recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKT's Harman/Kardon - Klipsch Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MKT's Harman/Kardon - Klipsch Bio

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 09:31
Glæd dig til at styre Sonos med Ipad'en. Det er virkelig en fornøjelse at styre musikken fra den Thumbs Up
Min kæreste synes i hvert fald det er meget smart og nemt Smile
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvorfor jailbreaker du ikke ipad, så kan den håndtere java ?

Det har jeg faktisk ikke noget godt svar på. Jeg har ikke engang tænkt på det, men det bliver jo selvfølgelig løsningen! Dejligt med lidt støttehjul selvom man har fået kanel og det hele :P
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Tror sgu jeg har lavet en fejl... Har indgået et kompromis med min kæreste omkring tv-bordet. Nu tror hun jo hun skal være med til at bestemme hvordan resten skal være LOL

Jeg ville egentlig gerne bygge selv så der ville være plads til min fremtidige forstærker, center, effektforstærker, og HD-TV boks, men efter en tur i Ikea fandt jeg ud af at de kunne tilbyde en løsning til en plovmand, der så holder nogle år (jeg tvivler på jeg får center eller effekt indenfor de næste 2 år).

Ja sådan et kompromis kan være farligtWink Men du skal så bare bestemme hvilke sko og tasker hun må købe, og til hvilken pris. Så skulle den ged være barberetTongue

Men hvad laver skabet helt nede på gulvet? Op på væggen med det, så der kan gøres rent underTongue
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Tror sgu jeg har lavet en fejl... Har indgået et kompromis med min kæreste omkring tv-bordet. Nu tror hun jo hun skal være med til at bestemme hvordan resten skal være LOL

Jeg ville egentlig gerne bygge selv så der ville være plads til min fremtidige forstærker, center, effektforstærker, og HD-TV boks, men efter en tur i Ikea fandt jeg ud af at de kunne tilbyde en løsning til en plovmand, der så holder nogle år (jeg tvivler på jeg får center eller effekt indenfor de næste 2 år).

Som skrevet har jeg købt Ipad2. Den er sjov nok, men for sulan den mangler Java! Stort set hver 2. gang jeg surfer på den støder jeg på et eller andet hvor jeg tænker, "nå, så det kan den heller ikke". Så jeg glæder mig til jeg får Sonos og Ib-Ipad får sig et reelt formål.

Til dem der ikke lige kender det så har jeg købt min case til Ipad'en på http://www.ebelow.com/. 100 kr og så får man ægte immiteret læder! Tongue. Den blev leveret (gratis) i posten 4 dage senere fra Singapore. Helt upåklageligt. En lignende side er http://www.dealextreme.com/ hvor man kan købe alt muligt dild dald til en pris mellem 0,5 og 10$. Så hvis man for eks. har købt en Ipad i USA kan man købe en adapter for 2,86$ inklusiv porto, eller hvis man har købt et tv-bord der er lavere end det man havde før og det optiske kabel nu ikke er langt nok, kan man få et på 1,5 m til 5,10$ ink. porto. Det skal jo alligevel skiftes ud når jeg får mig en forstærker med HDMI ind/udgang.

Det var ikke for at reklamere, men bare for at anbefale nogle sider jeg har brugt, og kommer til at bruge, en del.

Næste skridt bliver enten et lille Sonos anlæg eller et impulsivt højtalerkøb :D
Hænger din skærm ikke meget højt ?
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2011 kl. 13:26
@Kampus: Hvis jeg overhovedet foreslår noget tøj er det pr. definition grimt,men argumentet holder jo vand :D. Hvis jegfik min vilje og det kom højere op, bliver det på fødder. Der er så mange ledninger bag ved at det desværre ikke erlige til, før jeg får bygget mit eget, hehe.

@cgmand: Det kan godt være kameravinklen der snyder lidt, men dem der boede i lejligheden før os har boret 8 store huller i væggen som lige præcis er dækket af overkanten af tv'et. Så det er hovedårsagen til højden, men jeg ville godt have haft det lidt lavere. overkanten går mig til hagen når jeg står op og jeg er 180 høj.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 11:04
Fandens. I fredags gik tv'et af en eller anden grund. Strømforsyningen står bare og tænder og slukker uden der kommer billede. Heldigvis købte jeg en N-model så der kommer en hjem til mig og fikser det i løbet af ugen.

For at trøste mig selv har jeg købt nye højtalere Big smile Der var tilbud på et par Klipsch RF-82 (ikke mk II) til bare 5000 for et par så de er nu bestilt og på vej. Glæder mig som en lille dreng. Jeg har læst at de er lidt mere brutale i lyden i forhold til den nye model (hvad det helt præcis betyder må jeg nok bare finde ud af på egen hånd), men det tror jeg egentlig går ganske godt sammen med at jeg ser en masse film.

Højtalerne kommer indledningsvist til at spille sammen med min Harmon/Kardon forstærker i 2.1, så det bliver spændende at se om jeg mærker et løft fra den H/K-surroundpakke jeg har stående nu.

Jeg får dem forhåbentligvis i løbet af denne uge og så skal der nok lige komme nogen billeder op.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 11:18
Lyder sgu spændende.. Klipsch er desværre et mærke man ser alt for lidt i DK..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Lyder sgu spændende.. Klipsch er desværre et mærke man ser alt for lidt i DK..

Jeg bor i Oslo så skal ikke kunne sige hvor udbredt de er i DK. På avforum.no virker de i hvert fald meget udbredt. Elgigaten har den samme model til 500 (dkk) mere, så der er mulighed for at købe dem der også :)

Sidste år kostede de 10k for den samme model, men den produceres ikke længere og Elgiganten/Elkjøp har nok opkøbt de fleste restlagre og sælger dem til spotpris: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/hojttaler/RF82B/klipsch-rf-8211-gulvhojtaler.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 08:33
Så kom de. I går aftes kl. 21:30, så jeg har bare lige nået at tilslutte dem og spille bare lidt. Indtil videre er jeg ikke helt tilfreds med lyden. Hornet synes jeg træder alt for meget igennem og der mangler en god del bas.

Kæresten vidste ikke de skulle komme så hun fik noget af et chok da der lige pludseligt stod to højtalere der var "lidt" større end hun var vant til. God humor!

Jeg skal, have købt banastik og amatør-kalibreret i dag og se om der ikke kan komme noget bedre lyd ud af dem.

Nyt billede på side 1.

@Kampus: Nu blev det også bestemt at det lille tv-bord skal have sig nogen fødder så det ikke ser så lille ud længere :)

Redigeret af mkt - 04-August-2011 kl. 11:55
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 11:54
Så har jeg endelig fået indstillet forstærkeren som jeg tror den skal stå. X-over er sat til 60Hz, jeg har skruet et hak ned for trebel og jeg kører med L/R+LFE da jeg stadig har tilsluttet subwooferen fra surroundsystemet.

Jeg mærker hvert fald et markant løft i lyden i forhold til sattelitterne. Lyden er både blevet dybere og klarere og det er skønt man kan mærke bassen. Hornene har jeg vænnet mig til og det der irriterede mig før var nok at de giver flere detaljer end jeg er vant til.

Jeg kan tydeligt mærke på forstærkerens temperatur at den har fået lidt mere at arbejde med, men jeg synes ikke det virker som om den anstrenger sig. Det skal dog siges at en effektforstærker er en selvsagt del af mit kommende setup. Samtidig skal jeg nok have overvejet en form for køling i tvbordet.

Alt i alt er jeg nok en happy camper :)
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 08:11
Endelig er det tid til en lille update. Jeg har tabt et væddemål med min kæreste så pengene bliver sat til side til en Thailandstur og desværre ikke anlæg som det ser ud nu, men lidt er der da altid plads til :)

Har fået en Logitech Harmony one, så her er lidt før/efter billeder. En skam den ikke kan kontrollere Boxee'en, men tror nu at Boxee's egen fjernbetjening fungerer optimalt. Har testet et par iPad controllere, men synes sgu ikke det virker godt.

Elsker at den sætter alle duppedingserne på de rigtige in/outputs og så er den jo samtidig lidt flot at se på Smile.

Redigeret af mkt - 04-Januar-2012 kl. 08:11
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 21:57
Nu har jeg ikke selv set om det virker, men kunne forestille mig at en Harmony 900 ville have været løsningen da den også kan bruge RF som Boxee også gør. Dog kommer man til at mangle QWERTY-tastaturet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu