recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

M&k x12 eller Earthquake Supernova MKVI-15

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 17:04
jeg er nu også ret sikker på der er mere wauw faktor på 2 supernova 15 mod 2 MK X12 når det handler om at går under de 20 - 22hz. Ellers ikke.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 18:13
En 15" enhed kan bare noget en 12" enhed ikke kan.

At du ikke blev overbevist da du hørte Supernova'en kan skyldes mange ting, men det skyldes ikke subwooferen.!
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af joachimp joachimp skrev:

Hej Potter.
Størrelsen har ikke den store betydning hos mig, har haft 2 x12 stående her hjemme, syntes også bare godt der kunne være lidt mere wauw effekt, jl Audio har jeg også kun hørt gode ting om, men aldrig selv hørt dem, har hørt earthquake supernova mkvi 15 på hi-fi og surround messen i år de overraskede mig godt nok possetivt og prisen for sådan en er ikke dyrer en jl audio de modeller du nævner
Men om earthquake er så meget bedre en mk er jeg lidt i tvivl om
Jeg har en ven som vil sælge mig 2 stk mk x12 billiger ind hvad 1 supernova koster hos hi-fi freaks
Jeg blev desværre ikke overbevist da jeg hørte supernova 15 på musik, ingen tvivl om den er kraftig, også kraftigere end JL Audio E112 dog ikke meget, E112 var bare for mig mere fast og præcis i lydbillede og virkede nemmere at integrere og tilpasse i et stereo billede. Vedr. Priser.
Jeg havde fået et tilbud på supernova 15 til 40k for 2 stk. Og JL Audio E112 til 28k ligeledes for 2 stk. Jeg er tilfreds, størrelse - pris og wauw faktor gik det hele op i en højre enhed


Har revel f208 højttaler så kommer ikke til at mangle nogen sub til stereo som sådan 😃
Syntes virkelig også jl audio ser lækre ud hvor købte du dine henne ?
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

jeg er nu også ret sikker på der er mere wauw faktor på 2 supernova 15 mod 2 MK X12 når det handler om at går under de 20 - 22hz. Ellers ikke.

Ja det er jeg heller ikke så meget i tvivl om selv, spørgsmålet er bare om 1 supernova er 2 x12 værd da jeg kan købe 2 af dem for 1 supernovas pris.
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

En 15" enhed kan bare noget en 12" enhed ikke kan.

At du ikke blev overbevist da du hørte Supernova'en kan skyldes mange ting, men det skyldes ikke subwooferen.!

Arbejder du for hi-fi freaks ?
Så du vil sige supernova også er god til musik ?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af joachimp joachimp skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

En 15" enhed kan bare noget en 12" enhed ikke kan.

At du ikke blev overbevist da du hørte Supernova'en kan skyldes mange ting, men det skyldes ikke subwooferen.!

Arbejder du for hi-fi freaks ?
Så du vil sige supernova også er god til musik ?


jeg arbejder ikke for hverken Earthquake eller Hififreaks.
Ja Supernova'en spiller fantastisk til både musik og film.


Redigeret af strecker - 12-November-2016 kl. 15:38
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:40
joachimp >>> 2 stk MK X12 er helt sikkert bedre end en Supernova. 2 subs er altid at foretrække, da det giver bedre mulighed for at integrere dem i dit rum og opnå det bedste bastryk samtidig med at du har mulighed for at undgå de værste dibs i lydkurven.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:42
INDLÆG SLETTET, FOR AT SKABE FRED


Redigeret af dr gonzo - 22-November-2016 kl. 20:10
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 16:04
Kære Gonzo.
Jeg er ikke på lønningslisten hos Hififreaks.
hva mine handler angår, så kan jeg ikke se hva det har med sagen at gøre..
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 16:15
INDLÆG SLETTET, FOR AT SKABE FRED


Redigeret af dr gonzo - 22-November-2016 kl. 20:11
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af joachimp joachimp skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

En 15" enhed kan bare noget en 12" enhed ikke kan.

At du ikke blev overbevist da du hørte Supernova'en kan skyldes mange ting, men det skyldes ikke subwooferen.!

Arbejder du for hi-fi freaks ?
Så du vil sige supernova også er god til musik ?


jeg arbejder ikke for hverken Earthquake eller Hififreaks.
Ja Supernova'en spiller fantastisk til både musik og film.

Okay så er det måske lidt forvirrende det du skrev i et tidligere indlæg

Det ville ha været fedt med 4 supernovaer i rummet derude da det trods alt var små 50kvm, men vi havde kun 2 stk til rådighed

Du skriver "vi" som om du var en del af hifi freaks ?

Men jeg må jo ud og hører de supernova igen og denne gang til musik også 🙂
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Kære Gonzo.
Jeg er ikke på lønningslisten hos Hififreaks.
hva mine handler angår, så kan jeg ikke se hva det har med sagen at gøre..


Fint - så siger vi det, jeg synes dog, at du løber med halve sandheder. Joachimp må konkludere hvad han vil.


Lidt mystisk du ved så meget om mine aftaler og priser efter som vi to ikke kender hinanden.
Ja jeg hjælper til når Daniel har brug for det, men kan stadig ikke se hva det har med trådstarters spørgsmål at gøre, om han skal vælge det ene eller andet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu