|
moderne surroundforstærker |
Besvar | Side <1 15161718> |
Forfatter | ||
Bassekat
Super bruger Oprettet: 24-August-2012 Status: Offline Point: 340 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej nej, det er bare noget jeg skriver. Men jeg kan ikke rigtig finde et indlæg fra dig hvor du skriver din mening om artiklen, det er mest hvad du synes om det andre skriver. Men det er egentlig også ligemeget hvad du mener om den artikel
|
||
audiogon
Pause fra forummet Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er sikker på at med 2 forskellige forstærkere, den ene billig(lort) og den anden en ordentlig konstruktion ville man kunne måle en anden frekvenskurve i lytterummet.
Selvfølgelig samme sværtdrevne højttalersæt + samme kabler und alles. Kunne man også lave en Mlssa måling af opstilling billig og dyr, er jeg sikker på det ville kunne måles. Nogen der har muligheden for måling??
Giv mig ellers navnet på den højttaler der er spændt for, så skal jeg fortælle om den er en svær belastning, og om den er brugbar til denne lille test. |
||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mig og en kammerat (hans højttalere) har i et års tid kæmpet en brav kamp, for at få lavet en forstærker der kunne drive hans højttalere med ordentligt resultat.
Rigtig rigtig mange forstærkere kan ikke få bassen til at spille sammen med resten på den højttaler. Jeg har selv kun hørt 3-4 stykker og det er ved helt almindeligt lytteniveau. Ikke fordi forstærkeren klipper, men fordi den højttaler bare er en af de sværeste at drive af alle. Prøv at se målingen af impedans / fasedrej DERFOR ved jeg der er enorm forskel på forstærkere
|
||
audiogon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den kunne med fordel nyde godt af en impedanskorrektion. Jeg tror det ville bringe mere lydmæssigt i sidste ende, med den halve indsats (læs pris på forstærker).
Eller han kunne stige om til en Canton Reference 2.2 DC som er en nemmere belastning for forstærkeren (det måtte jo komme). Og de sparker mere røv, og er knap så kedelige at lytte på, som sikkert også også hænger sammen med den "kortslutning" B&W'erne udgør for forstærkeren. Han kan sikkert få en god pris for sine B&W. De holder jo prisen fint, ligesom B&O. Redigeret af audiogon - 13-Juni-2013 kl. 21:47 |
||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
|
audiogon
Nu da det endelig er lykkedes at få dem til at synge, så vil han ikke af med dem. Men når nu tråden går ud på forskelle på forstærkere, så kan jeg fortælle at der er 3-4 forstærkere jeg har hørt på de B&W N801 (den første) som kunne få dem til at spille ordentligt, det ene sæt vat et sæt Denon POA S1 monoblokke, alle andre forstærkere lavede et "hul" mellem bassen og mellemtone/diskant og øvre mellemtone/nedre diskant, var mildest talt pågående og "harsk" og højttaleren hang slet slet ikke sammen. Men ifølge artiklen skulle snart sagt enhver surroundforstærker kunne spille ligeså godt, hvis ikke der spilles højt og det holder ikke
|
||
audiogon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi kan sagtens være fuldstændig enige i dette...... DE SKAL HAVE SAAAAAFTTT . (DERMED MENES AMPERE)
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan et par Denon POA S1 har jeg hørt på sammen med et sæt Apogee i tidernes morgen, fantatisk forstærker som iøvrigt er stabil i 1 ohm drift, men de POA S1 fik også lov at arbejde, Apogee er bestemt ikke nogen nem højtaler at drive.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Denraretiger
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det geniale er at i stadig ikke har forstået det der bliver skrevet. Altså som i overhovedet ikke. Det i skriver og bliver så enige om er nok korrekt, men det gør ikke det Steven skriver mindre korrekt.
|
||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fordi vi ikke er nær så kloge som dig. Og nej det vi snakker om har slet ikke noget at gøre med artiklen, snakken passer bedre til wienerbrød Og du snakker jo også pænt til andre kan jeg se og kommenterer stadig kun på os andre Jeg tror bare jeg går en stor bue udenom denrartiger, det gør vist det hele en del nemmere
Redigeret af Bassekat - 14-Juni-2013 kl. 09:06 |
||
audiogon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg forstår intet af hvad denraretiger skriver. Der er jeg godt nok blank
Men jeg er mest til Islay Single Malt fredag aften
Redigeret af audiogon - 14-Juni-2013 kl. 14:16 |
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjah hvad skal jeg sige om den første del af artiklen. Hvis lyden fra elektrostathøjttalere er tynd og dåseagtig, så har lytteren ikke befundet sig 100% i sweetspot ( forudsat vi snakker ikke defekte højttalere ). Eller rørene ikke var slidt, og dermed burde skiftes til nye. En test af to forstærkere, samtidigt, med en højttaler til hver. Det fortæller alt om seriøsiteten bag test og testperson. Hvordan vil man kunne opnå eventuel dybde, perspektiv osv, ved brug af kun en udgang på forstærker? Ved denne metode fratages enheden alle muligheder for korrekt gengivelse. Så er der sidste springende punkt, ørets/hjernens opfattelse lyd. Spil i timer/dage på et dårligt anlæg, og skift derefter til et godt anlæg. Du vil/kan næsten ikke høre forskel, eller rettere, forskelle fremtræder i småtings afdelingen. Lav nu eksperimentet den anden vej rundt, godt anlæg først og dernæst dårligt anlæg. Så vil det dårlige anlæg falde fuldstændigt igennem.
Redigeret af JeTex - 14-Juni-2013 kl. 14:50 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Bassekat
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side <1 15161718> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |