|
MoCa adapter |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 780 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er kun nødvendigt, hvis du skal have fat i tv-kanaler i antennekablet. Hvis du kan lave en fysisk adskillelse, behøver du heller ikke et MoCA-filter... Kablet udefra afluttes i modemmet. Slut. Netværkskabel fra modem til MoCA-adapter. Antennekabel fra adapter til resten af hjemmet.
|
|
dingo78
Bruger Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej du behøver ikke splitter hvis du kan skal bruge det til internet. Tror både du kan købe det direkte på deres hjemmeside eller på Amazon
|
|
Dingo
|
|
FrankDahl
Ny bruger Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene.
Så er jeg vist næsten i mål :-) Måske et underligt spørgsmål, men hvad menes der med, at der er fysisk adskillelse?
|
|
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis MoCA har elektrisk kontakt, f.eks. gennem en (tv/data)splitter, så er de ikke fysisk adskilt. Signalet fra MoCA-adapteren kan derfor forstyrre modemmet (signalet løber tilbage gennem kabler/splittere), evt. naboer - medmindre signalet blokeres med et MoCA-filter. Redigeret af bubbleboy - 27-Marts-2023 kl. 15:31 |
|
FrankDahl
Ny bruger Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det gøre noget, hvis jeg monterer et filter, for en sikkerheds skyld?
Hvor skal filtret sidde? Jeg mener at have set, at det skal sættes, mellem internetstikket og modemmet?
|
|
plaurits
Ny bruger Oprettet: 20-November-2023 Sted: Tisvilde Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej hummelmose Jeg har spurgt yousee og de påstår at man kun kan bruge deres sagemcom coax router. Dvs. de mener at det ikke vil virke med en moca adapter mellem coax kablet fra væggen til rj45 WAN porten på routeren. Hvad siger du? |
|
plaurits
|
|
plaurits
Funktioner
Tak(0)
|
Det er desværre korrekt, så hvis man vil bruge moca adapter skal man vælge en anden udbyder end yousee, fx jetnet hvis det er muligt
|
|
plaurits
|
|
plaurits
Funktioner
Tak(0)
|
og helle ikke jetnet tillader dette. Så hvordan får du internet via moca adapteren?
|
|
plaurits
|
|
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan ikke få internet ind i sit hjem via MoCA. Antennekablet udefra afsluttes i et DOCSIS-modem. Man kan så bruge MoCA internt i sit netværk, hvis man ønsker at køre det over antennekabler, i stedet for catx-kabler.
|
|
glaty
Junior bruger Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg håber der stadig er liv i den her lidt ændre tråd ;) Først lidt fakta: Jeg bor i en etageejendom med fiber, men uden kablet netværk i de enkelte rum. Til gengæld er der antennestik i bestemte rum. Der har før været internet og TV via Stofa, men dette er ikke længere i brug. Efter hvad jeg kan se, kommer det gamle signal fra Stofa ind i boligens teknikrum, og her blev signalet før i tiden fordelt via en Comega DA-8PMR (5-56/87-862 MHz) forstærker. Derfor er min plan nu at købe et antal goCoax MA2500D, og bruge dem til at fordele internet rundt fra teknikrum til: kontor, stue og køkken. Her forestiller jeg mig følgende setup: Internet fra router til en goCoax og videre til Comega Ude i de enkelte rum sættes der en goCoax i de enkelte antennestik i væggen. Mit spørgsmål er så, om jeg kan bruge den gamle forstærker fra Comega til at fordele signalet rund til de forskellige rum? Jeg kan ikke helt gennemskue, om jeg skal have fat i andet udstyr (fx en eller flere splittere), hvis ovenstående setup kan virke.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg forstår det, skal Comegaen væk og der skal bare monteres almindelige splittere i stedet.
Klaus
|
|
glaty
Junior bruger Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan man bare se.
Nu findes der jo et utal af splittere, men vil denne model kunne bruges https://www.av-cables.dk/antennefordeler/triax-antennefordeler-docsis-3-1-klasse-a-3-vejs.html ? Der er nemlig denne sætning på goCoax's side: "Ensure that all splitters are able to support MoCA and transmit MoCA signals in the frequency range of 1125-1675MHz." Hvis Comegaen bare kan fjernes, er det vel nok med en enkelt 3-vejs splitter i teknikrummet... Internet fra router til en goCoax og videre til 3-vejs splitteren, som så fordeler signalet til de tre rum med hver deres goCoax i..
|
|
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |