recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - moderne surroundforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

moderne surroundforstærker

 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
Forfatter
Besked
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Er det dit alvor?
 
 

Nej nej, det er bare noget jeg skriver.

Men jeg kan ikke rigtig finde et indlæg fra dig hvor du skriver din mening om artiklen, det er mest hvad du synes om det andre skriver.

Men det er egentlig også ligemeget hvad du mener om den artikel 
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 21:07
Jeg er sikker på at med 2 forskellige forstærkere, den ene billig(lort) og den anden en ordentlig konstruktion ville man kunne måle en anden frekvenskurve i lytterummet.
Selvfølgelig samme sværtdrevne højttalersæt + samme kabler und alles.

Kunne man også lave en Mlssa måling af opstilling billig og dyr, er jeg sikker på det ville kunne måles.
TongueTongueTongueTongueTongue

Nogen der har muligheden for måling??
Giv mig ellers navnet på den højttaler der er spændt for, så skal jeg fortælle om den er en svær belastning, og om den er brugbar til denne lille test.
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 21:30
Mig og en kammerat (hans højttalere) har i et års tid kæmpet en brav kamp, for at få lavet en forstærker der kunne drive hans højttalere med ordentligt resultat.

Rigtig rigtig mange forstærkere kan ikke få bassen til at spille sammen med resten på den højttaler.

Jeg har selv kun hørt 3-4 stykker og det er ved helt almindeligt lytteniveau.

Ikke fordi forstærkeren klipper, men fordi den højttaler bare er en af de sværeste at drive af alle.

Prøv at se målingen af impedans / fasedrej Shocked



DERFOR ved jeg der er enorm forskel på forstærkere Tongue
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 21:44
Den kunne med fordel nyde godt af en impedanskorrektion. Jeg tror det ville bringe mere lydmæssigt i sidste ende, med den halve indsats (læs pris på forstærker).
Eller han kunne stige om til en Canton Reference 2.2 DC som er en nemmere belastning for forstærkeren (det måtte jo kommeSmile). Og de sparker mere røv, og er knap så kedelige at lytte på, som sikkert også også hænger sammen med den "kortslutning"Big smile B&W'erne udgør for forstærkeren.
Han kan sikkert få en god pris for sine B&W. De holder jo prisen fint, ligesom B&O.




Redigeret af audiogon - 13-Juni-2013 kl. 21:47
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 21:57
audiogon

Nu da det endelig er lykkedes at få dem til at synge, så vil han ikke af med dem.

Men når nu tråden går ud på forskelle på forstærkere, så kan jeg fortælle at der er 3-4 forstærkere jeg har hørt på de B&W N801 (den første) som kunne få dem til at spille ordentligt, det ene sæt vat et sæt Denon POA S1 monoblokke, alle andre forstærkere lavede et "hul" mellem bassen og mellemtone/diskant og øvre mellemtone/nedre diskant, var mildest talt pågående og "harsk" og højttaleren hang slet slet ikke sammen.

Men ifølge artiklen skulle snart sagt enhver surroundforstærker kunne spille ligeså godt, hvis ikke der spilles højt og

det holder ikke 
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 07:44
Vi kan sagtens være fuldstændig enige i dette...... DE SKAL HAVE SAAAAAFTTT Beer. (DERMED MENES AMPERE)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 07:45
Sådan et par Denon POA S1 har jeg hørt på sammen med et sæt Apogee i tidernes morgen, fantatisk forstærker som iøvrigt er stabil i 1 ohm drift, men de POA S1 fik også lov at arbejde, Apogee er bestemt ikke nogen nem højtaler at drive.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 07:58
Det geniale er at i stadig ikke har forstået det der bliver skrevet. Altså som i overhovedet ikke. Det i skriver og bliver så enige om er nok korrekt, men det gør ikke det Steven skriver mindre korrekt.
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Det geniale er at i stadig ikke har forstået det der bliver skrevet. Altså som i overhovedet ikke. Det i skriver og bliver så enige om er nok korrekt, men det gør ikke det Steven skriver mindre korrekt.

Det er fordi vi ikke er nær så kloge som dig.

Og nej det vi snakker om har slet ikke noget at gøre med artiklen, snakken passer bedre til wienerbrød Big smile

Og du snakker jo også pænt til andre kan jeg se og kommenterer stadig kun på os andre Geek

Jeg tror bare jeg går en stor bue udenom denrartiger, det gør vist det hele en del nemmere


Redigeret af Bassekat - 14-Juni-2013 kl. 09:06
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 14:14
Jeg forstår intet af hvad denraretiger skriver. Der er jeg godt nok blank Wacko

Men jeg er mest til Islay Single Malt fredag aftenBeer


Redigeret af audiogon - 14-Juni-2013 kl. 14:16
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Det geniale er at i stadig ikke har forstået det der bliver skrevet. Altså som i overhovedet ikke. Det i skriver og bliver så enige om er nok korrekt, men det gør ikke det Steven skriver mindre korrekt.
Tjah hvad skal jeg sige om den første del af artiklen. Hvis lyden fra elektrostathøjttalere er tynd og dåseagtig, så har lytteren ikke befundet sig 100% i sweetspot ( forudsat vi snakker ikke defekte højttalere ). Eller rørene ikke var slidt, og dermed burde skiftes til nye.
En test af to forstærkere, samtidigt, med en højttaler til hver. Det fortæller alt om seriøsiteten bag test og testperson. Hvordan vil man kunne opnå eventuel dybde, perspektiv osv, ved brug af kun en udgang på forstærker? Ved denne metode fratages enheden alle muligheder for korrekt gengivelse.
Så er der sidste springende punkt, ørets/hjernens opfattelse lyd. Spil i timer/dage på et dårligt anlæg, og skift derefter til et godt anlæg. Du vil/kan næsten ikke høre forskel, eller rettere, forskelle fremtræder i småtings afdelingen. Lav nu eksperimentet den anden vej rundt, godt anlæg først og dernæst dårligt anlæg. Så vil det dårlige anlæg falde fuldstændigt igennem.


Redigeret af JeTex - 14-Juni-2013 kl. 14:50
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Det geniale er at i stadig ikke har forstået det der bliver skrevet. Altså som i overhovedet ikke. Det i skriver og bliver så enige om er nok korrekt, men det gør ikke det Steven skriver mindre korrekt.
Tjah hvad skal jeg sige om den første del af artiklen. Hvis lyden fra elektrostathøjttalere er tynd og dåseagtig, så har lytteren ikke befundet sig 100% i sweetspot ( forudsat vi snakker ikke defekte højttalere ). Eller rørene ikke var slidt, og dermed burde skiftes til nye.
En test af to forstærkere, samtidigt, med en højttaler til hver. Det fortæller alt om seriøsiteten bag test og testperson. Hvordan vil man kunne opnå eventuel dybde, perspektiv osv, ved brug af kun en udgang på forstærker? Ved denne metode fratages enheden alle muligheder for korrekt gengivelse.
Så er der sidste springende punkt, ørets/hjernens opfattelse lyd. Spil i timer/dage på et dårligt anlæg, og skift derefter til et godt anlæg. Du vil/kan næsten ikke høre forskel, eller rettere, forskelle fremtræder i småtings afdelingen. Lav nu eksperimentet den anden vej rundt, godt anlæg først og dernæst dårligt anlæg. Så vil det dårlige anlæg falde fuldstændigt igennem.
ClapClapClap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu