recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobil eller gps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobil eller gps

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


]Er det ikke Apple CarPlay og Android Auto du beskriver her ?


Yeps, det meste af det. Eneste forskel, det er to forskellige standarder, som mig bekendt ikke kan køre sammen. Dvs. du kan ikke tage en Android ind i en Car play bil, og omvendt, så vidt jeg forstår.


Selvfølgelig kan du det. Stort set alle bilmærker vil understøtte begge platforme.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg syntes du skal overveje at købe en model med Live Trafik.
Det er meget rart at have opdateret trafik informationer med i rute planlægningen.


Har hørt mange sige at Live Trafik ikke virker ,men måske det blevet bedre ?
Mvh.
Jeg har kørt med Garmins 3D traffic, Google Traffic og Tomtom Live traffic.

Garmin synes jeg slet ikke virker særligt godt, sammenlignet med de andre.

Google klarer sig hæderligt, men har ikke alle de små veje med og den er ikke altid præcis nok.

Tomtom Live traffic er absolut toppen af poppen.
Men det er også en dyr løsning.

Køber man en Tomtom GO 5100 eller 6100, så får man kortopdateringer, Live traffic og fotofælder i hele enhedens levetid.
Grunden til at den er så dyr, er fordi der sidder et GSM modul i enheden, som står for at udveksle data omkring trafikken. Det virker så overalt i Europa i hele enhedens levetid.
Man skal ingenting gøre, andet end at køre bil.
Jeg bruger ikke selv noget fancy 3D map, det er efter min mening ikke derfor man skal købe så dyr en GPS. Men kører man langt og bruger man ofte en GPS, så er det bare bedre med en rigtig enhed.

Hvis du ikke bruger en GPS så meget, så vil jeg anbefale mobiltelefon, frem for at købe en billig GPS enhed, da de bare giver en dårlig oplevelse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


]Er det ikke Apple CarPlay og Android Auto du beskriver her ?


Yeps, det meste af det. Eneste forskel, det er to forskellige standarder, som mig bekendt ikke kan køre sammen. Dvs. du kan ikke tage en Android ind i en Car play bil, og omvendt, så vidt jeg forstår.


Selvfølgelig kan du det. Stort set alle bilmærker vil understøtte begge platforme.

Pointen er, hvis du har købt en bil med fx apple Carplay, virker den så med en Android, eller er du nødt til at holde dig til Apple?
Som jeg læser det, så kan du ikke umiddelbart skifte, hvis du skifter mobil platform. Og alle brugere af bilen er nødt til at have samme platform.
Jeg kan i hvertfald ikke umiddelbart læse mig til, at systemerne er neutrale på den måde. Det er et enten eller, når man køber ny bil. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 16:54
Ja, enheden i bilen vil for de fleste mærkers vedkommende understøtte både CarPlay og Android Auto.

Bemærk dog, at udbredelsen pt. ikke er ret stor, men det er bl.a. til stede i den nye Opel Astra.

Redigeret af lunddal - 30-November-2015 kl. 17:02
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Nu skriver jeg om Tomtom app på Android, ikke en dedikeret GPS enhed.

Ahh okay. Det misforstod jeg.

Der kender jeg kun til Navigon og Krak. Brugte Navigon på min Samsung tablet for et par år siden. Det fungerede fint, men var sløvt som bare fanden. Og en tur til tyskland gav problemer med dataforbindelsen. Men den virkede.
Krak er håbløst, efter min mening. Alt for mange fejl og nedbrud.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

 TMC er dybt forældet og har været det i årevis, det er derfor Tomtom har lavet deres egen service,  som ikke bruges af andre.
Igen, jeg skriver om app'en, dvs. du har din dataforbindelse klar.

Yep, er jeg klar over nu Wink

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

 Men Tomtom Go app + 150,-/år er i mine øjne en rigtig god pris for den bedste løsning (efter min mening)

Er villig til at give den et forsøg. Jeg gider dog ikke betale for at teste den. Har betalt rigeligt til Tomtom med min gamle GO 520, som egentlig virker, men batteriet er færdigt. Og så er den gabende langsom. 


Redigeret af Kandersen - 30-November-2015 kl. 17:02
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, enheden i bilen vil for de fleste mærkers vedkommende understøtte både CarPlay og Android Auto.

Bemærk dog, at udbredelsen pt. ikke er ret stor, men det er bl.a. til stede i den nye Opel Astra.

Kan du vise mig hvor det står. For jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:05
http://www.opel.dk/koretojer/opel-program/personbiler/new-astra-hatchback/index.html#connectivity

Og det gælder hele GM-gruppen. VW kommer til det, Mazda kommer til det, og mange, mange flere. Det er efterhånden meget lang tid siden, at de forskellige mærker meldte disse ting ud.

Det var kun i starten, hvor enkelte mærker meldte ud, at de kun satsede på den ene af dem.

Redigeret af lunddal - 30-November-2015 kl. 17:08
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

http://www.opel.dk/koretojer/opel-program/personbiler/new-astra-hatchback/index.html#connectivity

Og det gælder hele GM-gruppen. VW kommer til det, Mazda kommer til det, og mange, mange flere. Det er efterhånden meget lang tid siden, at de forskellige mærker meldte disse ting ud.

Det var kun i starten, hvor enkelte mærker meldte ud, at de kun satsede på den ene af dem.

Det er IntelliLink du er tale om, ikk?
Det er vist foreløbig kun GM gruppen og Opel som gider omtale det ved et hurtigt opslag på Google.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:15
GM er pt. en af de få producenter, hvor det er implementeret, men det kommer også til de andre mærker.

2016 VW'erne kommer også med understøttelse for begge, og til nogle mærker kommer der softwareopdateringer, der tilføjer support.

Redigeret af lunddal - 30-November-2015 kl. 17:16
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

 Men Tomtom Go app + 150,-/år er i mine øjne en rigtig god pris for den bedste løsning (efter min mening)

Er villig til at give den et forsøg. Jeg gider dog ikke betale for at teste den. Har betalt rigeligt til Tomtom med min gamle GO 520, som egentlig virker, men batteriet er færdigt. Og så er den gabende langsom. 
Det er netop det smarte ved de gratis 75km hver måned (for Live Traffic, navigationen virker altid), det giver en god chance for at afprøve den.

Jeg brugte selv app'en på sommerferien i år, det blev til ca. 20MB data i løbet af 3 uger og knap 6.000km, hvilket jeg synes er beskedent.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Det er netop det smarte ved de gratis 75km hver måned (for Live Traffic, navigationen virker altid), det giver en god chance for at afprøve den.

Begrænsningen på 75km gratis per måned for TomTom GO appen gælder for navigation, ikke kun for Live Traffic.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.gplay.navapp

FREE MILES
Download TomTom GO Mobile and drive with the app for a fixed number of free miles every month. Upgrade to Unlimited Navigation to drive without miles restriction. Select from a one year or three year subscription, depending on your driving needs.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 20:17
Jeg har for 3 mdr skrottet alle firmaets gps til fordel for Nokia here.
Det virker rigtig godt og jeg kan sende lokationener direkte til vores montøre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu