recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15
    Sendt: 10-November-2016 kl. 18:43
Hej der ude.
Har været på udkig efter en sub et stykke tid nu, og har hørt et par stykker mit valg ind til nu står mellem mk x12 eller
Earthquake Supernova MKVI-15
Ville hører om der er nogle her på forumet som har nogle andre forslag i samme klasse som man skulle tage ud og hører ?

Redigeret af joachimp - 10-November-2016 kl. 18:43
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 19:32
Jeg har været ude og høre, og har haft nogle stykker med hjem. For mit vedkommende var den fysiske størrelse et parameter. MK X12 er en fantastisk subwoofer, men den er bare alt alt for stor, specialt hvis man vil køre med 2 subs. Jeg syns enlig heller ikke jeg fik nogen decideret wauw oplevelse selv om opsætningen bestod af 2 stk. men den/de lyder nu godt. 

Jeg har hørt på REL - MK - Eartquark - SVS - Velodyne - JBL - Focal - B&W - JL Audio.

Mit valg blev JL Audio, jeg havde b.la. en E110 og E112 med hjem, selv forskellen mellem de 2 var faktisk ret så overbevisende. E112 havde jeg også oppe i mod b.la. SVS SB13 Ultra min oplevelse her var at E112 var hurtigere og lidt mere præcis og E112 er lige en smule mindreTongue 

Min stue vil være for stor til en enkel JL E110, 2 stk. ville nok kunne gøre det, ihvertfald bedre end mine SA'er. men med E112 var der bare lige det der ekstra der manglede. Selvfølgelig er der også det der med prisen, specialt med 2 stk. og derfor blev Earthquake relativ hurtig valgt fra, også selv om den på papiret går lidt dybere og er lidt kraftigere, men for mig var det ikke de 11-12k mere værd "2stk" 
Men jeg syns også supernova 15 gør sig bedst til film.

Ud og lyt og lån med hjem

Redigeret af Potter - 10-November-2016 kl. 19:49
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 19:46
jeg ved ikke om den er over budgettet, men SVS pb16 ultra, kommer sikkert snart til europa.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 20:17
Når du har hørt Supernova'en ( som også leverer fantastisk til musik ) så er du solgt.

Kig her forbi Amager og bliv overbevist.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 22:07
Jeg vil ikke vælge MK x12. Jeg vil til hver en tid foretrække de gamle mx350. De er aldrig øretrættende. Synes jeg x12 er. Har haft begge, to af hver. Kender ikke Earthquake, så dem vil jeg ikke udtale mig om :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 06:59
Jeg er pt indehaver af 2 stk MX350mkII som jeg er rigtig glad for, jeg har ved flere lejligheder været forbi Strecker og hørt hans Earthquake. Hvis Strecker en dag spurgte om vi skulle bytte ville jeg ikke tøve med at sige ja :)
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2012
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 07:56
Kender ikke til m&k, men har earthquake stående.
Den kan sætte fut i alt.

I sommers havde den flyttet 14 tagplader efter en "mindre" fest
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 15:09
Hej Potter.
Størrelsen har ikke den store betydning hos mig, har haft 2 x12 stående her hjemme, syntes også bare godt der kunne være lidt mere wauw effekt, jl Audio har jeg også kun hørt gode ting om, men aldrig selv hørt dem, har hørt earthquake supernova mkvi 15 på hi-fi og surround messen i år de overraskede mig godt nok possetivt og prisen for sådan en er ikke dyrer en jl audio de modeller du nævner
Men om earthquake er så meget bedre en mk er jeg lidt i tvivl om
Jeg har en ven som vil sælge mig 2 stk mk x12 billiger ind hvad 1 supernova koster hos hi-fi freaks
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

jeg ved ikke om den er over budgettet, men SVS pb16 ultra, kommer sikkert snart til europa.

Den er ikke over budgettet 😊 Så den skal jeg da nok også ud og hører
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Når du har hørt Supernova'en ( som også leverer fantastisk til musik ) så er du solgt.

Kig her forbi Amager og bliv overbevist.

Hej strecker har hørt supernova på hi-fi og surround i år og de gjorde det fantastisk til film, nået desværre ikke at hører dem til musik.
Den kan jeg da nok godt lokkes til kommer selv fra Solrød så der er ikke så langt
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 16:45
Du skal være meget velkommen.
De spiller med en del mere pondus i mit 18 kvm rum i forhold til på messen.
Det ville ha været fedt med 4 supernovaer i rummet derude da det trods alt var små 50kvm, men vi havde kun 2 stk til rådighed..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af joachimp joachimp skrev:

Hej Potter.
Størrelsen har ikke den store betydning hos mig, har haft 2 x12 stående her hjemme, syntes også bare godt der kunne være lidt mere wauw effekt, jl Audio har jeg også kun hørt gode ting om, men aldrig selv hørt dem, har hørt earthquake supernova mkvi 15 på hi-fi og surround messen i år de overraskede mig godt nok possetivt og prisen for sådan en er ikke dyrer en jl audio de modeller du nævner
Men om earthquake er så meget bedre en mk er jeg lidt i tvivl om
Jeg har en ven som vil sælge mig 2 stk mk x12 billiger ind hvad 1 supernova koster hos hi-fi freaks
Jeg blev desværre ikke overbevist da jeg hørte supernova 15 på musik, ingen tvivl om den er kraftig, også kraftigere end JL Audio E112 dog ikke meget, E112 var bare for mig mere fast og præcis i lydbillede og virkede nemmere at integrere og tilpasse i et stereo billede. Vedr. Priser.
Jeg havde fået et tilbud på supernova 15 til 40k for 2 stk. Og JL Audio E112 til 28k ligeledes for 2 stk. Jeg er tilfreds, størrelse - pris og wauw faktor gik det hele op i en højre enhed

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu