recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mobil med gæld
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mobil med gæld

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 19:49
Svaret til trådstarter er.

Hold dig væk fra mobiler med restgæld.

Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 20:00
Problemet løste sig selv da mobilen blev solgt til anden side.
Den var købt på kontrakt fornylig og havde dermed restgæld.
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Er det en iPhone så spæres den også ved Apple, så den ikke kan aktiveres eller vil aktivere et simkort mere.

Har oplevet det ved en jeg købte brugt, som var købt med en mobil aftale ved Telenor, den oprindelige køber stoppede betaling, telenor blokerede telefonen. Jeg brokkede mig da jeg ikke mente de havde ejendomsforbehold, men lige lidt hjalp det. Oprindelig køber underskriver at den ikke må videre sælges i perioden.

3 gør det samme

Det er så ulovlig praksis, eftersom den nye ejer straffes for noget, den tidligere ejer har gjort. Det burde anmeldes, så den praksis stoppes...

M.v.h.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Er det en iPhone så spæres den også ved Apple, så den ikke kan aktiveres eller vil aktivere et simkort mere.

Har oplevet det ved en jeg købte brugt, som var købt med en mobil aftale ved Telenor, den oprindelige køber stoppede betaling, telenor blokerede telefonen. Jeg brokkede mig da jeg ikke mente de havde ejendomsforbehold, men lige lidt hjalp det. Oprindelig køber underskriver at den ikke må videre sælges i perioden.

3 gør det samme

Det er så ulovlig praksis, eftersom den nye ejer straffes for noget, den tidligere ejer har gjort. Det burde anmeldes, så den praksis stoppes...

M.v.h.

Det er da helt fair butikken kræver kunden ikke må videresælge før den er betalt ud. Ellers står butikken med lorten hvis kunden snyder og har solgt den videre.
Så må oprindelig køber betale restbeløbet ud i ét før den sælges videre.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 11:52
Som jeg linkede til tidl. så har det været gjort tild. men i 2012 gik forbrugerombudsmanden ind i sagen og teleselskaberne stoppede denne praksis.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvorfor?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvorfor?

Alene trådstarterens første indlæg og starten på denne tråd burde være et svar i sig selv.

Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 16:36
Så fordi han er i tvivl om retsstillingen, så skal han afholde sig fra at købe, selvom det konstateres, at han har samme rettigheder og muligvis kan gøre en god handel?

Mærkeligt, mærkeligt råd ...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 16:44
Som udgangspunkt forstår jeg slet ikke, at man køber en mobil telefon på klods. Men hver sin lystSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

3 gør det samme

M.v.h.

Det er da helt fair butikken kræver kunden ikke må videresælge før den er betalt ud. Ellers står butikken med lorten hvis kunden snyder og har solgt den videre.
Så må oprindelig køber betale restbeløbet ud i ét før den sælges videre.

Det er da absolut ikke fair. Butikken må tage ejendomsforbehold eller sikre sig et pant - som alle andre kreditorer i øvrigt - hvis butikken ønsker at sikre sit tilgodehavende. Når de ikke gør det, så er det helt rimeligt, at køberen kan sælge videre, uden at blive mødt med krav fra butikken.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 17:43
nej jeg forstår sgu heller ikke at folk køber mobiler på klods. men ok hvis det er rentefrit hvilket jeg ikke aner om det er så er det self en måde at få rede penge i hånden hvis de efterfølgende sælger den Confused
men forstår nu heller ikke at folk køber tv, anlæg osv på klods
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 18:13

En absolut dårlig ting at skylde penge ved et køb. Kan det ikke købes kontant, så købes det ikke. Har kun købt kontant i rigtig mange år. Så skyldes der ikke noget til nogen, så kan kan man heller ikke komme i klemme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu