|
Mobilt bredbånd i stedet for dårlig wired? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
wuffer28 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvis i har telmore i familien. Så ringer i ind og får fat i et datadelingskort. Det koster normalt 29kr men fåes som regel gratis.
Smider den i en router, aner ikke hvilke der er gode. Og så kører det ellers bare derud af. Telmore er så flinke at de ikke nedsætter hastigheden eller lukker den ved overskridelse af den grænse man har. Der er dog gratis data indtil 31 august, fordi de er målt til bedste netværk Jeg ligger normalt over 50-60gb hvor mit abonnement ligger på 15gb. Og der er mange der bruger det som deres primære net derhjemme
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
||
Selve kortet er gratis, men abonnementet koster 29 kr. om måneden. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
ahp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 12 |
||
Har du verificeret at det er jeres xDSL der er problemet, og ikke jeres WiFi ?
De steder jeg støder på ADSL er forbindelserne faktisk meget stabile. Det samme kan ikke altid siges om WiFi.
|
|||
![]() |
|||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 380 |
||
Jeg bruger selv bredbånd via kobber-telefon kabler via Yousee. Det er en Dual Bonding løsning, hvilket betyder at der anvendes 2 kobberforbindelser. Det giver en dobbelt hastighed på minimum 40/10 Mbit For det betaler jeg 180 kr. pr. måned. Jeg tror (ligesom andre), at en stor del at dine problemer skyldes andet end din bredbåndsforbindelse (f.eks. dårlig WiFi dækning). Få opgraderet din forbindelse til Dual Bonding og køb en Mesh WiFi løsning med f.eks. 3 enheder. Venlig hilsen Claus Redigeret af ClausBP - 30-April-2021 kl. 10:25 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19648 |
||
Steen, Start med at trække et kabel fra router til knægtens værelse og lad ham game via det. Så finder du hurtigt ud af om det vitterligt er jeres forbindelse der er galt med. Kablet trækker du bare hen over gulvet i et til to døgn. Du skriver at i havde problemer med internet via telefonstikket da i brugte TDC (YouSee). Hvad sagde YouSee når i kontaktede dem og klagede over den dårlige forbindelse? Et skift til hiper via samme kabler gør ikke noget bedre, da det - hvis det er kablerne det er galt med - er det samme. Det eneste der skiftes er routeren hjemme hos dig. Men, inden du brænder penge af på endnu en løsning, så se at få testet med kabel...... Klaus
|
|||
![]() |
|||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
||
hvad siger din leverandør når du fremlægger de målinger du har lavet? Og hvordan er målingerne via en kablet forbindelse?
|
|||
![]() |
|||
wuffer28 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
||
Måske. Jeg kender adskillige der har det gratis. Jeg betaler ikke for at ha det kort.
|
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
||
Ikke måske, det er fakta. Jeg har de sidste 4-5 år haft et datadelingskort et par måneder om året. Det sidste udløb i går. Du kan selv tjekke priserne på Telmores hjemmeside, og så tjek lige dit eget abonnement én gang til ![]() Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |