|
MoCa adapter |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | |
dingo78
Bruger Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
Funktioner
Tak(1)
|
Følgende setup burde virke. 1. Coaxkabel fra stueantenne, tilsluttes moca, TV Out. 2. Coax kabel fra internet tilsluttes modem/router. 3. Ethernet fra Modem/router til Moca Ethernet port. 4. Moca port tilsluttes en spiltter og derfra ud til de rum der skal have tv og internet. 5. Moca i den anden tilsluttes fra stikdåse i væggen og derfra kan du forbinde med TV out til dit fjernsyn og med Ethernet kabel til hvad du nu har stående der skal have internet via en Ethernetport. |
|
Dingo
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
MoCA kan køre på forskelllige frekvensbånd, bl.a. der hvor internettet ligger. Hvis muligt, er det bedst at isolerere MoCA således signalet ikke ved et uheld forstyrrer signalet til modemmet (enten via MoCA-filter eller kabling).
Redigeret af bubbleboy - 11-April-2021 kl. 13:22 |
|
Sobchak
Ny bruger Oprettet: 10-April-2021 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, Dingo. Det prøver jeg. Giver lige en melding når det forhåbentlig er oppe at køre.
|
|
Sobchak
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for svar. Tænker en MoCa enhed vil løse filterproblemet, men er ikke sikker. Hvis ikke det er som jej tænker, hvor skal filteret da sættes i ex den løsning som dingo har beskrevet?
Vh Sobchak
|
|
Sobchak
Funktioner
Tak(0)
|
Well. Så fik jeg mine gocoax mocas. Har connected dem efter de fine anvisninger fra Dingo. Jeg har forsøget at etablere kablet netværk på mit tv, men der kommer ikke data igennem IPV6 forbindelsen. Det er ligesom om der mangler nogle DNS eller gateway oplysninger som formentlig skal tastes. Jeg har søgt højt og lavt på nettet i fht tilsvarende problemer, men jeg har ikke haft held med at ramme noget brugbart endnu. Mon nogen herinde har et bud på hvad der kan være galt?
Takker Sobchak
|
|
Sobchak
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen Dingo
Beklager at jeg forstyrrer endnu engang. Jeg har nu fået mine gocoax mocas. Har connected dem efter de fine anvisninger fra bl.a. dig. Jeg har forsøgt at etablere kablet netværk på mit tv, men der kommer ikke data igennem netværket. Der bliver etableret netværk kan jeg se. Det er "blot" internettet der ikke kører. Jeg tænker det kan være en moca filter ting. Har du mon et bud? Btw er min splitter 5-1300 MHz. Kan det være et issue? Sobchak
Redigeret af Sobchak - 24-April-2021 kl. 17:36 |
|
dingo78
Funktioner
Tak(0)
|
kunne godt være spiltter. Har du prøver at køre uden spiltter. Hvordan har du tilsluttet tv til Moca?
|
|
Dingo
|
|
Sobchak
Funktioner
Tak(0)
|
TV er tilsluttet via Ethernet udgang på MoCA cat6 kabel til Ethernet indgangen på TV. Desuden coax TV udgang på MoCA til antenne indgang på TV.
Jeg har også en antenne forstærker på. Har læst den kan modvirke MoCA signal. Kan lige prøve at køre den udenom. Lige en update. Bypassede antenne forstærkeren. Did the trick. Nu spiller det:-)
Redigeret af Sobchak - 24-April-2021 kl. 21:26 |
|
RuneR
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
|
hejsa
Overvejer gocoax, hvad er forskellen på de 2 modeller de sælger? WF-803M og MA2500D /Rune
|
|
dingo78
Funktioner
Tak(0)
|
det ved Jeg ikke. Men den ene model var udsolgt.
|
|
Dingo
|
|
Exido
Ny bruger Oprettet: 06-Marts-2021 Sted: 2500 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har tre WF-803m moca 2.5 med kabler og strøm adapter for en flaske vin, afhentning i Valby plus et mocafilter.
|
|
RuneR
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
Funktioner
Tak(0)
|
hejsa.
Det vil jeg da meget gerne afhente.
|
|
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |