
|
Grøn ejerafgift kom på biler som er registret 1. juli 1997 - eller senere.
Biler registreret før den dato, betaler stadig vægtafgift. |
|
Besvar | Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |