recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MoCa adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MoCa adapter

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2021 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Sobchak Sobchak skrev:

Hej Dingo
Tak for svar. Jeg har ganske rigtigt stueantenne (ikke bokser, blot public service:-) betalt over den kære licens). Derudover internet via coax fra YouSee med anden operatør. Burde kunne køre begge dele via coax kablingen i huset og MoCas tænker jeg så.

Der hvor forbindelsen udefra rammer huset vil jeg således sætte både router og stue antenne stik til det coax kabel der er lagt over det meste af huset. I de værelser hvor der er antenne ud stik vil jeg så sætte MoCas på, med et signal der kører DVB-T og et med internet. Skal sikkert bruge splitter og måske en forstærker til at samle de to input før de sendes videre rundt (hvad skal man mon bruge for det?).

Giver det mon mening og kan det lade sig gøre? Alternativet er en masse trådløs installations helvede med switches og access points mm.....

Sobchak 

Følgende setup burde virke. 

1. Coaxkabel fra stueantenne, tilsluttes moca, TV Out. 
2. Coax kabel fra internet tilsluttes modem/router. 
3. Ethernet fra Modem/router til Moca Ethernet port. 
4. Moca port tilsluttes en spiltter og derfra ud til de rum der skal have tv og internet.
5. Moca i den anden tilsluttes fra stikdåse i væggen og derfra kan du forbinde med TV out til dit fjernsyn og med Ethernet kabel til hvad du nu har stående der skal have internet via en Ethernetport. 

Dingo
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2021 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Sobchak Sobchak skrev:

Tak for svar. Jeg har ganske rigtigt stueantenne (ikke bokser, blot public service:-) betalt over den kære licens). Derudover internet via coax fra YouSee med anden operatør. Burde kunne køre begge dele via coax kablingen i huset og MoCas tænker jeg så.


MoCA kan køre på forskelllige frekvensbånd, bl.a. der hvor internettet ligger. Hvis muligt, er det bedst at isolerere MoCA således signalet ikke ved et uheld forstyrrer signalet til modemmet (enten via MoCA-filter eller kabling).


Redigeret af bubbleboy - 11-April-2021 kl. 13:22
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 21:29
Tak for svar, Dingo. Det prøver jeg. Giver lige en melding når det forhåbentlig er oppe at køre.
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 21:31
Takker for svar. Tænker en MoCa enhed vil løse filterproblemet, men er ikke sikker. Hvis ikke det er som jej tænker, hvor skal filteret da sættes i ex den løsning som dingo har beskrevet? 

Vh

Sobchak
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 11:00
Well. Så fik jeg mine gocoax mocas. Har connected dem efter de fine anvisninger fra Dingo. Jeg har forsøget at etablere kablet netværk på mit tv, men der kommer ikke data igennem IPV6 forbindelsen. Det er ligesom om der mangler nogle DNS eller gateway oplysninger som formentlig skal tastes. Jeg har søgt højt og lavt på nettet i fht tilsvarende problemer, men jeg har ikke haft held med at ramme noget brugbart endnu. Mon nogen herinde har et bud på hvad der kan være galt?

Takker

Sobchak  
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 17:28
Hej igen Dingo
Beklager at jeg forstyrrer endnu engang. Jeg har nu fået mine gocoax mocas. Har connected dem efter de fine anvisninger fra bl.a. dig. Jeg har forsøgt at etablere kablet netværk på mit tv, men der kommer ikke data igennem netværket. 

Der bliver etableret netværk kan jeg se. Det er "blot" internettet der ikke kører. Jeg tænker det kan være en moca filter ting. Har du mon et bud?

Btw er min splitter 5-1300 MHz. Kan det være et issue?

Sobchak


Redigeret af Sobchak - 24-April-2021 kl. 17:36
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 18:18
kunne godt være spiltter. Har du prøver at køre uden spiltter. Hvordan har du tilsluttet tv til Moca?
Dingo
Til top
Sobchak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2021
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sobchak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 18:42
TV er tilsluttet via Ethernet udgang på MoCA cat6 kabel til Ethernet indgangen på TV. Desuden coax TV udgang på MoCA til antenne indgang på TV.

Jeg har også en antenne forstærker på. Har læst den kan modvirke MoCA signal. Kan lige prøve at køre den udenom.

Lige en update. Bypassede antenne forstærkeren. Did the trick. Nu spiller det:-)


Redigeret af Sobchak - 24-April-2021 kl. 21:26
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 11:27
hejsa

Overvejer gocoax, hvad er forskellen på de 2 modeller de sælger?
WF-803M og MA2500D

/Rune
Til top
dingo78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dingo78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 14:51
det ved Jeg ikke. Men den ene model var udsolgt. 
Dingo
Til top
Exido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: 2500
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exido Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 13:46
jeg har tre WF-803m moca 2.5 med kabler og strøm adapter for en flaske vin, afhentning i Valby plus et mocafilter.
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 13:48
hejsa. 

Det vil jeg da meget gerne afhente. TongueTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu